Καθώς ο ιός του Κορωνοϊού που κυριάρχησε στη βιομηχανία τα τελευταία τρία χρόνια ξεθωριάζει από τα φώτα της δημοσιότητας, το εύλογο ερώτημα είναι, τι θα συμβεί με τους κορυφαίους κατασκευαστές εμβολίων για την COVID; Η απάντηση φαίνεται ότι θα δοθεί από τον συγκυτιακό ιό που πλέον ταλανίζει όλη την υφήλιο με μία πρωτόγνωρη έξαρση.
Και ενώ η κούρσα εμβολίων για την COVID-19 συνεχίζει να εξελίσσεται, μια άλλη αγορά εμβολίων έχει αρχίσει να ξεδιπλώνεται το 2023.
Η κούρσα του αναπνευστικού συγκυτιακού ιού (RSV) περιλαμβάνει βασικούς παίκτες όπως η Pfizer, η GSK, η Sanofi και η AstraZeneca. Η αγορά λέγεται ότι θα αξίζει 10,5 δισ. δολ. την επόμενη δεκαετία, έγραψε ο αναλυτής της SVB Leerink, Geoffrey Porges. Εκείνη την εποχή, ο Porges περιμένει ότι η GSK θα συγκεντρώσει 2,9 δισ. δολ. από τα συνολικά έσοδα της αγοράς έως το 2030, με την Pfizer να παίρνει 2,1 δισ. δολ. Ακολουθεί η J&J με εισπράξεις 1,7 δισ. δολ. και τελευταία η Sanofi με 1,2 δισ. δολ.
Η GSK εξασφάλισε μια επανεξέταση προτεραιότητας για το εμβόλιό της και μια ημερομηνία πιθανής έγκρισης στις 3 Μαΐου 2023. Το εμβόλιο της πολυεθνικής για τον RSV θα αφορά σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ η Pfizer έλαβε την επανεξέταση προτεραιότητας για το δικό της εμβόλιο για τον συγκυτιακό ιό ένα μήνα αργότερα.
Η Sanofi και η AstraZeneca, εν τω μεταξύ, κέρδισαν ευρωπαϊκή έγκριση για το αντίσωμά τους για την πρόληψη του RSV, nirsevimab, τον Νοέμβριο. Οι εταιρείες δεν έχουν υποβάλει ακόμη το φάρμακο στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.
Τι γίνεται με τα εμβόλια του Κορωνοϊού;
Καθ' όλη τη διάρκεια του 2022, οι παρατηρητές της αγοράς είδαν ότι οι πωλήσεις εμβολίων για τον COVID-19 άρχισαν να αμφιταλαντεύονται. Αφού ανέφερε τα κέρδη του τρίτου τριμήνου, για παράδειγμα, η Moderna μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις των πωλήσεων για το εμβόλιό της για τον Κορωνοϊο από 21 δισ. δολ. σε 18 δισ. έως 19 δισ. δολ.
Από την πλευρά της BioNTech, οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν το τρίμηνο στα 3,49 δισ. δολ, σημειώνοντας πτώση 43% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.
Από την άλλη πλευρά, η Pfizer αύξησε την ετήσια πρόβλεψή της κατά 2 δισ. δολ. σε 34 δισ. δολ. μετά από ένα ισχυρό γ' τρίμηνο.
Το 2023 θα πρέπει να αποτελέσει πρόκληση για τις εταιρείες που ελπίζουν να επαναλάβουν τις πωλήσεις τους από την πανδημία — και μέχρι στιγμής οι εταιρείες μένουν αμετάκλητες στις προσδοκίες τους. Ο Lee Brown, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης στο Third Bridge Group, δήλωσε ότι οι τρεις κορυφαίες φαρμακοβιομηχανίες της πανδημίας θα «παλέψουν με τη μετάβαση στο μεταπανδημικό περιβάλλον» καθώς τα έσοδα από την COVID μειώνονται παράλληλα με τα κέρδη.
Στο άμεσο μέλλον, φαίνεται ότι υπάρχει αβεβαιότητα. Στο πλαίσιο αυτό, η BioNTech, αρνήθηκε να προβλέψει τις πωλήσεις εμβολίων το 2023, επικαλούμενη παράγοντες όπως η αβεβαιότητα στη ζήτηση, τις τιμές και τις παραλλαγές του ιού.
Ομοίως, η Moderna δεν μπόρεσε να παράσχει ένα νούμερο για τις αναμενόμενες πωλήσεις του 2023, με τον Chief Commercial Officer Arpa Garay τον Νοέμβριο να αναφέρει «μια σειρά από μεταβλητές» που εμπόδισαν μια αξιόπιστη πρόβλεψη.
Πηγές:
fiercepharma.com
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Υγιεινές ιδέες για το γιορτινό τραπέζι
Ο ‘’εγκέφαλος’’ των Chatbots γερνά με το πέρασμα του χρόνου
Γιορτές: Πώς να μείνετε υγιείς και χαρούμενοι στο ταξίδι