Τέτοιες μέρες, πριν από 7 χρόνια και εν όψει του τριημέρου της Πρωτομαγιάς (πάλι Δευτέρα έπεφτε), είχα αναφερθεί με άρθρο μου στον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος με ποδήλατο.
Αιτία ήταν η παρατήρηση μου, για πολλά χρόνια, ότι αυτήν την εποχή αυξάνονται δραματικά τα ατυχήματα με ποδήλατα και μάλιστα πολύ σοβαρά, γιατί κάποια απαιτούν νοσηλεία στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
Προχθές, δυστυχώς ένα αγόρι 14 ετών προστέθηκε στα θύματα από ατύχημα με ποδήλατο. Είχε προηγηθεί πριν από 15 μέρες ένα παρόμοιο περιστατικό, το παιδί νοσηλεύτηκε σε ΜΕΘ κι ευτυχώς επεβίωσε!
Ίσως να υπάρχουν κι άλλα που δε γνωρίζουμε…
Σε πρόσφατο άρθρο μου για τα παιδικά ατυχήματα αυτής της εποχής είχα συμπεριλάβει και το ποδήλατο, όμως θεωρώ αναγκαίο να επανέλθω με απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα:
Γιατί αυτήν την εποχή αυξάνονται τα ατυχήματα με ποδήλατο;
Η εξήγηση είναι πάρα πολύ απλή: Τα παιδιά μετά από πολύ καιρό κλεισμένα μέσα και εκμεταλλευόμενα τον καλό καιρό βγαίνουν ανενημέρωτα στους ακατάλληλους δρόμους για ποδηλάτες!
Ποια είναι τα πιο συχνά ατυχήματα, από τα οποία απορρέουν και οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι;
Δύο είναι: Ο πρώτος είναι η σύγκρουση του ποδηλάτη με αυτοκίνητο και ο δεύτερος η πτώση του από το ποδήλατο.
Η σύγκρουση συμβαίνει κυρίως σε πολυσύχναστους αστικούς δρόμους, όπου κατά κανόνα λείπουν οι ποδηλατόδρομοι και δυστυχώς πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων δε σέβονται γενικά τους δικυκλιστές.
Η πτώση συνήθως είναι αποτέλεσμα υπερβολικής ταχύτητας σε ανώμαλους και καμιά φορά επικλινείς δρόμους.
Είναι τα παιδιά ενημερωμένα και προφυλαγμένα από τέτοιους κινδύνους;
Η απάντηση είναι όχι! Και τούτο, γιατί κατά κανόνα ούτε ειδική εκπαίδευση προηγείται, ούτε συγκεκριμένα μέτρα προφύλαξης λαμβάνονται.
Ας τα εξειδικεύσουμε:
Για τη σύγκρουση με αυτοκίνητο, είτε αυτό κτυπήσει τον ποδηλάτη, είτε το ποδήλατο πέσει πάνω στο αυτοκίνητο, την ευθύνη έχει ο οδηγός του αυτοκινήτου! Πολύ περισσότερο αν το αυτοκίνητο έχει παραβιάσει τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Ως προς την πτώση, αυτή έχει μεγαλύτερη συνέπεια, αν ο ποδηλάτης αναπτύσσει μεγάλη ταχύτητα κι αν επιλέγει επικίνδυνους δρόμους και περισσότερο τραυματική, αν δε φορά ειδικό κράνος ποδηλάτη, κλειστά παπούτσια και προστατευτικά αγκώνων και γονάτων.
Σε κάθε περίπτωση ο παρακάτω δεκάλογος πρόληψης και προφύλαξης θα πρέπει να ακολουθείται πιστά από γονείς και παιδιά:
- Ποτέ να μην είναι ένα παιδί μόνο του.
- Πρέπει να διατίθεται το κατάλληλο ποδήλατο για το κάθε παιδί.
- Να φορά προστατευτική ένδυση και κράνος ποδηλάτη.
- Να επιλέγεται γνωστή περιοχή για βόλτα.
- Να αποφεύγονται δρόμοι αυξημένης κυκλοφορίας.
- Να επιδεικνύεται η μέγιστη προσοχή στους ανώμαλους δρόμους.
- Να υπάρχει χαμηλή ταχύτητα.
- Να υπάρχει καλός έλεγχος της στροφής.
- Να αποφεύγεται ο ανταγωνισμός.
- Να μη γίνονται επικίνδυνοι ελιγμοί.
Σε περίπτωση ατυχήματος, ας ακολουθούνται πιστά οι παρακάτω οδηγίες παροχής πρώτων βοηθειών:
- Να μην εγκαταλείπεται το θύμα.
- Να παρέχεται πρώτη βοήθεια άμεσα και προσεκτικά.
- Να γίνεται κλήση αστυνομίας και ΕΚΑΒ.
- Να γίνεται ασφαλής μετακίνηση.
- Να καθαρίζεται το τραύμα.
- Να γίνεται αιμόσταση αν υπάρχει αιμορραγία.
- Να ακινητοποιείται το μέλος εάν υπάρχει κάταγμα.
- Να προστατεύεται η αναπνοή.
- Να γίνεται σταθεροποίηση του τραυματία.
- Να γίνεται μεταφορά του.
Ως επίλογο, θα έλεγα προς τους γονείς να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να οδηγήσουν ποδήλατο από μικρή ηλικία, όμως με σύνεση και ασφάλεια.
Οφείλουν να τα προστατεύουν από το ατύχημα, όμως αν αυτό συμβεί, να ζητήσουν ιατρική βοήθεια. Κανένα ατύχημα με ποδήλατο δεν είναι αθώο!
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}