Ο κώδικας δημοσιοποίησης, που παρουσιάστηκε την Πέμπτη από τον Σύνδεσμο Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων (ΣΦΕΕ), ενισχύει την προσπάθεια που καταβάλλει ο Εθνικός Οργανισμίς Φαρμάκων (ΕΟΦ) στον τομέα της διαφάνειας.

Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΟΦ κ. Δημήτρης Λιντζέρης, σχολιάζοντας την πρωτοβουλία του ΣΦΕΕ να υιοθετήσει τον κώδικα αυτορρύθμισης του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων (EFPIA).

Σύμφωνα με τον κ. Λιντζέρη, μετά την οδυνηρή εμπειρία που βίωσε και βιώνει η χώρα μας, οφείλουμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ένα βιώσιμο και νέο, παραγωγικό μοντέλο.

Για να συμβεί αυτό – σημειώνει – πρέπει πρωτίστως και επειγόντως να αποδεσμευτούμε από πολιτικές και πρακτικές που μας οδήγησαν εδώ, συνειδητοποιώντας τα αίτια της κρίσης.

Ο πρόεδρος του ΕΟΦ τονίζει ότι το μοντέλο αυτό πρέπει να προσδιορίζει με σαφήνεια τις σχέσεις μεταξύ κράτους, παραγωγικών εταίρων και συγκεκριμένα μεταξύ επαγγελματιών Υγείας, φαρμακευτικών εταιρειών αλλά και μεταξύ των ίδιων των εταιρειών.

Γι’ αυτό και η πρωτοβουλία του ΣΦΕΕ αναμφίβολα έχει θετική συμβολή και πρέπει να πετύχει.

Φορέας

Ο ΕΟΦ είναι ο αρμόδιος κρατικός φορέας για την έγκριση της οργάνωσης και χρηματοδότησης από εταιρείες προϊόντων αρμοδιότητας ΕΟΦ, επιστημονικών εκδηλώσεων.

Από το 2012 συνέβαλε στην προσπάθεια εξορθολογισμού των επιχορηγούμενων επιστημονικών εκδηλώσεων.

Βασικό στοιχείο της παρέμβασης είναι η διαφάνεια, η οποία διασφαλίζεται με την δημοσιοποίηση στην ιστοσελίδα (public view) των αποφάσεων του.

Επίσης, με τη δημοσιοποίηση των δεδομένων που αφορούν στον διοργανωτή επιστημονικής εκδήλωσης που πραγματοποιείται στο εσωτερικό, και στην επιχορηγούσα εταιρεία για επιστημονικές εκδηλώσεις που διεξάγονται στο εξωτερικό.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γιατί υπάρχει τόσο στρες στις γιορτές
Δωμάτιο Snoezelen - Μία καινοτόμος θεραπευτική παρέμβαση για ασθενείς με άνοια
C. Oberhammer στο  7ο Healthcare Transformation: Οι τάσεις του καταναλωτή στην αγορά αυτοφροντίδας