Κατά την πρόσφατη τραγωδία των Τεμπών, επιβάτες της μοιραίας αμαξοστοιχίας επικοινωνούσαν με τις Αρχές (100 ή 166) για να ζητήσουν βοήθεια. Στην ερώτηση "πού βρισκόσαστε" η απάντηση ήταν "δεν γνωρίζουμε".
Τον Νοέμβριο του 2018, γνωστή δημοσιογράφος έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου της και έπεσε σε χαράδρα 100 μέτρων, με ένα δέντρο ευτυχώς να ανακόπτει την πορεία της. Και η ίδια δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσει την περιοχή όπου βρισκόταν. Για καλή σας τύχη άκουσε τις φωνές της ένας φύλακας κατοικίας, ο οποίος υπέδειξε το σημείο στις Αρχές.
Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπως οι παραπάνω κάθε δευτερόλεπτο μετράει. Μια δωρεάν εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που ανέπτυξε ελληνική start-up εταιρία δίνει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης των Αρχών για το ακριβές στίγμα και τις γεωγραφικές συντεταγμένες του χρήστη ώστε η ανταπόκριση να είναι άμεση. Η πρωτοβουλία παρέχει, παράλληλα, την ευκαιρία ψηφιοποίησης των τηλεφωνικών κέντρων ΕΛΑΣ και ΕΚΑΒ, τα οποία, όπως αναφέρει στο iatronet.gr o διευθυντής του project, συγκοινωνιολόγος Νότης Παρασκευόπουλος, "με εξαίρεση Αθήνα, Θεσσαλονίκη και 2-3 άλλες πόλεις, ο τηλεφωνητής λειτουργεί ακόμη με …χαρτί και μολύβι". Με χορηγία που έχει εξασφαλιστεί, μπορούν να εγκατασταθούν άμεσα και δωρεάν σύγχρονοι φορητοί υπολογιστές για την υποστήριξη της εφαρμογής, σε περισσότερα από 100 τηλεφωνικά κέντρα των δύο υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα.
Η start - up έχει κάνει τις επαφές με τα συναρμόδια υπουργεία και περιμένει το "πράσινο φως" από την κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει στην ενεργοποίηση της εφαρμογής.
Πώς θα λειτουργεί
Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο χρήστης που βρίσκεται σε κίνδυνο ή ένας αυτόπτης μάρτυρας κάποιου συμβάντος θα έχει δύο επιλογές: "Ασθενοφόρο" ή "Αστυνομία". Για την δεύτερη επιλογή μπορεί, επίσης, να επιλέξει είδος συμβάντος: "Διαρρήκτης", "Υπό Επίθεση" ή "Ενδοοικογενειακή Βία".
Η εφαρμογή τηλεφωνεί αυτομάτως στο τοπικό κέντρο του ΕΚΑΒ ή της ΕΛΑΣ. Ο υπάλληλος βάρδιας που θα απαντήσει στην κλήση δεν θα χρειαστεί να ζητήσει πληροφορίες για τον τόπο του συμβάντος. "Θα δει αυτομάτως στην οθόνη του υπολογιστή το όνομα του καλούντος και το ακριβές σημείο όπου βρίσκεται, με στίγμα στο χάρτη και γεωγραφικές συντεταγμένες", εξηγεί στο iatronet.gr ο κ. Παρασκευόπουλος. Έτσι, θα χρειαστεί ελάχιστα δευτερόλεπτα για να ενημερωθεί από τον πολίτη για αυτό που έχει συμβεί, πριν δώσει εντολή προκειμένου να σπεύσει η βοήθεια.
Εφόσον δοθεί το "πράσινο φως" από τα αρμόδια υπουργεία, η start-up CNOS θα χρειαστεί μόλις 30 μέρες μέχρι να εγκαταστήσει τους υπολογιστές και να κάνει διαθέσιμη την εφαρμογή για download. Το κατέβασμά της θα είναι δωρεάν για όλους τους πολίτες και επισκέπτες της χώρας, ενώ σε δεύτερη φάση, με μια μικρή επιβάρυνση, ο χρήστης θα μπορεί να την αναβαθμίσει σε Safe in Greece Plus (SIG+) έχοντας επιπλέον την δυνατότητα της αυτόματης ειδοποίησης σύγκρουσης.
Ενημερωτικά μηνύματα
Εκτός από ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του πολίτη, αλλά και ευκαιρία ψηφιοποίησης των τηλεφωνικών κέντρων ΕΚΑΒ και ΕΛΑΣ, η εφαρμογή αποτελεί ένα εργαλείο που παρέχει τη δυνατότητα σε δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς και εταιρίες να στέλνουν στους πολίτες τους χρηστικά ενημερωτικά μηνύματα.
"Οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να λαμβάνουν μηνύματα push notifications, που δεν θα έχουν εμπορικό χαρακτήρα, αλλά θα ενημερώνουν για θέματα υγείας, ασφάλειας, κινητικότητας, τουρισμού ή άλλα", σημειώνει ο κ. Παρασκευόπουλος και προσθέτει: "Τα μηνύματα θα στέλνονται από Δήμους, Περιφέρειες, Οργανισμούς όπως η Πολιτική Προστασία, ο ΟΑΣΠ, η Πυροσβεστική, η Τροχαία ή και από εταιρείες. Μια απ΄ αυτές θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, η Hellenic Train, με την οποία έχουμε έρθει σε επαφή, ή οι εταιρίες αυτοκινητοδρόμων, που θα μπορούν να ενημερώνουν για έκτακτα συμβάντα ή προβλήματα στο δίκτυο".
Έχουν ήδη επιλεγεί 333 Περιοχές Αποστολής Μηνυμάτων (Geofences) που καλύπτουν το σύνολο της χώρας. Ο χρήστης της εφαρμογής λαμβάνει όσα μηνύματα έχουν σταλεί στο Geofence, όταν βρεθεί σε αυτό.
"Παγώνει" λόγω εκλογών;
Οι υπεύθυνοι της start-up έχουν έρθει σε επαφή με τα άμεσα εμπλεκόμενα συναρμόδια υπουργεία Υγείας και Προστασίας του Πολίτη, καθώς και με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σύμφωνα με τον project manager, η ανταπόκριση είναι θετική, αλλά η τελική έγκριση από το Μέγαρο Μαξίμου ίσως αργήσει λόγω εκλογών.
"Μάς είπαν από το γραφείο πρωθυπουργού ότι περιμένουν το ΟΚ από τον κ. Πιερακάκη, αλλά στη συνέχεια άφησαν να εννοηθεί ότι ενδέχεται αυτό να μετατεθεί για μετά τις εκλογές", σημειώνει ο κ. Παρασκευόπουλος και προσθέτει: "Επειδή οι εκλογές μπορεί να τραβήξουν σε χρόνο, εμείς θεωρούμε πως είναι κρίμα να καθυστερήσουμε και να χάσουμε την τουριστική σεζόν".
Το πρώτο σχόλιο του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης όταν ενημερώθηκε για την εφαρμογή ήταν πως και ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 δίνει το στίγμα αυτού που καλεί. Οι διαχειριστές του εξήγησαν τις διαφορές και του επεσήμαναν πως το Safe in Greece μπορεί να λειτουργεί συμπληρωματικά, για μικρότερα συμβάντα, ως ένα "μικρό 112".
"Το 112 είναι για σοβαρές περιπτώσεις. Η διαφορά με τη δική μας εφαρμογή είναι ότι αμέσως ο τηλεφωνητής βλέπει και το λόγο για τον οποίο κάλεσες. Επίσης, καλεί στον τοπικό σταθμό ΕΚΑΒ όπου έγινε το συμβάν, ενώ στο 112 απαντάει ένας πυροσβέστης κεντρικά στην Αθήνα και μεταβιβάζει το σήμα στην πλησιέστερη στο συμβάν υπηρεσία, με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος", αναφέρει.
Στην ερώτηση του υπουργού σχετικά με την εμπειρία των δημιουργών της εφαρμογής, η απάντηση ήταν πως την υλοποίησε για λογαριασμό της Start-Up CNOS η γαλλική εταιρία τεχνητής νοημοσύνης NEOMA, που έχει τεράστια εμπειρία σε διεθνή έργα, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στο Κατάρ.
Το Safe in Greece αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της νεοφυούς εταιρείας, που δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2022.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}