Είναι πολύ φτηνό και πανταχού παρόν: με αφορμή τα υψηλά επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ στη Γερμανία, ο γερμανικός ιατρικός σύλλογος (BÄK) και πολλές άλλες οργανώσεις καλούν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να καταβάλει μεγαλύτερες προσπάθειες για την πρόληψη, όπως μια συνολική απαγόρευση της διαφήμισης.

"Η ζημία για την υγεία και την κοινωνία είναι τεράστια. Θα μπορούσαμε να μειώσουμε σημαντικά την κατανάλωση αλκοόλ, αν υπήρχε η πολιτική βούληση", δήλωσε σήμερα ο Erik Bodendieck, συμπρόεδρος της Επιτροπής Εθισμού και Ναρκωτικών της BÄK, ενόψει της έναρξης της Εβδομάδας Δράσης για το Αλκοόλ 2024, η οποία ξεκίνησε το Σάββατο.

Η εβδομάδα εκστρατείας υπό το ερώτημα "Ποιον βλάπτει το ποτό σας;" διαρκεί έως τις 16 Ιουνίου. Διοργανώνεται από το γερμανικόκέντρο για θέματα εθισμού (DHS).

Μαζί με την BÄK, τη γερμανική εταιρεία έρευνας για την εξάρτηση και τη θεραπεία της εξάρτησης, τη γερμανική εταιρεία ψυχιατρικής και ψυχοθεραπείας, ψυχοσωματικής και νευρολογίας (DGPPN) και το ομοσπονδιακό επιμελητήριο ψυχοθεραπευτών (BPtK), το DHS υποστηρίζει την έκκληση για την επέκταση των προληπτικών μέτρων για τη μείωση της επικίνδυνης κατανάλωσης αλκοόλ.

Είχαν ήδη παρουσιάσει χθες ένα κοινό έγγραφο θέσεων σχετικά με το θέμα αυτό.

Τα μέτρα περιλαμβάνουν επίσης την υψηλότερη φορολόγηση και τιμολόγηση των αλκοολούχων προϊόντων και τον περιορισμό της διαθεσιμότητας τέτοιων ποτών.

"Όλα αυτά τα μέτρα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά και εύκολα στην εφαρμογή τους. Οι πολιτικοί έχουν την ευθύνη να αναλάβουν επιτέλους δράση και να προστατεύσουν καλύτερα τους ανθρώπους από τις αρνητικές συνέπειες της κατανάλωσης αλκοόλ", δήλωσε ο Bodendieck.

"Αντ' αυτού, μέχρι στιγμής προστατεύουν κυρίως τα συμφέροντα της βιομηχανίας αλκοόλ".

 Τον Μάιο, οι αντιπρόσωποι της 128ης γερμανικής ιατρικής συνέλευσης στο Μάιντς ζήτησαν επίσης με σαφή πλειοψηφία να απαγορευτεί, μεταξύ άλλων, η διαφήμιση των αλκοολούχων προϊόντων σε όλα τα επίπεδα.

Το 2022, κάθε Γερμανός έπινε 10,6 λίτρα καθαρού αλκοόλ κατά κεφαλήν.

Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση στη Γερμανία είναι κατά δύο λίτρα υψηλότερη από τη μέση κατανάλωση στις χώρες του ΟΟΣΑ, σύμφωνα με το έγγραφο με τα αιτήματα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ομοσπονδιακής ένωσης γερμανικών βιομηχανιών και εισαγωγέων αλκοολούχων ποτών, το 2022 δαπανήθηκαν τουλάχιστον 600 εκατομμύρια ευρώ για τη διαφήμιση του αλκοόλ.

Η διαφήμιση μπύρας αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο από αυτό, αν και το ποσό δεν είναι πλέον τόσο υψηλό όσο τα προηγούμενα χρόνια, σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά κατά πολύ τα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Αντίθετα, η διαφημιστική δαπάνη για τα οινοπνευματώδη ποτά και το κρασί έχει αυξηθεί σημαντικά σε μακροχρόνια σύγκριση.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Συνάντηση πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας με τον υπουργό Υγείας της Σαουδικής Αραβίας
Goody's-Everest: Επέκταση στο εξωτερικό με 9 νέα σημεία έως το τέλος του 2024
Νέα εξαγορά από την οικογένεια Σκλαβενίτη