Σοφία Εμμανουήλ
Η αύξηση της κατανάλωσης μπισκότων στην εγχώρια αγορά κατά τη διάρκεια των lockdown ευνόησε το τζίρο και τα μερίδια της Ε.Ι.Παπαδοπούλου ΑΕ η οποία κατάφερε έτσι να αντισταθμίσει τη μείωση ζήτησης από την περιορισμένη τουριστική κίνηση το 2020.
Η εταιρεία εμφάνισε ανάλογη τάση στην κατηγορία ψωμιού για τοστ και ψωμιού σε φέτες, όπου ακολούθησε τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς ενισχύοντας παράλληλα το μερίδιό της βοηθούμενη και από τον εμπλουτισμό της γκάμας της με ψωμί γερμανικού τύπου από πέρυσι τον Νοέμβριο. Αύξηση μεριδίων πέτυχε η Ε.Ι.Παπαδοπούλου ΑΕ και στις φρυγανιές ενώ διατήρησε τη θέση της στην κατηγορία μπαρών.
Ως αποτέλεσμα η ιστορική μπισκοτοποιία εμφάνισε κύκλο εργασιών 179,128 εκατ. ευρώ το 2020 από 174,235 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 2,8%, ενώ σε επίπεδο μητρικής εταιρείας παρατηρείται αύξηση κύκλου εργασιών κατά 2,9%.
Τα καθαρά κέρδη προ φόρων σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν σε 14,934 εκατ. ευρώ έναντι 14,137 εκατ. ευρώ το 2019 με αύξηση 5,6% (αντίστοιχη αύξηση σημειώθηκε και σε επίπεδο εταιρείας). Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε 11,571 εκατ. ευρώ έναντι 10,871 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 6,4% (με αντίστοιχη αύξηση σε επίπεδο εταιρείας). Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του ομίλου στο τέλος του 2020 ανήλθαν σε 50,29 εκατ. ευρώ από 48,226 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Σημειώνεται επίσης ότι πέρυσι τον Ιούλιο, 8.7.2020, η τακτική γενική συνέλευση των μετόχων ενέκρινε τη διανομή στους μετόχους 3,75 εκατ. ευρώ. Η έκτακτη γενική συνέλευση 31.12.2020 αποφάσισε διανομή έκτακτου μερίσματος στους μετόχους από φορολογημένα κέρδη προηγουμένων χρήσεων 10 εκατ. ευρώ και για το 2020 το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει διανομή μερίσματος 5,7 εκατ. ευρώ.
Η Ε.Ι.Παπαδοπούλου ΑΕ, η διοίκηση της οποίας βλέπει με αισιοδοξία τις προοπτικές της επιχείρησης κατά το 2021, προσβλέποντας στην πρόοδο του εμβολιαστικού προγράμματος, συνέχισε να επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό και το 2020 αυξάνοντας το προσωπικό της σε 1463 εργαζόμενους από 1377 το 2019. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διατηρεί εργοστάσια σε Ταύρο, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Οινόφυτα και κέντρα διανομής σε Ασπρόπυργο, Θεσσαλονίκη και Βόλο.
Τέλος σημειώνεται ότι στο εξωτερικό διατήρησε τη στρατηγική αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης του υφιστάμενου δικτύου διανομής, με διείσδυση και ανάπτυξη σε νέες αγορές, περαιτέρω ενίσχυση του προωθητικού πλάνου και σταδιακή ενίσχυση της προϊοντικής παλέτας. Ως αποτέλεσμα, στο τέλος του 2020 η εταιρεία ήταν σε 61 χώρες παγκοσμίως σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 7,5%. Ωστόσο πλήγμα δέχθηκε στο ταξιδιωτικό λιανεμπόριο λόγω της αναστολής ταξιδιών για μεγάλο διάστημα. Όπως ήταν αναμενόμενο, το τμήμα του international travel retail εμφάνισε μείωση 81% το 2020.
Πηγές:
euro2day
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}