Ερευνητές ανακάλυψαν σχέση μεταξύ σοβαρών λοιμώξεων COVID-19 και ύφεσης των καρκινικών όγκων πιθανόν ανοίγοντας νέους δρόμους για τη θεραπεία του καρκίνου.

Μελέτη του Northwestern Medicine Canning Thoracic Institute, έδειξε ότι RNA του ιου SARS-CoV-2 ενδεχομένως μπορεί να ‘’προκαλέσει’’ την ανάπτυξη κυττάρων ανοσοποιητικού με αντικακρινικές ιδιότητες.

Αυτά τα κύτταρα με τις αντικαρκινικές ιδιότητες (I-NCM) θα μπορούσαν δυνητικά να χρησιμοποιηθούν σε θεραπείες για τον καρκίνο- ιδιαίτερα σε ασθενείς με επιθετικό ή προχωρημένο καρκίνο όταν συμβατικές μέθοδοι δεν έχουν αποτέλεσμα.

Τα ευρήματα, που βασίστηκαν σε έρευνες σε ανθρώπινο ιστό και πειραματόζωα εξηγούν προηγούμενες παρατηρήσεις μειωμένου μεγέθους όγκων και ύφεσης ορισμένων καρκίνων μετά από λοίμωξη COVID-19.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα ίδια κύτταρα που ενεργοποιούνται από τη σοβαρή λοίμωξη COVID-19 θα μπορούσαν να προκληθούν με φάρμακο κατά του καρκίνου και παρατήρησαν, στην έρευνα, αντίδραση με το μελάνωμα, τον καρκίνο πνεύμονα, μαστού κα παχέος εντέρου.

Τα I-NCM είναι κύτταρα ανοσοποιητικού που ‘’περιπολούν’’ το κυκλοφορικό για τον εντοπισμό απειλών όπως λοιμώξεις αλλά δεν έχουν υποδοχείς για να εισχωρήσουν σε περιοχές του όγκου.

Αντίθετα, τα I-NCM που δημιουργήθηκαν στη σοβαρή COVID-19 διατηρούν μοναδικό υποδοχέα, τον CCR2, που τους επιτρέπει να ταξιδεύουν πέρα από αγγεία και να επηρεάζουν το περιβάλλον του όγκου.

Όταν βρεθούν εκεί απελευθερώνουν χημικές ουσίες για την επιλογή των κυττάρων-δολοφόνων. Αυτά στη συνέχεια συνωστίζονται στον όγκο και επιτίθενται απευθείας στα καρκινικά κύτταρα συμβάλλοντας στη συρρίκνωσή του.

Aν και υποσχόμενα, τα ευρήματα είναι ακόμα στα αρχικά στάδια και χρειάζονται περαιτέρω επικύρωση μέσω κλινικών δοκιμών για να διαπιστωθεί αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αγωγή κατά του καρκίνου με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γιατί υπάρχει τόσο στρες στις γιορτές
Δωμάτιο Snoezelen - Μία καινοτόμος θεραπευτική παρέμβαση για ασθενείς με άνοια
C. Oberhammer στο  7ο Healthcare Transformation: Οι τάσεις του καταναλωτή στην αγορά αυτοφροντίδας