Ανάλυση ιατρικών φακέλων περισσότερων των 45.000 ανθρώπων έδειξε ότι η λοίμωξη COVID-19 συνδεόταν σημαντικά με την εμφάνιση υπέρτασης, αναφέρει νέα έρευνα στο Hypertension.
Η μελέτη του Albert Einstein College είναι η πρώτη που εξετάζει την εμφάνιση και τους παράγοντες κινδύνου που συνδέονται με επίμονη υπέρταση σε ανθρώπους με COVID-19 έναντι ανθρώπων με γρίπη.
Η έρευνα έγινε σε 45.398 ανθρώπους με COVID-19 που νοσηλεύτηκαν το 2020-22 και 13,864 με γρίπη χωρίς COVID που νοσηλεύτηκαν το 2018- 2022.
Η ανάλυση έδειξε:
- Το 21% ανθρώπων που νοσηλεύτηκαν με COVID-19 και το 11% αυτών που δεν νοσηλεύτηκαν εμφάνισαν υπέρταση έναντι 16% ανθρώπων που νοσηλεύτηκαν με γρίπη και 4% όσων δεν νοσηλεύτηκαν
- Άνθρωποι που νοσηλεύτηκαν για COVID-19 είχαν υπερδιπλάσιες πιθανότητες και όσοι δεν νοσηλεύτηκαν 1,5 φορές περισσότερες να εμφανίσουν επίμονη υπέρταση έναντι ανθρώπων που νοσηλεύτηκαν και δεν νοσηλεύτηκαν λόγω γρίπης αντίστοιχα.
- Άνθρωποι με λοίμωξη SARS-CoV-2 άνω των 40 ετών, έγχρωμοι ενήλικες ή που είχαν προϋπαρχουσα νόσο -όπως ΧΑΠ, στεφανιαία νόσο ή ΧΝΝ, είχαν αυξημένο κίνδυνο για υπέρταση.
Η επίμονη υπέρταση ήταν πιο συνήθης σε ανθρώπους με λοίμωξη SARS-CoV-2 που κατά την πανδημία αντιμετωπίστηκε με κορτικοστεροειδή η αγγειοσυσπαστικα.
Οι ερευνητές σημειώνουν ότι αυτά τα στοιχεία είναι ανησυχητικά και υποδεικνύουν ότι πολλοί περισσότεροι ασθενείς πιθανόν θα εμφανίσουν υπέρταση μελλοντικά.
Οι ερευνητές σημείωσαν ότι οι συμμετέχοντες προέρχονταν κυρίως από κοινότητες χαμηλού κοινωνικοοικονομικού επιπέδου, που μπορεί ενδεχομένως να αύξησε την ευαλωτότητα στην εμφάνιση υπέρτασης.
Αλλοι παράγοντες μπορεί επίσης πιθανόν να συνέβαλαν στην υπέρταση, όπως η επίπτωση της απομόνωσης, ψυχοκοινωνικό στρες, μειωμένη φυσική δραστηριότητα, ανθυγιεινή διατροφή και αύξηση βάρους κατά την πανδημία.
Η έρευνα είχε ορισμένους περιορισμούς και χρειάζονται περαιτέρω μελέτες.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γιατί υπάρχει τόσο στρες στις γιορτές
Δωμάτιο Snoezelen - Μία καινοτόμος θεραπευτική παρέμβαση για ασθενείς με άνοια
C. Oberhammer στο 7ο Healthcare Transformation: Οι τάσεις του καταναλωτή στην αγορά αυτοφροντίδας