Δυσαρέσκεια προκαλούν στους υγειονομικούς οι αποδοχές και η εξέλιξή τους, αλλά εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένοι από τη φύση της δουλειάς τους και τις σχέσεις με τους συναδέλφους τους.
Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από έρευνα ικανοποίησης, η οποία δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα στο επιστημονικό περιοδικό Acta Biomedica. Τη σχετική δημοσίευση υπογράφουν ο Δημήτρης Καραφέρης (Τμήμα Οικονομικών της Υγείας του ΕΚΠΑ), ο καθηγητής Βασίλης Αλετράς (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και ο καθηγητής Οικονομικών της Υγείας Δημήτρης Νιάκας (ΕΚΠΑ).
Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 1.007 υγειονομικοί από 32 Κέντρα Υγείας όλης της χώρας, εκ των οποίων οι 278 ήταν γιατροί, οι 514 νοσηλευτές και οι 215 λοιποί επαγγελματίες Υγείας.
Η πλειονότητα των εργαζομένων ήταν γυναίκες (78,05%), κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού γυναικών νοσηλευτριών στο ΕΣΥ. Το 37,24% ανήκε στην ηλικιακή ομάδα 36 έως 45 ετών, το 32,27% ήταν από 26 έως 35 ετών και το 27,41% ήταν άνω των 56 ετών.
Οι απαντήσεις τους βασίστηκαν σε μία κλίμακα από το 1 έως το 6, στην οποία το "1" αντιστοιχούσε σε πολύ χαμηλή ικανοποίηση και το "6" σε πολύ υψηλή. Αξιολογήθηκαν 36 παράμετροι, οι οποίες χωρίστηκαν σε 9 πτυχές: μισθός, εξέλιξη, επίβλεψη, ανταμοιβές, διαδικασίες λειτουργίας, συνάδελφοι, φύση εργασίας και ποιότητα επικοινωνίας.
Η μέση συνολική βαθμολογία ικανοποίησης από την εργασία δείχνει αμφιθυμία, καθώς κυμάνθηκε από 3,63 έως 6. Οι συμμετέχοντες δήλωσαν δυσαρεστημένοι από τις αποδοχές (βαθμός 2,38) και την εξέλιξή τους (2,84) και ξεπέρασαν τη βάση σε σχέση με τις πρόσθετες ανταμοιβές (3,04) και τις διαδικασίες λειτουργίας (3,23).
Μέτρια ικανοποίηση προέκυψε για τη φύση της εργασίας (4,53), την επίβλεψη (4,52), τους συναδέλφους (4,37) και την επικοινωνία (4,22).
Οι νοσηλευτές ανέφεραν μακράν τα χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης σε όλες τις διαστάσεις σε σύγκριση με τους άλλους υγειονομικούς, εκτός από την επικοινωνία.
Η συντακτική ομάδα επισημαίνει πως η βελτίωση των συνθηκών εργασίας, των αμοιβών και της εξέλιξης των επαγγελματιών Υγείας μπορεί να αποτελέσουν τρόπους για αποτελεσματική βελτίωση της ευημερίας και της εργασιακής τους ικανοποίησης και αυτό θα βελτιώσει - με τη σειρά του - την απόδοσή τους.
Βελτίωση απόδοσης
Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, τα αποτελέσματα δεν έδειξαν ούτε ικανοποίηση ούτε δυσαρέσκεια. Προειδοποιούν, ωστόσο, πως η δυσαρέσκεια μπορεί να οδηγήσει σε διαρροή εγκεφάλων.
Τονίζουν πως όλα τα δεδομένα μαρτυρούν πως η αποτελεσματική πρωτοβάθμια περίθαλψη μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένη υγεία του πληθυσμού, μειωμένο κόστος και χρόνους αναμονής.
Συμβάλλει, δε, σε μείωση του κόστους δευτεροβάθμιας (νοσοκομειακής) περίθαλψης, εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων και υλικού και σε αύξηση της αυτοπεποίθησης των ίδιων επαγγελματιών Υγείας για την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}