Η πανδημία συνεχίζει να έχει αντίκτυπο στην κοινωνική ζωή των νέων που έχουν λιγότερη προθυμία για πειραματισμό από ό,τι οι προηγούμενες γενιές στην Αυστρία και εν κατακλείδι Η νέα γενιά δεν είναι τόσο νεανική.
Ο κορωνοϊός είχε τεράστιο αντίκτυπο στα σχολεία και τα πανεπιστήμια. Για περισσότερο από δύο χρόνια, θέματα όπως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η κοινωνική αποστασιοποίηση, οι υποχρεωτικές μάσκες και οι συλλογικές εξετάσεις ήταν πανταχού παρόντα.
Πέντε χρόνια μετά, σχεδόν όλα έχουν επανέλθει στην κανονικότητα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. O κορωνοϊός έδωσε σημαντική ώθηση στις ψηφιακές προσφορές, αλλά πολλά πράγματα έχουν πέσει και πάλι στο κενό. Η περίοδος του κορωνοϊού έχει αφήσει βαθύτερα σημάδια στην κοινωνική ζωή των νέων.
Με το πρώτο Lockdown στις 16 Μαρτίου 2020, όλα άλλαξαν μονομιάς στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, με τη διδασκαλία να γίνεται ξαφνικά μόνο μέσα από οθόνες. Στα σχολεία, αυτό έφερε μια σημαντική ώθηση στον εξοπλισμό σε υλικό, και από το φθινόπωρο του 2021, οι νέοι στην 1η τάξη του γυμνασίου και στο κατώτερο σχολείο AHS έλαβαν φθηνούς φορητούς υπολογιστές ή τάμπλετ για τα μαθήματα.
"Ο κορωνοϊός επιτάχυνε μαζικά την ψηφιοποίηση", λέει στο Αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Paul Kimberger (FCG), επικεφαλής του συνδικάτου των εκπαιδευτικών. "Εν τω μεταξύ, ωστόσο, υπάρχουν ισχυρές αντίθετες τάσεις".
Έχουμε δει πώς η εντατική χρήση των ψηφιακών συσκευών μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο, ιδίως στους νεότερους μαθητές. Είναι λογικό να τις χρησιμοποιούν για έρευνα ή εργασίες ή project, αλλά κατά τα άλλα δεν έχουν θέση στο σχολείο.
Το γεγονός ότι τα παιδιά και οι νέοι κοιτάζουν τα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος αντί να μιλούν μεταξύ τους, η κατάστση αυτή έχει σχεδόν παγιωθεί από την εποχή του κορωνοΪού, σύμφωνα με τον συνδικαλιστή εκπαιδευτικό.\
Οι νέοι χωρίς "τυπική νεανική ζωή"
Οι μέθοδοι διδασκαλίας είναι τώρα σε μεγάλο βαθμό όπως ήταν πριν από την πανδημία, αναφέρει η Mira Langhammer από το συνδικάτο μαθητών που πρόσκειται στο ÖVP.
Ωστόσο, το διδακτικό προσωπικό αναρτά διδακτικό υλικό σε ψηφιακές πλατφόρμες πολύ συχνότερα από ό,τι πριν αντί να το εκτυπώνει και οι μαθητές πρέπει να παραδίδουν τις εργασίες ψηφιακά. Η επικοινωνία με τους γονείς γίνεται επίσης συχνότερα από ό,τι στο παρελθόν μέσω ψηφιακών πλατφορμών.
Για την Langhammer, ωστόσο, οι επιπτώσεις της πανδημίας στην κοινωνική ζωή των νέων είναι πιο εντυπωσιακές.
"Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα είχαν εκραγεί όπως έχουν εκραγεί χωρίς τον κορωνοϊό", πιστεύει. Ωστόσο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον "κάτι που συμπαρασύρει την ψυχική υγεία". Σε περίπτωση μιας πιθανής επόμενης πανδημίας, η ψυχική υγεία των παιδιών και των νέων πρέπει σίγουρα να εξεταστεί πιο προσεκτικά, απευθύνει έκκληση η Langhammer.
Εθνικές και διεθνείς μελέτες δείχνουν ότι το ψυχικό τους στρες έχει αυξηθεί λόγω του κορωνοϊού. Ιδιαίτερα τα κορίτσια ανέφεραν έκτοτε περισσότερη ευερεθιστότητα και κακή διάθεση, δυσκολίες στον ύπνο, νευρικότητα, ανησυχίες για το μέλλον και κατάθλιψη.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Μελέτη για την Υγεία των Παιδιών και των Εφήβων (HBSC), ένα στα πέντε κορίτσια και ένα στα δέκα αγόρια στην Αυστρία παρουσίασαν πρόσφατα σημάδια κατάθλιψης.
Σύμφωνα με τον Langhammer, ορισμένες ηλικιακές ομάδες έχουν απωλέσει την "τυπική εφηβική ζωή" με εξόδους ή τελετουργίες όπως οι σχολικές εκδρομές εξαιτίας του κορωναϊού. "Κάτι λείπει από την ανάπτυξή τους", είπε χαρακτηριστικά.
Μαθητές με παρωπίδες
Αυτό γίνεται αντιληπτό και στα πανεπιστήμια: ¨"Η ζωή στην πανεπιστημιούπολη έχει σίγουρα αλλάξει", λέει η Νίνα Μάθις, αντιπρόεδρος της Αυστριακής Εθνικής Ένωσης Φοιτητών (ÖH). Στις εκδηλώσεις γίνονται λιγότερα πράγματα ενώ γίνεται επίσης όλο και πιο δύσκολο για την ÖH να βρει άτομα που θέλουν να αναλάβουν εθελοντική αναπληρωματική εργασία.
Το μείγμα της κορωνοϊού, όταν δεν υπάρχει πλέον πανεπιστημιακή ζωή με την παραδοσιακή έννοια, και η αυξανόμενη πίεση για απόδοση, ο πληθωρισμός και η ανάγκη για παράλληλη εργασία οδηγούν τους φοιτητές όλο και περισσότερο σε μια "τυφλή νοοτροπία" όπου θέλουν μόνο να ολοκληρώσουν γρήγορα τις σπουδές τους.
Πηγές:
Αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}