ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Εσωτερικών
ΘΕΜΑ: Ελλιπής η προσβασιμότητα των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ)
Οι φοιτητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας βρίσκονται αντιμέτωποι με εμπόδια στην προσβασιμότητα του ιδρύματος που παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δυσχεραίνουν την καθημερινότητά τους.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά στους χώρους του Πανεπιστημίου, δεν υπάρχουν ράμπες και αναβατόρια στην είσοδο της Λέσχης και η υποδομή των ανελκυστήρων στο κεντρικό κτίριο δεν είναι επαρκής για τους φοιτητές με αμαξίδιο.
Επίσης, οι φοιτητές με οπτική αναπηρία αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην μετακίνησή τους από και προς το ίδρυμα, αφού δεν υπάρχει οδηγός όδευσης τυφλών στο εξωτερικό πεζοδρόμιο του κτιρίου αλλά και μέσα στους διαδρόμους του παρά μόνο στην κεντρική είσοδο. Οι συμφοιτητές τους πολλές φορές παίρνουν το ρόλο του συνοδού εθελοντικά με ατομική τους πρωτοβουλία, εξ αιτίας της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού. Και αυτό συμβαίνει γιατί η Μονάδα Ισότιμης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που συστάθηκε το Δεκέμβριο του 2022, με σκοπό την εξασφάλιση της πλήρους συμμετοχής των φοιτητών με αναπηρίες του Ιδρύματος στο σύνολο των δραστηριοτήτων του, δεν έχει στελεχωθεί ακόμα με προσωπικό για να παρέχει τις υπηρεσίες συνοδείας στους φοιτητές που έχουν ανάγκη.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με την Απόφαση της 4123/15-10-24 (ΑΔΑ:Ψ00Θ7ΛΛ-70Μ) με θέμα: «την Ένταξη της Πράξης Υποστήριξη παρεμβάσεων ισότιμης πρόσβασης ΑμεΑ και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με Κωδικό ΟΠΣ 6017620 στο Πρόγραμμα Κεντρική Μακεδονία 2021-2027 και στην Προτεραιότητα Προώθηση της Κοινωνικής Συνοχής στην Κεντρική Μακεδονία – Παρέμβαση του EKT+» ανακοίνωσε την χρηματοδότηση της Μονάδας αλλά, μέχρι και σήμερα, δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.
Όμως και ο τεχνολογικός εξοπλισμός του ιδρύματος έχει ελλείψεις καθώς στη βιβλιοθήκη δεν υπάρχει ειδικό πρόγραμμα προσβασιμότητας στα συγγράμματα των μαθημάτων για σπουδαστές με οπτική αναπηρία, ενώ στα εργαστήρια υπολογιστών δεν είναι εγκατεστημένα τα κατάλληλα λειτουργικά προγράμματα. Οι σπουδαστές αναγκάζονται να μετατρέψουν οι ίδιοι την ύλη των μαθημάτων σε προσβάσιμη για εκείνους μορφή με δικά τους έξοδα, χάνοντας χρήματα και πολύτιμο χρόνο από τις σπουδές τους.
ΕΠΕΙΔΗ πρέπει να διασφαλιστούν τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δικαιώματα των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες,
ΕΠΕΙΔΗ πρέπει να αξιοποιηθούν χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία για την κάλυψη των ελλείψεων στην προσβασιμότητα του ΠΑΜΑΚ.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
Τι προτίθενται να πράξουν ως προς την κάλυψη των αναγκών των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και γενικότερα των ΑΕΙ της χώρας;
Γιατί καθυστέρησε η ένταξη σε χρηματοδοτικά εργαλεία της Μονάδας Ισότιμης πρόσβασης ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, η οποία συστάθηκε από τον Δεκέμβριο του 2022;
Ποια άμεσα μέτρα θα λάβουν ώστε να στελεχωθεί η Μονάδα με συνοδούς ΑμεΑ;
Ράνια Θρασκιά
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Πώς αντιδρούν τα μικρόβια στην κλιματική αλλαγή - Παγκόσμια έρευνα με συμμετοχή του ΑΠΘ
Άδ. Γεωργιάδης στον Δ. Νίκα: Τι θα γίνει με το rebate στα ιατροτεχνολογικά προϊόντα [video]
Εργαζόμενοι και κουπόνια