Επιστήμη & Ζωή

Θεραπευτική ιππασία, αυτισμός και ΔΕΠΥ

Μικρή έρευνα έδειξε ότι η θεραπευτική ιππασία σε συνδυασμό με ασκήσεις που ενδυναμώνουν τον εγκέφαλο μπορούν να βελτιώσουν τη δεξιότητα, το συντονισμό και τη δύναμη παιδιών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές.

Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2020, 16:25

Εύη Ψωμιάδου
Υπεύθυνη Ύλης

 

Η θεραπευτική ιππασία σε συνδυασμό με ασκήσεις που ενδυναμώνουν τον εγκέφαλο μπορούν να βελτιώσουν τη δεξιότητα, το συντονισμό και τη δύναμη παιδιών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, έδειξε μικρή έρευνα.

Πρόκειται για την πρώτη έρευνα που δείχνει τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες  επιδράσεις προγράμματος που συνδυάζει τη θεραπευτική ιππασία και τη νοητική εκπαίδευση.

Ο Dr. Brandon Rigby, του Texas Woman's University, θέλησε να ερευνήσει πώς συνδυασμός ιππασίας και ασκήσεων ενίσχυσης του εγκεφάλου, από λογοθεραπευτή, θα επηρέαζε τις κινητικές ικανότητες σε παιδιά με διαταραχές όπως αυτισμός και ΔΕΠΥ.

Ο Rigby και οι συνεργάτες του επέλεξαν 25 παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές μεταξύ 5 και 16 ετών. Οι περισσότερες διαγνώσεις ήταν για αυτισμό και ΔΕΠΥ. Κάθε παιδί ολοκλήρωσε ένα από αρκετά διαφορετικά προγράμματα η διάρκεια των οποίων κυμαινόταν από 8 εβδομάδες έως 1 χρόνο.

Περιλαμβανόταν θεραπευτική ιππασία σε εβδομαδιαία βάση και συνεδρίες με λογοθεραπευτή 2-3 φορές την εβδομάδα.

Κατά τη διάρκεια της ιππασίας, τα παιδιά μάθαιναν για την ανατομία του αλόγου, τον εξοπλισμό και τα βασικά σημεία της ιππασίας.

Οι δραστηριότητες ενδυνάμωσης του νου εστίαζαν σε ασκήσεις που εκπαιδεύουν τον εγκέφαλο να επεξεργάζεται αισθητηριακές πληροφορίες όπως ήχο, όραση, ισορροπία και χωρικό προσανατολισμό.

Οι συνεδρίες περιέλαβαν μουσικοθεραπεία, ασκήσεις παρακολούθησης βλέμματος και καθήκοντα συντονισμού χεριών-ματιών. Τα παιδιά και οι γονείς τους έλαβαν επίσης καθημερινές ασκήσεις που θα μπορούσαν να κάνουν στο σπίτι.

Μετά από 8 εβδομάδες τα παιδιά είχαν βελτίωση στις κινητικές ικανότητες, αν και ορισμένες φορές υπήρχε καθυστέρηση πριν γίνουν εμφανείς οι αλλαγές.

Για τους συμμετέχοντες που συνέχισαν το πρόγραμμα για ένα χρόνο τα οφέλη συνεχίστηκαν για όσο διήρκεσε η έρευνα.

Οι συμμετέχοντες εμφάνισαν επίσης βελτιώσεις στη συμπεριφορά και την ακαδημαϊκή επίδοση, όπως κοινωνικές ικανότητες και επικοινωνία.

Επίσης, γονείς και φροντιστές απάντησαν ότι τα παιδιά ήταν πιο θετικά και εστιασμένα, εντός και εκτός προγράμματος.

Δεδομένου του μικρού μεγέθους της έρευνας, μεγαλύτερης κλίμακας έρευνα χρειάζεται για να κατανοηθούν καλύτερα τα πιθανά οφέλη σε νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Η έρευνα είχε μερικούς περιορισμούς, αλλά παρόλα αυτά τα αποτελέσματα είναι υποσχόμενα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Veterinary Science.

 

Πηγές:
Frontiers in Veterinary Science.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων