Kατακόρυφη άνοδο αναμένεται να πετύχει η βιομηχανία της ομορφιάς τα επόμενα χρόνια, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ηλεκτρονικό εμπόριο να πρωτοστατούν. Από 483 δισ. δολ. που ήταν η αποτίμησή της το 2020 και 511 δισ. δολ. το 2021, έρευνες δείχνουν ότι θα πετύχει μέσο ετήσιο σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης 4,75% παγκοσμίως, ξεπερνώντας έτσι τα 716 δισ. δολ. έως το 2025 και τα 784,6 δισ. δολ. έως το 2027.
Πώς θα επιτευχθεί αυτό με την ταχεία επέκταση του κλάδου μέσω των ψηφιακών καναλιών, όπου θα προσελκύσουν ακόμη περισσότερους πελάτες που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για αναβαθμισμένη ποιότητα;
Στο μεταξύ, καθώς τα αναδυόμενα κράτη αυξάνουν την αγοραστική τους δύναμη και παγκοσμιοποιούνται, προσφέρουν υπόσχεση εισόδου σε διεθνείς εταιρείες, εάν φέρουν μαζί τους προϊόντα υψηλότερης ποιότητας από αυτά που διατίθενται στην περιοχή.
Από γεωγραφική άποψη, η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού και η Βόρειος Αμερική αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% του συνόλου των πωλήσεων που πραγματοποιεί η βιομηχανία ομορφιάς.
Με τις προτιμήσεις αγορών να διαφέρουν από χώρα σε χώρα, οι επωνυμίες που θέλουν να κυβερνήσουν σε παγκόσμια κλίμακα πρέπει να ακολουθούν ένα μοντέλο με επίκεντρο τον πελάτη που συνδυάζει για τις αγορές του τόσο τα ψηφιακά όσο και τα φυσικά κανάλια.
Όπως και η βιομηχανία επίπλων σπιτιού, οι αγορές στα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να κυριαρχούν — προσελκύοντας ένα τεράστιο ποσοστό των αγοραστών πάνω από 80%. Εκτός από τα υπερκαταστήματα όπως το Walmart και το Target, που πρωταγωνιστούν στην αγορά, οι μεγαλύτεροι παίκτες που ξεχωρίζουν λόγω της εξειδίκευσής τους στον κλάδο είναι οι Ulta και Sephora.
Για περισσότερο από έναν αιώνα, η παραγωγή ελέγχεται από μια χούφτα πολυεθνικών ομίλων ετερογενών δραστηριοτήτων. Οι μακροχρόνιες κληρονομιές - L'Oréal, Unilever, Procter & Gamble και Estée Lauder Companies - αποτελούσαν το επιβλητικό 81,7% των παγκόσμιων εσόδων. Αν και η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αυξηθεί ελαφρώς τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων προβλέπεται να εκτιναχθεί στο 48% στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2023.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει κάτι που δεν προσφέρουν οι παραδοσιακοί λιανοπωλητές ομορφιάς: την αποκλειστικότητα. Το eMarketer αναφέρει ότι οι αγοραστές που εκτιμούσαν περισσότερο την ποιότητα ήταν πιο πιθανό να ψωνίσουν απευθείας από έναν ιστότοπο (64%), ενώ τα μεγάλα καταστήματα κέρδισαν τους αγοραστές στην τιμή (28%).
Σύμφωνα με έρευνα από την Pymnts, ο πιο σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών —πέρα από την τιμή ή την τοποθεσία— ήταν οι ειδικές πωλήσεις, τα μοναδικά προϊόντα και τα προγράμματα επιβράβευσης.
Όμως, η «καθαρή ομορφιά» και το «οργανικό μακιγιάζ» είναι κάτι περισσότερο από απλά τσιτάτα. Η παγκόσμια αξία για τα φυσικά καλλυντικά αναμένεται να φτάσει τα 54,5 δισ. δολ. μέχρι το 2027.
Καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο επιφυλακτικοί σχετικά με την πιθανή τοξικότητα, τα ασφαλή και χωρίς άρωμα προϊόντα που παρασκευάζονται με φυσικά συστατικά και αιθέρια έλαια είναι πιθανό να σημειώσουν ισχυρή ανάπτυξη στο μέλλον.
Σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, η περιποίηση της επιδερμίδας αποτελούσε το 40% της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών το 2019. Ως εκ τούτου, αυτή η τάση θα συνεχιστεί καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο ενημερωμένοι σχετικά με τις βλάβες από τον ήλιο - υποδεικνύοντας δυνατότητες ανάπτυξης στις υποκατηγορίες των προϊόντων αντηλιακής προστασίας και αντιγηραντικής φροντίδας του δέρματος. Στο ίδιο πνεύμα, οι μάρκες που ανταποκρίνονται στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών και τα επίπεδα προσδοκιών ποιότητας θα γνωρίσουν ανάπτυξη.
Amazon & Walmart
Η επιτυχία της Amazon σε μια άλλη κατηγορία CPG (πακέτα ομορφιάς) δεν αποτελεί έκπληξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Edison Trends, η υγεία και η ομορφιά είναι η τρίτη κατηγορία με τις περισσότερες αγορές — αντιπροσωπεύοντας το 44,3% των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεων στις ΗΠΑ. Οι καταναλωτές αναφέρουν την ευκολία του ιστότοπου της Amazon, την εύκολη πλοήγηση και την εξυπηρέτηση ως τους κύριους λόγους για τους οποίους επιλέγουν την Amazon αντί της Walmart.
Αυτό ενισχύεται επίσης από το πρόγραμμα μελών Prime. Σύμφωνα με το eMarketer, το 52,5% των μελών της Prime αγόρασε προϊόντα ομορφιάς τους τελευταίους 12 μήνες έναντι 16,9% των μη μελών. Αν και η Amazon αυξάνεται, οι αγοραστές εξακολουθούν να προτιμούν άλλα κανάλια. Η Ulta έχει πολύ υψηλότερες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ( 618,8 δισεκατομμύρια δολάρια ) και μόλις το 10,1% προέρχεται από ψηφιακά κανάλια.
Ηγετικές μάρκες για περισσότερο από έναν αιώνα, κυριαρχούν σε παγκόσμια κλίμακα.
Δεδομένου ότι το 81% όλων των καταναλωτών στις ΗΠΑ ψωνίζει σε καταστήματα, οι μακροχρόνιες τοποθετήσεις προϊόντων τους σε αλυσίδες φαρμακείων και φαρμακείων είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρες.
Παγκοσμίως οι μεγαλύτερες πολυεθνικές στον χώρο της ομορφιάς είναι κατά σειρά oι εξής: Johnson's, Chanel, L'Oreal Paris, Gilette, Neutrogena, Nivea, Dior, Clinique, Shiseido Guerlain.
Πηγές:
commonthreadco.com
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Περιεμμηνόπαυση: Ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον γυναικολόγο σας
ECDC: Σημαντική αύξηση κρουσμάτων συγκυτιακού ιού - Ποιους απειλεί ο RSV
Διοικητές νοσοκομείων: Παράδοξα και αντιφάσεις ενός διαγωνισμού