Χιλιάδες ογκολογικοί ασθενείς και οι συνοδοί τους που προσέρχονται καθημερινά στα αντικαρκινικά νοσοκομεία και στις ογκολογικές μονάδες γενικών νοσοκομείων της χώρας, βρίσκονται αντιμέτωποι όχι μόνο με το πρόβλημα της υγείας τους, αλλά και με μια σειρά από διοικητικές πράξεις που πρέπει να διεκπεραιώσουν. Βεβαιώσεις, αιτήσεις, συμπλήρωση ηλεκτρονικών φακέλων, δικαιολογητικά για πιστοποιήσεις αναπηρίας, θέματα συντάξεων, αδειών από την εργασία και άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες προσθέτουν επιπλέον επιβάρυνση σε ήδη ταλαιπωρημένους σωματικά και ψυχολογικά ανθρώπους.
Στο Θεαγένειο αντικαρκινικό νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, που δέχεται καθημερινά 900 ασθενείς και πολύ περισσότερους συνοδούς από ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα, μια ομάδα επαγγελματιών υγείας και εθελοντών έχει αναλάβει να τους απαλλάξει από τις υποχρεώσεις αυτού του είδους. Οι άνθρωποι του Κέντρου Καθοδήγησης Καρκινοπαθών ΚΑΠΑ3 βρίσκονται με κινητή μονάδα, τόσο στο κεντρικό κτίριο του νοσοκομείου, όσο και στη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας "Νίκος Κούρκουλος" στην Πυλαία, παρέχοντας πολύτιμη υποστήριξη στην διεκπεραίωση διοικητικών πράξεων.
Βοήθεια σε πάνω από 400 άτομα
Στους τέσσερις μήνες πιλοτικής εφαρμογής της, η βραβευμένη πρωτοβουλία έχει εξυπηρετήσει πάνω από 400 άτομα και θα συνεχίσει το έργο της στο επόμενο διάστημα. Όπως ειπώθηκε σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη για την παρουσίαση των πρώτων αποτελεσμάτων, η δράση θα επεκταθεί και σε άλλα νοσοκομεία της χώρας, με επόμενο σταθμό το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.
"Το πρόγραμμα που ξεκίνησε πιλοτικά, έχει πάει εξαιρετικά. Υπήρξε πολύ μεγάλη αποδοχή τόσο από ασθενείς όσο και από το σύνολο των εργαζομένων. Βραβευτήκαμε ως το έργο με το μεγαλύτερο κοινωνικό αντίκτυπο και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό", ανέφερε η υπεύθυνη ανάπτυξης και λειτουργίας του Κέντρου Καθοδήγησης Καρκινοπαθών, Ευαγγελή Μπίστα και πρόσθεσε: "στους 4 μήνες εξυπηρετήθηκαν πάνω από 400 άτομα, κατάφεραν να διεκπεραιώσουν σε αυτό το δαιδαλώδες πεδίο των γραφειοκρατικών διαδικασιών τα θέματά τους, τουλάχιστον μέσα σε 15 μέρες. Είμαστε εδώ και θα το συνεχίσουμε σιγά – σιγά σε όλα τα νοσοκομεία που υποδέχονται ογκολογικούς ασθενείς. Το δεύτερο στάδιο θα είναι η Θράκη".
Η κινητή μονάδα αποτελείται από 5 εργαζόμενους, επαγγελματίες Υγείας, και 15 εθελοντές, φοιτητές Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας.
"Υπάρχει μια πολύ μεγάλη ανακούφιση και ευχαρίστηση όταν βλέπουν ότι υπάρχει ένας άνθρωπος δίπλα τους, με χαμόγελο, που ξέρει να διαχειριστεί τα θέματα και ακουμπάν πολύ όμορφα σε αυτόν τον άνθρωπο", σημείωσε η κ. Μπίστα.
Ολιστική προσέγγιση
Η διοικήτρια του Θεαγένειου, Ευαγγελία Κουρτέλη - Ξουρή, έκανε λόγο για μια πολύ σημαντική δράση, που λειτουργεί συμπληρωματικά με το έργο γιατρών και νοσηλευτών και παρέχει ανακούφιση και συμπαράσταση σε ασθενείς και συνοδούς στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης.
"Θέλουμε οτιδήποτε βοηθάει τους ανθρώπους, οτιδήποτε συμπλέει με το όραμα, την αποστολή και την φιλοσοφία του νοσοκομείου", ανέφερε και χαρακτήρισε καταπληκτική την συνεργασία ανθρώπων που νοιάζονται, με εξαιρετικά αποτελέσματα.
"Ο ασθενής δεν πρέπει να ταλαιπωρείται για κανέναν λόγο. Ούτε με μια ερώτηση. Έχει το δικό του θέμα, τη δική του ασθένεια, και δεν πρέπει να ασχοληθεί πού θα πάει, πού θα καταθέσει τον φάκελο, τι θα γίνει με την σύνταξή του και οτιδήποτε άλλο. Αυτά τα κάνει η Κ3 και είμαστε πολύ χαρούμενοι", κατέληξε.
Η δράση υλοποιήθηκε από το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών ΚΑΠΑ3, σε συνεργασία με το Θεαγένειο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και το Ερευνητικό Εργαστήριο "Φροντίδας Ενηλίκων Ασθενών με Καρκίνο" του Τμήματος Νοσηλευτικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}