Τα μοντέλα Direct-to-Consumer (DTC) και Direct-to-Patient (DTP) στη φαρμακοβιομηχανία δεν είναι απλώς τάσεις, είναι το μέλλον που αναμένεται να αλλάξει την παροχή υγειονομικής περίθαλψης, προσφέροντας οφέλη στους ασθενείς και στις εταιρείες

Η τηλεϊατρική δεν είναι καινούργια. Η Covid-19 επιτάχυνε την υιοθέτησή της και έφερε στο φως πόσο "φουσκωμένη" είναι η αλυσίδα εφοδιασμού της φαρμακευτικής βιομηχανίας με τους μεσάζοντες. Υπό το πρίσμα αυτό, οι κατασκευαστές φαρμάκων θα πρέπει να έχουν σημαντικότερο μερίδιο στην υγειονομική περίθαλψη με επίκεντρο τον καταναλωτή. Με αυτόν τον τρόπο, ευθυγραμμίζονται με την επιθυμία του καταναλωτή για μεγαλύτερη προσβασιμότητα μέσω της εξοικονόμησης χρημάτων πηγαίνοντας απευθείας στον κατασκευαστή, ο οποίος με τη σειρά του αποφέρει μεγαλύτερα κέρδη για αυτούς.

Μοντέλο DTC 

Η υιοθέτηση από τους καταναλωτές του μοντέλου DTC για συνταγογραφούμενα φάρμακα  αλλάζει το παιχνίδι στην υγειονομική περίθαλψη. Αναδιαμορφώνει την προσβασιμότητα και την ευκολία, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές όπου η παραδοσιακή υποδομή υγειονομικής περίθαλψης αγωνίζεται να συμβαδίσει. Με την ενσωμάτωση τηλεϊατρικής και διαδικτυακών πλατφορμών, τα μοντέλα DTC προσφέρουν μια λύση που δεν είναι απλώς βολική αλλά απαραίτητη.

Αυτή η προσέγγιση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη στο πλαίσιο εξελίξεων όπως η στρατηγική της Eli Lilly να πωλεί τα φάρμακα GLP-1 απευθείας στους καταναλωτές. Υπογραμμίζει μια θεμελιώδη αλλαγή στον κλάδο, τονίζοντας την ανάγκη των εταιρειών να έχουν άμεσο έλεγχο στη διανομή των προϊόντων τους, ιδίως όσον αφορά την τιμολόγηση και την προσβασιμότητα.

Η σταδιακή αλλά αναπόφευκτη στροφή προς την εικονική περίθαλψη και την τηλε-υγεία γίνεται εμφανής. Μια  έρευνα, το 2022, υπογραμμίζει την αύξηση της προτίμησης στην τηλε-υγεία, με το 34% από τους 1.004 ερωτηθέντες να επιλέγουν την εικονική περιήγηση για την περίθαλψή τους έναντι των παραδοσιακών χώρων. 

Οι ασθενείς αποκτούν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης και λήψης φαρμάκων  από το σπίτι τους, κάτι που δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα ή σε απομακρυσμένες περιοχές. Αυτή είναι η εξέλιξη της υγειονομικής περίθαλψης στην πράξη, καθιστώντας την ποιοτική περίθαλψη προσβάσιμη εκεί που κάποτε ήταν απρόσιτη.

Στο μοντέλο DTC, τα οφέλη κόστους είναι σαφή και ουσιαστικά. Με την αποκοπή των διαμεσολαβητών, η υγειονομική περίθαλψη γίνεται πιο προσιτή για τους ασθενείς. Αλλά δεν πρόκειται μόνο για χαμηλότερο κόστος. Πρόκειται για τη διαφάνεια των τιμών, η οποία ήταν ιστορικά αδιαφανής στα παραδοσιακά μονοπάτια υγειονομικής περίθαλψης. 

Εξατομίκευση

Στον τομέα του DTC, η εξατομίκευση είναι αδιαπραγμάτευτη. Οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης αναμένεται να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους για να ανταποκρίνονται στις μοναδικές ανάγκες κάθε ασθενούς, βελτιώνοντας την ποιότητα της περίθαλψης. Αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης δημιουργεί εμπιστοσύνη και διασφαλίζει την ικανοποίηση των ασθενών, ένα πρότυπο που γίνεται γρήγορα ο κανόνας στην υγειονομική περίθαλψη. Μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας,  η τηλε-υγεία ενισχύει την έκταση της παροχής εξατομικευμένης υγειονομικής περίθαλψης για τους ασθενείς.

Η διάσημη επιτυχία αυτού του μοντέλου αντανακλάται στα "ταξίδια" των αξιοσημείωτων πλατφορμών DTC στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των Hims and Hers, Roman, μεταξύ πολλών άλλων.

Η Hims, μια διαδικτυακή πλατφόρμα για την υγεία των ανδρών, μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα σταθερό ανώτατο όριο αγοράς 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ σημείωσε  αύξηση εσόδων κατά 57%  στο τέλος του 2023. Αυτή η startup με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, γνωστή για την αποστολή προϊόντων υγείας και φαρμάκων για άνδρες, σχεδίαζε να επεκτείνει την επιχείρηση συνταγογραφούμενων φαρμάκων με αυτήν την επένδυση. Η Hims λειτουργεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα όπου οι πελάτες μπορούν να λαμβάνουν συνταγές για προϊόντα τριχόπτωσης και στυτικής δυσλειτουργίας μετά την ολοκλήρωση μιας ψηφιακής αξιολόγησης, η οποία αξιολογήθηκε από ένα δίκτυο γιατρών.

Η πλατφόρμα, η οποία περιλαμβάνει ένα στοιχείο τηλεϊατρικής, συνεργάζεται με φαρμακεία για να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές σε μια σειρά προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων κιτ για τον έρπητα, θεραπείες τριχόπτωσης, φάρμακα για τη στυτική δυσλειτουργία και κρέμες αντιγήρανσης. Η Hims στοχεύει να κάνει τα προϊόντα αυτοεξυπηρέτησης των ανδρών πιο προσιτά και προσβάσιμα, απλοποιώντας τη διαδικασία λήψης των απαραίτητων θεραπειών χωρίς παραδοσιακές επισκέψεις σε γιατρό.

Πηγές:
nasdaq.com/

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Σε εφαρμογή Μνημόνιο Συνεργασίας Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας και Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης
Ο καφές και το τσάι συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο κεφαλής και τραχήλου [μελέτη]
Τα αντιβιοτικά δεν συνδέονται με νοητική εξασθένηση στους ηλικιωμένους [μελέτη]