Mε 2,2 εκατ. ευρώ επένδυση για την εξαγορά της MC Fresh BG, η Eurocatering (Φρεσκούλης) επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη Βουλγαρία, επιτυγχάνοντας μείωση του κόστους παραγωγής ενώ δρομολογεί συνολικές επενδύσεις άνω των 9,5 εκατ. ευρώ στη διετία 2021-2022. Στόχος είναι η επέκταση των εγκαταστάσεών της στην Αθήνα, η είσοδος σε νέες δραστηριότητες και οι συνεπενδύσεις με τα funds που απέκτησαν πρόσφατα θέση στην εταιρεία.
Ειδικότερα, η Eurocatering έχει αποκτήσει 45 στρέμματα γης στην περιοχή της Σόφιας της Βουλγαρίας, όπου έχει σχεδιάσει την ανάπτυξη εργοστασίου. Για τον σκοπό αυτό μόλις πρόσφατα κατέθεσε τα επενδυτικά της σχέδια στις αρμόδιες αρχές. Το εργοστάσιο θα αναπτυχθεί σε επιφάνεια 3.500 τ.μ., θα διαθέτει δύο γραμμές παραγωγής και η δυναμικότητά του θα φτάνει τις 65.000 τεμάχια την ημέρα.
H εταιρεία έχει ήδη μερίδιο 32% στη βουλγαρική αγορά ενώ σύμφωνα με τον Χρυσόστομο Μαυρόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο, η Eurocatering έχει κλείσει συμφωνίες και με τοπικές αλυσίδες σε Βουλγαρία και Ρουμανία για παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Οι νέες προοπτικές εν πολλοίς επιβεβαιώνουν τις υποσχέσεις των EOS Capital Partners και Elikonos 2 S.C.A. Sicar, των δύο funds που συνεπένδυσαν στην εταιρεία, γνωστή στην ελληνική αγορά για τις σαλάτες φρούτων και λαχανικών Φρεσκούλης.
Η επένδυση αυτή έδωσε ώθηση στα σχέδια του κ. Μαυρόπουλου, όπως σημειώνει και ο ίδιος σε ειδική εκδήλωση για την ενημέρωση των δημοσιογράφων. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, οι επενδυτές είναι «ερωτευμένοι με τον Φρεσκούλη», καταγράφοντας την πρόθεσή τους να διατηρήσουν τις θέσεις τους σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Αναφέρθηκε ειδικότερα στον επικεφαλής του EOS Capital Partners Απόστολο Ταμβακάκη, ο οποίος λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν ήταν παρών στην εκδήλωση. Την καλή σχέση που έχει χτίσει ο επιχειρηματίας με το fund επιβεβαιώνουν επίσης τα σχέδια για κοινές επενδύσεις σε νέες δραστηριότητες. Είναι μάλιστα κοντά σε συμφωνία εξαγοράς εταιρείας catering, στον τομέα των ετοίμων γευμάτων με κύκλο εργασιών περί τα 12 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα διερευνάται κοινή επένδυση στη Μανιτάρια Βορείου Ελλάδος, εταιρεία στην οποία η Eurocatering ελέγχει ήδη την πλειοψηφία των μετοχών. Στόχος είναι να αποκτήσουν συμμετοχή τα συνεργαζόμενα με τη Eurocatering funds και να διατηρηθεί η παρουσία των ιδιοκτητών, ώστε να αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία τους στην περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας. Εξάλλου, με στοιχεία R&D κρίνεται ότι έχει σημαντικές προοπτικές στο μέλλον, λόγω της θρεπτικής αξίας των μανιταριών.
Οι επενδύσεις
Σημειώνεται ότι συνολικά, στη διετία 2021-2022 οι επενδύσεις της Eurocatering ξεπερνούν τα 9,5 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης στο εργοστάσιο στη Βουλγαρία, 2,2 εκατ. ευρώ και της επένδυσης που είναι σε εξέλιξη για επέκταση των εγκαταστάσεων της Αττικής, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, όπου αποκτήθηκε ακίνητο στη ΒΙΠΕ Αχαρνών ενώ αναπτύσσεται σταθερά και ο τομέας των logistics. Μάλιστα ο κ. Μαυρόπουλος δίνει έμφαση στον συγκεκριμένο τομέα και στα 70 φορτηγά που έχει ήδη στον στόλο της η εταιρεία παράλληλα με σύστημα ελέγχου κάθε σημείου του ταξιδιού τους.
Η εταιρεία έχει επενδύσει επίσης σε ένα νέο σημείο πώλησης στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών. Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο θα αναπτύσσει τόσο πωλήσεις χονδρικής όσο και ειδικές παρουσιάσεις σε συνεργασία με αναγνωρισμένους σεφ για την ανάδειξη της γκάμας των προϊόντων Φρεσκούλης.
Επιπλέον στα σχέδια της εταιρείας είναι να ξαναμπεί στην κατηγορία των χυμών με νέες επενδύσεις σε εργοστασιακό εξοπλισμό ενώ βλέψεις έχει και για την αγορά των κατεψυγμένων, αν και σύμφωνα με τα στελέχη της Eurocatering αυτή η συζήτηση είναι ακόμη πρώιμη.
Τα μεγέθη
Εν κατακλείδι, ο κ. Μαυρόπουλος αποδίδει σημαντική αξία τους συνεργάτες του, τόσο τους περίπου 80 παραγωγούς και τις 350 οικογένειες που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα όσο και τους επενδυτές, ακόμη και τους διανομείς της Eurocatering. Θεωρεί μάλιστα ότι το ιδιόκτητο δίκτυο δημιουργεί προστιθέμενη αξία για το προϊόν το οποίο φτάνει ασφαλές σε 1.250 σημεία κάθε μέρα. Στο πλαίσιο αυτό διατηρεί ιδιόκτητες εγκαταστάσεις αποθήκευσης σε Αθήνα, Πάτρα, Λάρισα, Λιβαδειά και Θεσσαλονίκη ενώ σχεδιάζει να επεκταθεί και στην Κρήτη.
H εταιρεία εμφανίζει ρυθμό ανάπτυξης περίπου 12% το 2021, χωρίς να υπολογίζεται η Βουλγαρία. Παραμένει κερδοφόρα και οι πωλήσεις της το 2020 διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, σε 38,6 εκατ. ευρώ από 35 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση, με μερίδιο από τα φρέσκα προϊόντα 55% και 25% στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl). Στο σύνολο της ελληνικής αγοράς, η αξία της οποίας υπολογίζεται σε 43 εκατ. ευρώ, ελέγχει μερίδιο 27% και στο pl είναι ο Νο1 παίκτης της αγοράς με μερίδιο 50%. Μάλιστα η εταιρεία για το 2021 τουλάχιστον, παρά τις αυξήσεις στα κόστη ενέργειας, μεταφορών και πρώτων υλών, δεσμεύεται να μην κάνει ανατιμήσεις στα προϊόντα ούτε 1 σεντ, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας.
Πηγές:
euro2day
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}