Περισσότεροι άνθρωποι αναζήτησαν πληροφορίες για κοσμητικές επεμβάσεις κατά τα διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
Τώρα, ερευνητές του Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine έχουν μια πιθανή εξήγηση για αυτή την τάση. Η έρευνά τους έδειξε σχέση μεταξύ των ωρών που περνά κάποιος στα social media, καθώς και της χρήσης εφαρμογών επεξεργασίας εικόνας, και της επιθυμίας να υποβληθεί σε κοσμητική επέμβαση.
Η ερευνητική ομάδα πρόσθεσε ότι ασθενείς που ακολουθούν διασήμους και influencers στα social media, πλαστική χειρουργική, δερματολογία ή άλλα προφίλ που δείχνουν τα αποτελέσματα διαφόρων κοσμητικών επεμβάσεων επηρεάζονται όσον αφορά την επιθυμία για κοσμητική επέμβαση.
Σε παγκόσμια κλίμακα, η χρήση των social media συνεχίζει να αυξάνεται. Τουλάχιστον 3,5 δισ. άνθρωποι χρησιμοποιούσαν social media το 2019. Το 2018, ο μέσος ενήλικας περνούσε 6,3 ώρες καθημερινά με συσκευή συνδεδεμένη με το διαδίκτυο.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι μια από τις προβληματικές πλευρές της αυξημένης χρήσης είναι η επίδραση που έχει στην αντίληψη για το σώμα και στην αυτοεκτίμηση.
Οι γωνίες των “selfies” στα social media συχνά παραμορφώνουν τα χαρακτηριστικά του προσώπου με τρόπο που να προκαλεί δυσαρέσκεια.
Οι επαγγελματίες υγείας περιγράφουν και ένα φαινόμενο, τη ‘’δυσμορφία snapchat’’, στην οποία οι ασθενείς αναζητούν κοσμητικές επεμβάσεις σε μια προσπάθεια να μιμηθούν επεξεργασμένες εκδοχές του εαυτού τους.
Ο Neelam Vashi, δήλωσε ότι ενώ υπήρχε αύξηση της εστίασης στις κοσμητικές επεμβάσεις κατά την πανδημία, έως τώρα δεν υπάρχουν στοιχεία που να δίνουν σαφή σχέση ή παράγοντες που οδήγησαν στο να είναι λιγότερο ή περισσότερο πιθανόν να επιλέγει κάποιος κοσμητικές επεμβάσεις.
Οι ερευνητές ζήτησαν από ασθενείς σε δερματολογική κλινική να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια από τον Οκτώβριο 2019 έως τον Ιούνιο 2021 εστιάζοντας στη χρήση social media και στην προσωπική επιθυμία να υποβληθούν σε κοσμητικές επεμβάσεις.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν οτι ο αριθμός των ωρών που περνούσαν οι άνθρωποι χρησιμοποιώντας το Snapchat και/ή το Instagram καθημερινά, φάνηκε να οδηγεί σε στατιστικά σημαντική διαφορά στην πεποίθηση ότι τα social media επηρέαζαν την επιθυμία των συμμετεχόντων να υποβληθούν σε κοσμητική επέμβαση.
Επιπλέον, ερευνητές ανακάλυψαν στατιστικά σημαντική διαφορά στη χρήση εφαρμογών photo editing για επεξεργασία φωτογραφιών πριν άνθρωποι αναρτήσουν selfies στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σκέψεις σχετικά με κοσμητικές επεμβάσεις.
Οι ερευνητές σημείωσαν ότι η έρευνα υποδεικνύει ότι οι πλαστικοί χειρουργοί θα πρέπει πάντα να συζητούν τη χρήση των social media με τους ασθενείς τους για να κατανοήσουν καλύτερα την αιτία που θέλουν να υποβληθούν σε κοσμητική επέμβαση.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology.
Πηγές:
Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ο Χρίστος Λιάπης υπογράφει το βιβλίο του ''Λαβωμένος Ίαμβος''
Συνάντηση πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας με τον υπουργό Υγείας της Σαουδικής Αραβίας
Goody's-Everest: Επέκταση στο εξωτερικό με 9 νέα σημεία έως το τέλος του 2024