Σε νέα έρευνα, που θα δημοσιευτεί στο περιοδικό The Journal of Pediatrics, ερευνητές μελέτησαν τη δραστηριότητα του εγκεφάλου παιδιών μετά την παρακολούθηση διαφημίσεων τροφίμων και παρατήρησαν ότι οι διαφημίσεις επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές των παιδιών και τη δραστηριότητα του εγκεφάλου.
Η Dr. Amanda Bruce του University of Kansas Medical Center μελέτησε την εγκεφαλική δραστηριότητα 23 παιδιών, 8-14 ετών, τα οποία αξιολόγησαν πόσο υγιεινά και νόστιμα ήταν 60 τρόφιμα μετά την παρακολούθηση διαφημίσεων τροφίμων ή άλλων προϊόντων και υποβλήθηκαν σε λειτουργική μαγνητική τομογραφία. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης ρωτήθηκαν τα παιδιά αν ήθελαν να φάνε τρόφιμα που είδαν αμέσως μετά τις διαφημίσεις.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι γενικά οι αποφάσεις των παιδιών καθορίστηκαν από τη νοστιμιά παρά από το πόσο υγιεινά ήταν τα τρόφιμα.
Ωστόσο, η γεύση ήταν ακόμα πιο σημαντική στα παιδιά μετά την παρακολούθηση διαφημίσεων τροφίμων σε σύγκριση με διαφημίσεις άλλων προϊόντων. Πιο γρήγορος χρόνος απόφασης για το αν θα φάνε το συγκεκριμένο τρόφιμο, επίσης παρατηρήθηκε μετά την παρακολούθηση διαφημίσεων τροφίμων.
Ο μεσοκοιλιακός προμετωπιαίος φλοιός των παιδιών ήταν σημαντικά πιο δραστήριος μετά την παρακολούθηση διαφημίσεων τροφίμων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η παρακολούθηση διαφημίσεων τροφίμων μπορεί ενδεχομένως να αλλάξει τον τρόπο που τα παιδιά αξιολογούν τη γεύση, αυξάνοντας την πιθανότητα για πιο παρορμητικές επιλογές τροφίμων. Όπως σημειώνει η Dr. Bruce, το μάρκετινγκ των τροφίμων μπορεί ενδεχομένως συστηματικά να αλλάξει τους ψυχολογικούς και νευροβιολογικούς μηχανισμούς των τροφών που επιλέγουν τα παιδιά.
Πηγές:
The Journal of Pediatrics.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}