Σε έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και άλλους τόσους εκδρομείς του Σαββατοκύριακου, ο σχεδιασμός της στελέχωσης του ΕΚΑΒ για το καλοκαίρι αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση με πολλούς αγνώστους. Ο νομός πολλαπλασιάζει τον πληθυσμό του κατά τους θερινούς μήνες, ενώ το εκτεταμένο οδικό δίκτυο, οι μεγάλες αποστάσεις και η γεωμορφολογία της περιοχής επιβάλλουν την διασπορά των μονάδων τόσο στις δύο χερσονήσους - "πόδια", Κασσάνδρα και Σιθωνία, όσο και στο ηπειρωτικό τμήμα, για την κατά το δυνατόν άμεση επέμβαση στα περιστατικά.
Η φετινή δύναμη είναι ενισχυμένη σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, καθώς ήδη από τον Ιούνιο η δύναμη των ασθενοφόρων έχει διπλασιαστεί, με μεταφορά οχημάτων και έμψυχου δυναμικού από άλλες περιοχές και κυρίως από το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, που έχει την ευθύνη και του Τομέα Χαλκιδικής. Η αύξηση των μετακινήσεων προκάλεσε διαμαρτυρίες για την αποδυνάμωση της Θεσσαλονίκης από το Σωματείο Εργαζόμενων, το οποίο αντέδρασε, επίσης, στην απόφαση για ενίσχυση των πληρωμάτων με μαθητευόμενους σπουδαστές ΙΕΚ που έχουν ολοκληρώσει τη θεωρητική τους εκπαίδευση.
Μιλώντας στο iatronet.gr, η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, Χριστίνα Καραμπελίδου (φωτογραφία), αναφέρεται στον σχεδιασμό για την ενίσχυση της Χαλκιδικής, που περιλαμβάνει και αρκετές καινοτομίες.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Θεσσαλονίκης, Κοσμάς Τερζίδης (φωτογραφία), υποστηρίζει πως η κάλυψη των κενών με μαθητευόμενους μπορεί να αποδειχτεί πολύ επικίνδυνη στην πράξη.
24ωρη κάλυψη στις δημοφιλείς περιοχές
Στη Χαλκιδική είναι διαθέσιμα σήμερα 11 με 12 ασθενοφόρα στη βάρδια, από 4 ως 5 τον χειμώνα. Πέρυσι την ίδια περίοδο έβγαιναν στο δρόμο 7 με 8 ασθενοφόρα, όπως λέει η κ.Καραμπελίδου.
Στις περιοχές με τις μεγαλύτερες ανάγκες, που καλύπτονται υγειονομικά από τα Κέντρα Υγείας Καλλικράτειας, Νέων Μουδανιών, Κασσανδρείας, Αγίου Νικολάου και από το νοσοκομείο Πολυγύρου, υπάρχει 24ωρη κάλυψη. "Στο Παλαιοχώρι προσπαθούμε να έχουμε επίσης 24ωρη κάλυψη. Έχουμε βγάλει έξτρα βάρδιες σε Ουρανούπολη, Σάρτη - Συκιά, Αγία Παρασκευή, ενώ στον Πολύγυρο και στα Μουδανιά βγάζουμε διπλό ασθενοφόρο, ένα σε 24ωρη βάρδια και ένα δεύτερο πρωί - απόγευμα για να καλύπτει όταν το πρώτο βρίσκεται σε άλλο περιστατικό", αναφέρει η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, βρίσκονται σε ετοιμότητα δύο μοτοσικλέτες - σε πρώτο και δεύτερο «πόδι» αντίστοιχα - καθώς και ένα μικρό αυτοκίνητο ταχείας επέμβασης στην χερσόνησο της Κασσάνδρας, για μεγαλύτερη ευελιξία και πιο γρήγορη πρόσβαση.
Το ΕΚΑΒ έχει μισθώσει περίπου 30 καταλύματα για τη διαμονή των διασωστών, οι οποίοι έχουν ανταποκριθεί στην πρόκληση ενδιαφέροντος από διάφορες περιοχές προκειμένου να μεταβούν στη Χαλκιδική, συνδυάζοντας την υπηρεσία κατά την διάρκεια της άδειάς τους με τις θερινές τους διακοπές.
Εργαζόμενοι: Αποδυναμώνεται η Θεσσαλονίκη
Πριν από λίγες μέρες οι σειρήνες των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ ήχησαν δίπλα στο Λευκό Πύργο, όπου συγκεντρώθηκαν διασώστες προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την αποδυνάμωση των πληρωμάτων της Θεσσαλονίκης, αλλά και την επικείμενη ενίσχυσή τους με μαθητευόμενους των ΙΕΚ διασωστών.
"Είμαστε 200 άτομα για όλη τη Θεσσαλονίκη και μείναμε 160 μετά την μετακίνηση 40 συναδέλφων στη Χαλκιδική. Για την κανονική λειτουργία χρειαζόμαστε 300", λέει ο πρόεδρος του Σωματείου, προσθέτοντας πάντως πως η αποδυνάμωση της Θεσσαλονίκης είναι μικρότερη από την αρχικά εκτιμώμενη, καθώς μετακινήθηκαν διασώστες και από άλλους νομούς. "Τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι χρόνοι έχουν αυξηθεί. Χθες είχαμε περιστατικά που είχαν και 4 και 5 ώρες αναμονή, λιγότερο επείγοντα βέβαια σε σχέση με άλλα, αλλά πολλές φορές η αξιολόγηση της σοβαρότητας δεν είναι ακριβής", σημειώνει ο κ. Τερζίδης.
Ο ίδιος χαρακτηρίζει ως επικίνδυνη την απόφαση της κάλυψης των κενών στα ασθενοφόρα με μαθητευόμενους σπουδαστές των ΙΕΚ, υποστηρίζοντας πως αυτή η κάλυψη έπρεπε να γίνει με επικουρικούς που έχουν ολοκληρώσει την πρακτική τους εξάσκηση. "Στην πράξη θα φανεί πως είναι επικίνδυνο γιατί τα παιδιά αυτά δεν έχουν κάνει πρακτική, γνωρίζουν μόνο θεωρία", αναφέρει και συμπληρώνει: "Πολλοί δεν αντέχουν στο πεδίο και δεν συνεχίζουν στο επάγγελμα. Σε ένα σοβαρό τροχαίο μπορεί ο σπουδαστής να λιποθυμήσει, μην αντέχοντας στη θέα του αίματος ή του διαμελισμένου μέλους. Τι θα γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Ο διασώστης θα προσέξει τον τραυματία ή τον σπουδαστή";
Θα έπρεπε να υπάρχει κίνητρο
Η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, από την πλευρά της, εκτιμά πως το μέτρο θα βοηθήσει, υποστηρίζοντας ωστόσο πως θα έπρεπε να δοθεί κάποιο κίνητρο στους μαθητευόμενους. "Είναι ένα καλό μέτρο και για εμάς που θα βοηθηθούμε και για τους σπουδαστές, οι οποίοι θα μάθουν και θα βγουν περισσότερο έτοιμοι για εργασία", αναφέρει η κ. Καραμπελίδου, προσθέτοντας: "Μιλάμε για παιδιά που έχουν ολοκληρώσει το θεωρητικό κομμάτι και έχουν κάνει ένα τμήμα της πρακτικής τους στα ασθενοφόρα. Θα γίνει μια ταχύρρυθμη εκπαίδευση και θα τους βάλουμε σαν δεύτερους στα αυτοκίνητα".
Στη φάση αυτή οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν αιτήσεις στο πλαίσιο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ενώ η εφαρμογή του μέτρου θα ξεκινήσει τον Ιούλιο. "Θα έπρεπε ίσως να υπάρχει ένα κίνητρο για τους μαθητευόμενους, είτε οικονομικό, είτε κάποια μοριοδότηση. Κατά τα άλλα είναι ένα πολύ θετικό μέτρο", σημειώνει.
Η διευθύντρια αναγνωρίζει πως η ενίσχυση είχε επιπτώσεις στη μείωση της δύναμης της Θεσσαλονίκης. "Έχουμε 16 οχήματα στη Θεσσαλονίκη και το παλεύουμε. Πάντα θα ήταν καλύτερα να έχουμε παραπάνω, αλλά καλούμαστε να καλύψουμε και την Χαλκιδική, που είναι δικός μας τομέας και έχει τις δικές της ανάγκες", καταλήγει.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Κίρρωση ήπατος: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Γιατί υπάρχει τόσο στρες στις γιορτές
Δωμάτιο Snoezelen - Μία καινοτόμος θεραπευτική παρέμβαση για ασθενείς με άνοια