Οι γονείς που ασχολούνται συνέχεια με το κινητό τους, μη δίνοντας την πλήρη προσοχή τους στα παιδιά τους, μπορεί να βλάπτουν την ψυχική υγεία τους, αναφέρει νέα έρευνα.

Παιδιά ηλικίας 9-11 ετών που είπαν ότι οι γονείς τους ασχολούνταν πάρα πολύ με τα smartphones τους, ήταν μεγαλώνοντας πιο επιρρεπή στις αγχώδεις διαταραχές, στις διαταραχές προσοχής και στην υπερκινητικότητα, συγκριτικά με τα παιδιά που δεν αντιμετώπιζαν ανάλογο πρόβλημα στο σπίτι τους, αναφέρουν Καναδοί επιστήμονες.

«Όταν οι συναισθηματικές και σωματικές ανάγκες των παιδιών συνεχώς αγνοούνται ή αντιμετωπίζονται με ακατάλληλο τρόπο, υπάρχει κίνδυνος τα παιδιά να εκδηλώσουν ψυχικές δυσκολίες», δήλωσε η Sheri Madigan, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ψυχολογίας στο University of Calgary.

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό JAMA Network Open. Σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες, οι γονείς των νηπίων περνούν κατά μέσο όρο 5 ώρες την ημέρα στο smartphone τους. Κοιτάζουν επίσης το κινητό τους πάνω από το ένα τέταρτο (το 27%) του χρόνου που βρίσκονται με τα παιδιά τους. Σχεδόν επτά στους δέκα γονείς (το 68%) παραδέχονται ότι τους αποσπά το κινητό τους, όταν βρίσκονται με τα παιδιά τους.

Το επακόλουθο είναι λιγότερο συζήτηση και παιχνίδι με το παιδί, και λιγότερη προσοχή σε ό,τι εκείνο λέει και κάνει. Αυτό όμως αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού στα μικρά παιδιά. Αυξάνει επίσης τον κίνδυνο καυγάδων των γονέων με τους εφήβους και απομάκρυνσης από αυτούς.

Η νέα έρευνα έγινε σε 1.303 παιδιά 9-11 ετών. Απάντησαν σε ερωτήσεις για τη χρήση κινητού από τους γονείς τους και έκαναν ψυχολογική αξιολόγηση. Όσο περισσότερο ασχολούνταν οι γονείς με τα τηλέφωνά τους, τόσο υψηλότερα επίπεδα άγχους επιδείκνυαν τα παιδιά. Η υπερβολική ενασχόληση με τα κινητά συνδέθηκε επίσης με υψηλότερα επίπεδα συμπτωμάτων διάσπασης της προσοχής και υπερκινητικότητας. Τα ευρήματα ήταν ίδια σε αγόρια και κορίτσια.

Πηγές:
JAMA Network Open

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γιατί υπάρχει τόσο στρες στις γιορτές
Δωμάτιο Snoezelen - Μία καινοτόμος θεραπευτική παρέμβαση για ασθενείς με άνοια
C. Oberhammer στο  7ο Healthcare Transformation: Οι τάσεις του καταναλωτή στην αγορά αυτοφροντίδας