Τα αποτελέσματα αυτά, που δημοσιεύονται στο περιοδικό «Proceedings of the National Academy of Sciences» (PNAS), σημαίνουν ότι τα μαθήματα μουσικής βελτιώνουν ικανότητες που είναι κρίσιμης σημασίας για την ακαδημαϊκή επιτυχία.
Τα οφέλη παρατηρήθηκαν σε εφήβους που έκαναν μαθήματα μουσικής εντός σχολείου, γεγονός που σημαίνει ότι η ενδοσχολική εκπαίδευση επιταχύνει την νευροανάπτυξη, γράφουν οι ερευνητές.
«Αν και η μουσική δεν θεωρείται βασικό μάθημα από πολλά παιδιά και εκπαιδευτικούς, τα ευρήματά μας υπογραμμίζουν ότι αξίζει να έχει θέση ψηλά στα προγράμματα σπουδών των σχολείων» δήλωσε η Nina Kraus, senior ερευνήτρια και διευθύντρια του Auditory Neuroscience Laboratory στο Northwestern University School of Communication. «Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου μπορεί φαινομενικά να μην διδάσκει δεξιότητες σχετιζόμενες με τα περισσότερα επαγγέλματα, αλλά αποδεικνύεται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης καθαυτής».
Η Kraus και συνάδελφοί της πραγματοποίησαν την έρευνά τους σε 40 παιδιά της Α’ τάξης του γυμνασίου και τα παρακολούθησαν έως το τέλος του λυκείου. Τα μισά συμμετείχαν στην σχολική ορχήστρα και έκαναν δύο-τρεις ώρες πρόβα την εβδομάδα.
«Τα ευρήματά μας υποστηρίζουν την άποψη ότι ο εγκέφαλος των εφήβων παραμένει δεκτικός σε νέες δεξιότητες, υπογραμμίζοντας τη σημασία του συνεχή εμπλουτισμού των γνώσεων έως ότου πάρουν το απολυτήριό τους» καταλήγουν οι ερευνητές.
Πηγές:
Proceedings of the National Academy of Sciences
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}