- Μιλάτε στα παιδιά συχνά, εξηγήστε τους προσεχτικά και ακούστε με μεγάλη φροντίδα και προσοχή τις απαντήσεις τους, διορθώνοντάς τους προσεχτικά αλλά όχι πολύ συχνά.
- Αν η ομιλία έχει αργήσει ν΄αναπτυχθεί, ή αν υπάρχουν δυσκολίες σε σχέση με την σωστή σειρά των λέξεων στην πρόταση, έλλειψη κατανόησης, ή γενική ανωριμότητα στην ομιλία, αναζητείστε την βοήθεια του Παθολόγου Λόγου και Ομιλίας.
- Αν οι ικανότητες της γλωσσικής ανάπτυξης αναπτύσσονται αργά, προχωρήστε σε μια εξέταση όρασης και ακοής.
- Να τους διαβάζετε συχνά και εντατικά. Μπορεί να χρειαστεί αρκετός χρόνος ώσπου ν΄ακούσουν και ν΄ακολουθήσουν την ιστορία. Αρχίστε με απλές επαναληπτικές ιστορίες και στη συνέχεια ενώστε δύο-τρείς μαζί. Ιστορίες από κασσέτες ενθουσιάζουν τα παιδιά και παράλληλα προσφέρουν σημαντική βοήθεια. Δημιουργήστε τις δικές σας αστείες ιστορίες.
- Τραγουδήστε τραγούδια μαζί τους. Διαβάστε και πείτε ποιήματα, αινίγματα, σπαζοκεφαλιές.
- Ενθαρρύνετέ τους να ζωγραφίζουν και αναπτύξτε σταδιακά τη ζωγραφική τους σε σκιτσάρισμα και γράψιμο. Ενθαρρύνετέ τους να γράφουν από τ΄αριστερά προς τα δεξιά και να σχηματίζουν σωστά τα γράμματά τους, το οποίο σημαίνει ν΄αρχίζουν όλα τα γράμματά τους από το πάνω μέρος του γράμματος εκτός από το 'β' το οποίο αρχίζει από τη μέση.
- Βοηθήστε τους ν΄αναγνωρίζουν το όνομά τους γραμμένο. Ενθαρρύνετέ τους να χρησιμοποιούν τα μικρά γράμματα και όχι τα κεφαλαία. Διδάξτε τους να λένε και να γράφουν σωστά τη διεύθυνσή τους.
- Διδάξτε τους ήχους των γραμμάτων (όχι τα ονόματα των γραμμάτων) και συνδυάστε τους με τα σύμβολά τους. Τα μικρά γράμματα θα πρέπει να διδαχτούν πρώτα και στη συνέχει τα κεφαλαία. Δηλαδή, για παράδειγμα, ο ήχος /α/ (όπως στη λέξη γάτα) θα πρέπει να συσχετιστεί με το α και το Α.
- Αρχίστε να μετράτε μαζί τους διάφορα πράγματα και να τα βάζετε σε ζεύγη και ομάδες. Κάντε μια συλλογή από όμοια ή παρόμοια πράγματα και μια από διαφορετικά. Διδάξτε τους αριθμούς μέσα από το μέτρημα χρησιμοποιώντας καθημερινά αντικείμενα, όπως φλυτζάνια, κουτάλια κ.λ.π. Δείξτε τους πώς να γράφουν σωστά τους αριθμούς και ενθαρρύνετέ τους να τους αναγνωρίζουν στις καθημερινές τους ασχολίες, π.χ. αριθμοί σπιτιών στις διευθύνσεις, τιμές προϊόντων, ώρα, κ.λπ.
- Δώστε έμφαση στην αλληλουχία καθώς και στο άκουσμα των αριθμών, π.χ. είκοσι-τρία, τονίζοντας ότι το 2 γράφεται πρώτο και ακολουθείται από το 3.
- Βοηθήστε τους μιλώντας για τις ημέρες της εβδομάδας και συνδυάστε τις με τις καθημερινές τους ασχολίες, π.χ. Δευτέρα – αγγλικά, Τρίτη – παιχνίδι στον κήπο κ.λπ. Συνεχίστε με τους μήνες του έτους, τις εποχές, τα γενέλθια, τη γιορτή τους και τις εθνικές εορτές, τονίζοντας την αλληλουχία του χρόνου.
- Αρχίστε να δουλεύεται την αναγνώριση της αριστερής από την δεξιά πλευρά του σώματος.
- Χρησιμοποιείστε τραγούδια και αινίγματα για να τους προσεγγίσετε. Βάλτε τους να βάλουν τα παπούτσια τους λέγοντας το πόδι που φοράνε τη φορά (δεξί-αριστερό). Βάζετέ τους να στρώνουν το τραπέζι, δίνοντας έμφαση στο ότι το μαχαίρι πηγαίνει δεξιά και το πηρούνι αριστερά.
- Δείξτε τους καθαρά τη σημασία που έχει να φορούν τα ρούχα τους με τη σειρά και μάθετέ τους να κουμπώνουν κουμπιά και γραβάτες. Στην αρχή διαλέξτε και δώστε τους απλά ρούχα ώσπου ν΄αρχίσουν ν΄αναπτύσσουν σταδιακά τις δεξιότητες αυτές.
- Παίξτε παιχνίδια μαζί τους με τη μπάλα, επιτραπέζια, παιχνίδια που να ταιριάζουν πράγματα και να τα τοποθετούν με τη σειρά. Δείξτε τους την ικανοποίηση σας όταν παίζουν σωστά και δείχνουν ότι μαθαίνουν.
Τα παζλ είναι βοηθητικά ώστε να καταλάβουν διάφορες εικόνες και ν΄αναπτύξουν τις ιδέες τους.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Τα αντιβιοτικά δεν συνδέονται με νοητική εξασθένηση στους ηλικιωμένους [μελέτη]
Συναντήσεις του προέδρου του ΕΦΕΤ στην Κύπρο
‘’Πλημμύρισε’’ παιδικά χαμόγελα το Γ.Ν. Παπαγεωργίου