Έτος 2030: ο εγγονός ενός μεγάλου επιστήμονα εξερευνά το παλιό, εγκαταλελειμμένο επί δεκαετίες, εργαστήριο της κλινικής που διατηρούσε ο παππούς του. Εκεί ανακαλύπτει ένα ηχογραφημένο μήνυμα που έκρυψε με επιμέλεια ο επιστήμονας πριν φύγει από τη ζωή κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Στο μήνυμα εκείνος ισχυρίζεται ότι έχει ανακαλύψει την φόρμουλα για ένα φάρμακο που θα έσωζε εκατομμύρια ζωές από μια άκρως επικίνδυνη μεταδοτική ασθένεια, η οποία είχε πάρει τη μορφή επιδημίας. Η έρευνά του ήταν κρυφή, επειδή ήθελε να διασφαλίσει πως η θεραπεία θα ήταν διαθέσιμη σε κάθε άνθρωπο, κι ότι δεν θα έπεφτε στα χέρια μιας πολυεθνικής που θα την πουλούσε ακριβά.
Το παθογόνο για το οποίο είχε σχεδιαστεί το φάρμακο εξακολουθεί να υπάρχει, και μάλιστα απειλεί πάλι την ανθρωπότητα με επιδημία, όπως τότε. Ο εγγονός καλείται τώρα, με τη βοήθεια κι άλλων, να ανασύρει την κρυφή φόρμουλα και να σώσει εκατομμύρια απειλούμενες ζωές. Μεταξύ αυτών και τη δική του, καθώς στη διάρκεια αρρωσταίνει και ο ίδιος.
Αυτό είναι το σενάριο του νέου εκπαιδευτικού δωματίου απόδρασης (escape room) που σχεδίασαν οι επιστήμονες του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του ΑΠΘ, και παρουσιάζεται στο πλαίσιο του 13ου Επιστημονικού Συνεδρίου του Τμήματος Ιατρικής.
Επτά γρίφοι ξεκλειδώνουν τη λύση
Οι φοιτητές του 2ου έτους, Γιάννης Κουντουρατζής, Αγγελος Κουρπανίδης, Οδυσσέας Κόνιαρης, Αλέξανδρος Νικολαϊδης και Ιωάννα Δουφεξή, καθώς και η καρδιολόγος, διδάσκουσα στο αγγλόγνωσσο πρόγραμμα, Ελένη Ντάφλη, περιέγραψαν στο iatronet.gr το σενάριο και τον τρόπο με τον οποίο οδηγούνται στη λύση του μυστηρίου.
Στα διαδοχικά στάδια της διαδικασίας, οι φοιτητές καλούνται να λύσουν επτά διαδοχικούς γρίφους. Κάθε ένας αντιστοιχεί σε προκλινικά μαθήματα που έχουν διδαχτεί ως τώρα στην Σχολή και σχετίζεται με κάποιο σύμπτωμα της ασθένειας: η αύξηση των λευκών αιμοσφαιρίων, μια μυοπάθεια, η προσβολή άλλων ιστών και του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος, είναι ορισμένα από αυτά, ενώ θα χρειαστεί να ασκήσουν και κλινικές δεξιότητες, όπως η ΚΑΡΠΑ στον εγγονό που υπέστη ανακοπή. Η λύση του κάθε γρίφου ξεκλειδώνει τη μετάβαση στον επόμενο και στο τέλος εισέρχονται στο δωμάτιο του επιστήμονα. Ο τελικός γρίφος τους οδηγεί στο να συνθέσουν οι ίδιοι την κρυμμένη φόρμουλα του φαρμάκου. Όπως διαπιστώνεται, είναι η ίδια που είχε βρει και ο παππούς. Όπως διαπιστώνουν, εκείνος δεν είχε προλάβει να προσδιορίσει την ακριβή δοσολογία και έτσι πέθανε από την ίδια ασθένεια.
Ένας βιωματικός τρόπος μάθησης
Τα εκπαιδευτικά escape rooms είναι μια εναλλακτική, καινοτόμος και ελκυστική στη νέα γενιά μορφή ιατρικής εκπαίδευσης. Με βιωματικό τρόπο, οικείο στους ίδιους, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες καλούνται να συναντήσουν και να εφαρμόσουν όσα διδάσκονται στο αμφιθέατρο και στο εργαστήριο, σε ένα περιβάλλον που προσομοιάζει στο πραγματικό πεδίο άσκησης της Ιατρικής.
Το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του ΑΠΘ, με επικεφαλής τον καθηγητή Παναγιώτη Μπαμίδη, που είναι ενταγμένο σε ένα διεθνές «οικοσύστημα» καινοτόμων ερευνητικών δομών στην ιατρική εκπαίδευση, σχεδιάζει δωμάτια απόδρασης με διάφορα σενάρια, στο πλαίσιο ερευνητικών προγραμμάτων, και σταδιακά τα εντάσσει στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Ιατρικής.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}