Επιστήμη & Ζωή

Οικείες μυρωδιές είναι πιθανό να βοηθούν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης

Η οικεία μυρωδιά μπορεί να βοηθήσει ανθρώπους με κατάθλιψη να θυμηθούν συγκεκριμένες αναμνήσεις.


Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2024, 19:30

Εύη Ψωμιάδου
Υπεύθυνη Ύλης

Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι οικείες μυρωδιές και οι αναμνήσεις που φέρνουν ενδεχομένως μπορούν να συμβάλλουν στη μάχη κατά της κατάθλιψης και των αρνητικών σκέψεων.

Ερευνητές του University of Pittsburgh δήλωσαν ότι η οικεία μυρωδιά μπορεί να βοηθήσει ανθρώπους με κατάθλιψη να θυμηθούν συγκεκριμένες αναμνήσεις- πιθανόν βοηθώντας τους να καταπολεμήσουν αρνητικά μοτίβα σκέψης και να έχουν καλύτερη διάθεση.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι μυρωδιές φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματικές από τις λέξεις όσον αφορά την ανάκληση μιας ανάμνησης ή ενός γεγονότος.

Εικάζουν ότι οι μυρωδιές μπορεί ακόμα και να είναι χρήσιμες σε κλινικό περιβάλλον ως μέσον που θα βοηθά ανθρώπους με κατάθλιψη να επανακαλωδιώσουν τα μοτίβα σκέψης και τελικά να οδηγούνται σε πιο γρήγορη ίαση.

Η Dr. Kymberly Young, παλαιότερα ανακάλυψε ότι η εμπλοκή της αμυγδαλής βοηθά στην ανάκληση αναμνήσεων. Ανέφερε επίσης ότι υπάρχουν ενδείξεις από λαιόιτερα σχετικά με το σε άνθρωποι με κατάθλιψη είναι δύσκολο να ανακαλούν συγκεκριμένες αυτοβιογραφικές αναμνήσεις.

Στο μεταξύ στους υγιείς οι μυρωδιές τείνουν να προκαλούν πιο ζωηρές αναμνήσεις πιθανόν επειδή αυτές εμπλέκουν την αμυγδαλή μέσω νευρικών συνδέσεων που προέρχονται από τον οσφρητικό βολβό.

Η Dr. Young εξέτασε αν η εμπλοκή της αμυγδαλής θα μπορούσε να βοηθήσει ανθρώπους με κατάθλιψη να έχουν καλύτερη πρόσβαση στις αναμνήσεις.

Οι ερευνητές έδωσαν στους συμμετέχοντες να μυρίσουν διάφορες οικείες οσμές σε φιαλίδια.

Στις οσμές περιλαμβάνοντας του πορτοκαλιού, του καφέ και της μπογιάς παπουτσιών.

Αφου μύρισαν τα φιαλίδια, οι συμμετέχοντες έπρεπε να ανακαλέσουν συγκεκριμένη ανάμνηση, καλή ή κακή.

Η Dr. Young σημείωσε ότι η ανάκληση αναμνήσεων έγινε ισχυρότερη σε ανθρώπους με κατάθλιψη που έλαβαν στοιχεία οσμών αντί για στοιχεία λέξεων.

Οσοι έλαβαν στοιχεία όσων ήταν πολύ πιο πιθανόν να ανακαλέσουν μια ανάμνησης συγκεκριμένου γεγονότος όπως πχ να πάνε σε καφετέρια την προηγούμενη Παρασκευή) έναντι πιο γενικών αναμνήσεων (οτι είχαν πάει σε καφετέριες στο παρελθόν).

Οι αναμνήσεις που προκάλεσαν οι μυρωδιές επίσης έτειναν να είναι πολύ περισσότερο ζωηρές και να τις νιώθουν σαν πραγματικές.

Αν και η Dr. Young δεν είπε στους συμμετέχοντες να ανακαλέσουν- συγκεκριμένα- θετικές αναμνήσεις ήταν πολύ πιο πιθανό να θυμηθούν αυτοί θετικά γεγονότα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο JAMA Network Open.

 

Πηγές:
JAMA Network Open.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων