Νέα έρευνα του Centre for Healthy Brain Ageing (CHeBA) στο UNSW Sydney, δίνει περαιτέρω στήριξη στο εύρημα ότι περισσότερα χρόνια εκπαίδευσης συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο άνοιας.
Η έρευνα, που συνέκρινε ανθρώπους που είχαν ολοκληρώσει το δημοτικό σχολείο με όσους είχαν τελειώσει γυμνάσιο ή λύκειο χρησιμοποίησε στοιχεία 30.785 ανθρώπων 55-103 ετών σε 14 χώρες.
Ο Dr. Steve Makkar, δήλωσε ότι όσοι είχαν ολοκληρώσει το γυμνάσιο ή το λύκειο είχαν χαμηλότερες πιθανότητες για νοητική εξασθένηση, ενώ όσοι είχαν τελειώσει το δημοτικό είχαν μεγαλύτερο κίνδυνο.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Archives of Gerontology and Geriatrics, και εξέτασε σχέσεις μεταξύ εκπαίδευσης και νοητικής εξασθένησης σε μεγάλη ηλικία.
Περιλήφθηκαν στοιχεία από 18 διεθνείς έρευνες πάνω στη γήρανση, από Αυστραλία, Βραζιλία, Κούβα, Γαλλία, Ελλάδα, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Ισπανία Σιγκαπούρη, Νότιο Κορέα, Βρετανία και ΗΠΑ.
Ο Dr. Darren Lipnicki, δήλωσε ότι συγκριτικά με τους άντρες, οι γυναίκες έδειξαν μεγαλύτερη σχέση μεταξύ της ολοκλήρωσης της εκπαίδευσής και του μειωμένου κινδύνου νοητικής εξασθένησης.
Ασιάτες είχαν ισχυρότερη σχέση μεταξύ ολοκλήρωσης του γυμνασίου και χαμηλότερου κινδύνου νοητικής εξασθένησης σε σύγκριση με λευκούς.
Σε ανθρώπους με ποικιλομορφία του γονιδίου APOE, που είναι γνωστός παράγοντας κινδύνου για νόσο Alzheimer, μόνο η ολοκλήρωση του γυμνασίου συνδεόταν με μειωμένο κινδύνου νοητικής εξασθένησης. Ωστόσο, η επίδραση του γονιδίου APOE διέφερε μεταξύ Ασιατών, έγχρωμων και λευκών.
Ο καθηγητής Perminder Sachdev, δήλωσε ότι η εκπαίδευση προκύπτει σταθερά να είναι προστατευτικός παράγοντας για τον εγκέφαλο.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Πώς φροντίζω κάθε τύπο δέρματος
Καρδιακή προσβολή: Οι β-αναστολείς συνδέονται με κατάθλιψη στη μετεγχειρητική φροντίδα
Δράμα: Κανένα ενδιαφέρον για 5 θέσεις παθολόγων, παρά το επίδομα άγονου