Στην τοποθέτησή του στο 6ο Healthcare Transformation, ο Δημήτρης Νίκας ανέφερε ότι ο κλάδος των ιατροτεχνολογικών προϊόντων, το θεσμικό όργανο του οποίου είναι ο ΣΕΙΒ και εγώ εκπροσωπώ ως πρόεδρος, είναι περίπου σε μέγεθος 2,3 δισ. Ευρώ, με πάνω από 11.000 υπαλλήλους και ένα μεγάλο ποσοστό των εταιρειών του κλάδου είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Συνδεόμαστε με τον ΕΟΠΥΥ μέσω των συμφωνιών που υπάρχουν, ενώ σημαντικό κομμάτι της επιχειρηματικής μας δράσης αφορά και τα νοσοκομεία. 

Σε ερώτηση για την πρόσφατη αποκάλυψη για την απάτη εις βάρος του ΕΟΠΥΥ, τόνισε ότι κάποια στιγμή ο Οργανισμός πρέπει να αναφέρει ποιες επιχειρήσεις εμπλέκονται στην υπόθεση αυτή. Σαν ΣΕΙΒ πάντως, επεσήμανε ότι ‘’έχουμε τον Κώδικα δεοντολογίας και το καταστατικό μας και ανάλογα θα κινηθούμε απέναντι σε τέτοια φαινόμενα’’.

Ομως, όπως ανέφερε, η υπόθεση αυτή αναδεικνύει κάποιες οργανωτικές δυσκολίες του Οργανισμού, ο οποίος δημιουργήθηκε  μέσα στην κρίση. Αυτή η υπόθεση, όμως κατά τον ίδιο, δείχνει ότι ο Οργανισμός δεν έχει ακόμη την ωριμότητα να κάνει ελέγχους και να παρεμβαίνει προληπτικά εκεί που πρέπει και χρειάζεται. 

Αρα, η άποψή του είναι ότι ο ΕΟΠΥΥ θα πρέπει στο επόμενο διάστημα αντί να έχει οριζόντια μέτρα όπως το clawback, να δει κυρίως πώς μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των ασθενών αλλά με μία άλλη προσέγγιση- και αυτή πρέπει να βασίζεται στην αξία της κάθε θεραπείας και όχι στο ‘’τι ξόδεψα φέτος και στο τι θα ξοδέψω την επόμενη χρονιά’’. Ισως, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν έχει την τεχνογνωσία ή το προσωπικό, αλλά έχει τα δεδομένα για να μετράει. Να μετράει τα κλινικά δεδομένα και πάνω σε αυτά να προσδιορίζει τον προϋπολογισμό του.

Ο στόχος του ΣΕΙΒ, υπογράμμισε, είναι ο διάλογος με τον ΕΟΠΥΥ, όπως και με το Υπουργείο για τα χρόνια προβλήματα που υπάρχουν, όπως είναι τα χρέη που μένουν σταθερά. Είναι παράδοξο, τόνισε, σε μια εποχή που αποκτάς την επενδυτική βαθμίδα να βλέπεις τα χρέη να μένουν ψηλά. Θέματα που, κατά τον ίδιο, έχουν να κάνουν και με την ψηφιοποίηση του συστήματος, με τον τρόπο που γίνονται οι προμήθειες βασιζόμενες μόνο στην τιμή, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα και σε μη ελεγχόμενα υλικά να μπαίνουν στο σύστημα. Αρα, η άποψή του είναι ότι πρέπει να δούμε το ρυθμιστικό πλαίσιο και των προμηθειών και της πρόσβασης των ασθενών στις θεραπείες. 

Η Ελλάδα, όπως ανέφερε, θεωρείται μια μικρή αγορά και δυστυχώς τα πολλά εμπόδια δεν γίνονται κατανοητά από τα στελέχη του εξωτερικού με ό,τι αυτό σημαίνει. Ομως, όπως ανέφερε, εμείς είμαστε εδώ και όλο αυτό είναι μια πρόκληση για εμάς. Πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμες θεραπείες, είτε μιλάμε για φάρμακο είτε για ιατροτεχνολογικό προϊόν. 

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, τόνισε ότι πρέπει το περιβάλλον υγείας να διαμορφωθεί σε μία βάση που θα προσεγγίζει όλο το μονοπάτι που πρέπει να διανύσει ο ασθενής. Σε αυτή τη βάση πρέπει να διαμορφωθεί το καινούργιο Εθνικό Σύστημα υγείας. Η ψηφιοποίηση επί παραδείγματι, θα λύσει πάρα πολλά προβλήματα και επίσης το Υπουργείο πρέπει να αξιοποιήσει τις συμπράξεις δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, καθώς μέσω αυτών μπορεί να μοχλεύσει αρκετές και μεγαλύτερες νέες επενδύσεις. 

Ειδήσεις υγείας σήμερα
ΕΟΔΥ: 27 θάνατοι, 24 διασωληνωμένοι και 531 εισαγωγές ασθενών με CoViD
ΕΛΙΚΑΡ: Κοινωνική δράση υλοποίησης δωρεάν καρδιολογικού ελέγχου
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ασθενών: Οι ασθενείς και το αύριο της Υγείας