Επιστήμονες ανακάλυψαν γενετικά στοιχεία σχετικά με την αιτία του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών το οποίο είναι συχνό στους ηλικιωμένους. Η ανακάλυψη θα μπορούσε να συμβάλλει στον εντοπισμό των ανθρώπων με τον υψηλότερο κίνδυνο για το σύνδρομο και να υποδείξει πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης.

Δεν είναι γνωστά πολλά για τα αίτια. Οι άνθρωποι με το σύνδρομο συχνά έχουν συννοσηρότητες, όπως άγχος, κατάθλιψη, καρδιαγγειακές νόσους, υπέρταση και διαβήτη.

Προηγούμενες έρευνες εντόπισαν 22 γενετικές περιοχές κινδύνου που συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο. Όμως δεν υπάρχουν άγνωστοι βιοδείκτες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται για την αντικειμενική διάγνωση της νόσου.

Ερευνητές του Helmholtz Munich Institute of Neurogenomics, Institute of Human Genetics of the Technical University of Munich (TUM)  και University of Cambridge ανέλυσαν στοιχεία 3 ερευνών που συνέκριναν DNA ανθρώπων με το σύνδρομο και υγιών και συνδυάζοντας τα στοιχεία δημιούργησαν μια ισχυρή βάση με περισσότερους από 100.000 ασθενείς και 1,5 εκατομμύριο υγιείς ως ομάδα ελέγχου.

Ο Dr Steven Bell δήλωσε ότι με την κατανόηση της γενετικής βάσης του συνδρόμου ελπίζει πως θα ανακαλυφθούν καλύτεροι τρόπο αντιμετώπισης.

Εντοπίστηκαν περισσότερες από 140 νέες γενετικές περιοχές κινδύνου αυξάνοντας τον αριθμό σε 164, στις οποίες περιλαμβάνονταν 3 στο χρωμόσωμα X.

Δυο από τις γενετικές διαφορές αφορούν γονίδια γνωστά ως υποδοχείς γλουταμινικού 1 και 4 που είναι σημαντικά για τη λειτουργία των νεύρων και του εγκεφάλου.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ενδεχομένως θα είναι πιθανό να χρησιμοποιηθούν βασικές πληροφορίες όπως φύλο, ηλικία και γενετικοί δείκτες για να κατηγοριοποιηθεί σωστά ποιος είναι πιο πιθανό να εχει σοβαρό σύνδρομο ανήσυχων ποδιών σε 9 στα 10 περιστατικά.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Genetics.

Nature Genetics.