Μέσα σε ένα χρόνο, η Ελλάδα με τα 10 συν πλην εκατ. ανθρώπους αγόρασε 113 εκατ. μη συνταγογραφούμενα σκευάσματα, αξίας 532 εκατ. ευρώ.
Τα στοιχεία που παραθέτουμε αφορούν την περίοδο Ιούνιος 2021 με Μάιο 2022 και γίνεται η αντίστοιχη σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι 10 κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις βάσει όγκου, όπως απεικονίζεται και στον πίνακα είναι οι εξής:
1) Πρώτα στη λίστα είναι τα αναλγητικά με 44 εκατ. συσκευασίες περίπου (αύξηση 19,1% έναντι της προηγούμενης χρονιάς), συνολικής αξίας 114 εκατ. ευρώ (1η κατηγορία και σε αξία).
2) Με 22,5 εκατ. συσκευασίες έρχονται στη δεύτερη θέση τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα για τον βήχα και το αναπνευστικό, σημειώνοντας αύξηση 68,3% έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Από πλευράς αξίας η συγκεκριμένη κατηγορία κατέλαβε την τρίτη θέση με περίπου 104 εκατ. ευρώ (+75,2%).
3) Στη τρίτη θέση κατατάχθηκαν οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα συμπληρώματα διατροφής τα οποία πούλησαν 12,5 εκατ. συσκευασίες (+6,5%) , ενώ από πλευράς αξίας κατέλαβαν την δεύτερη θέση με 110 εκατ. ευρώ (+5,2).
4) Tα σκευάσματα για το πεπτικό σύστημα βρέθηκαν στην τέταρτη θέση με 11,5 εκατ. συσκευασίες (+8,3%), ενώ πραγματοποίησαν περίπου 55 εκατ. ευρώ πωλήσεις καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση (+13%)
5) Ακολουθούν τα σκευάσματα για το δέρμα με τους διακινηθέντες όγκους να φτάνουν τα 8,8 εκατ. συσκευασίες (με οριακές απώλειες 0,8%) και πραγματοποιηθείσες πωλήσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ (3% που έδωσε στην κατηγορία την πέμπτη θέση).
6) Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα για τα μάτια κατατάχθηκαν στην 6η θέση με τις συσκευασίες να φτάνουν τα 4,5 εκατ. περίπου (+5,6%), ενώ από πλευράς πωλήσεων η κατηγορία διατήρησε και εδώ την ίδια θέση με τζίρο 31 εκατ. ευρώ (+10,9%).
7) Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα για το κυκλοφορικό βρέθηκαν στην 7η θέση με τα πωληθέντα τεμάχια να φτάνουν μέσα σε ένα χρόνο τα 2,5 εκατ. συσκευασίες και πωλήσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ περίπου (+2,9%) γεγονός που την κατέταξε στην 7η θέση βάσει τζίρου.
8) Η κατάταξη -βάσει όγκου- συνεχίζει με τα σκευάσματα για την στοματική υγιεινή, τα οποία όμως από πλευράς τζίρου κατέλαβαν την 10η θέση. Πωλήθηκαν 1,5 εκατ. συσκευασίες και οι πωλήσεις ανήλθαν στα 9 εκατ. ευρώ περίπου. Η κατηγορία είναι πτωτική
9) Στην 9η θέση βρέθηκαν τα σκευάσματα για το ουροποιητικό, όπου μέσα σε ένα χρόνο πωλήθηκαν 1,4 εκατ. συσκευασίας πραγματοποιώντας τζίρο 17 εκατ. ευρώ. Πωλήσεις που κατέταξαν την κατηγορία (βάσει τζίρου) στην 8η θέση.
10) Στην τελευταία θέση βρέθηκαν τα τονωτικά και διεγερτικά σκευάσματα όπου αγοράστηκαν 1,2 εκατ. συσκευασίες (+11,2%) και πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις ύψους 11,5 εκατ. ευρώ (+9%)
Σε συνομιλία που είχαμε με παράγοντες της αγοράς μας επεσήμαναν ότι οι περισσότερες εξελίξεις είτε από την πλευρά νέων προϊόντων είτε από την πλευρά των ανατιμήσεων θα πρέπει να αναμένονται στις δύο πρώτες κατηγορίες, δηλαδή στα αναλγητικά και στα σκευάσματα στο βήχα και το ανοσοποιητικό, όπου υπάρχει και ο επηρεασμός από τις παρενέργειες του Κορωνοϊού αλλά και της επικείμενης έλευσης της γρίπης.
Οπως κανείς μπορεί να δει η κατηγορία των σκευασμάτων για τον βήχα και το αναπνευστικό είχε μακράν από τις υπόλοιπες κατηγορίες αύξηση τόσο σε όγκο όσο και σε πωλήσεις.
Βεβαίως σε αυτή την κατηγορία υποστηρίζουν οι πηγές μας σημειώθηκαν και αρκετές ανατιμήσεις ενώ εντός του μήνα πολυεθνική που ηγείται στην κατηγορία έχει δρομολογήσει αυξήσεις τιμών σε όλη την γκάμα της, με τη μέση αύξηση να κινείται στα επίπεδα του 7%.
Σε κάποια φαρμακεία ακούγεται ότι πέρασαν χθες οι αυξήσεις τιμών από την εν λόγω εταιρεία.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Καρδιακή προσβολή: Οι β-αναστολείς συνδέονται με κατάθλιψη στη μετεγχειρητική φροντίδα
Δράμα: Κανένα ενδιαφέρον για 5 θέσεις παθολόγων, παρά το επίδομα άγονου
Περιεμμηνόπαυση: Ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον γυναικολόγο σας