Το 94,6% των καταναλωτών έχει μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο, αναφέρει έρευνα που παρουσίασε σήμερα το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η εταιρία ερευνών και επικοινωνίας TO THE POINT.
Θέμα της έρευνας, ήταν ‘Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές’. Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 19-24 Απριλίου 2013, συμμετείχαν 1.004 καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης. Το δείγμα σταθμίστηκε εκ των υστέρων, ως προς το φύλο και την ηλικία.
Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι:
- 94,6% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο.
- Από αυτούς, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, 71,7% μείωσε τις αγορές ένδυσης – υπόδησης, το 57,3% τη διασκέδαση, το 48,4% την αγορά τροφίμων, το 21,2% τις μετακινήσεις κ.λπ.
- Είναι χαρακτηριστικό ότι 7 στους 10 καταναλωτές, με μηνιαίο εισόδημα κάτω από 600 ευρώ, μείωσαν την αγορά τροφίμων.
- Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 40,3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο και βασικό κριτήριο, για τις αγορές τροφίμων.
Το γεγονός αυτό συνδέεται, με τα πρόσφατα σκάνδαλα, με τα «μαϊμού» απορρυπαντικά και καλλυντικά, με το αλογίσιο κρέας και με πολλά άλλα.
- Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 57,3% θεωρούν ότι γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Όμως, όταν ερωτήθηκαν, για το τι δικαιούνται, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος, απάντησε εύστοχα μόνο το 7,1%.
Το πλήρες κείμενο της έρευνας είναι διαθέσιμο, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ., στην κατηγορία 'Υποστήριξη' και υποκατηγορία 'Αρχείο Ερευνών'.
Πηγές:
ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Εορταστικές ημέρες διατροφής: Δες το αλλιώς
Κίρρωση ήπατος: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Γιατί υπάρχει τόσο στρες στις γιορτές