Το κάπνισμα μπορεί ενδεχομένως να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλαπλής σκλήρυνσης σε ανθρώπους που εμφανίζουν άλλους παράγοντες κινδύνου για τη διαταραχή, δήλωσαν ερευνητές.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι καπνιστές που εμφανίζουν υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης που προστατεύει από τον ιό Epstein-Barr, συνήθη ιό του έρπητα, είχαν διπλάσιες πιθανότητες σε σχέση με τους μη καπνιστές να εμφανίσουν πολλαπλή σκλήρυνση, σημειώνουν οι ερευνητές στο περιοδικό ‘Neurology.’
Προηγούμενες έρευνες υπέδειξαν ότι το κάπνισμα και η πρωτεΐνη που καταπολεμά τον ιό ήταν ανεξάρτητοι παράγοντες κινδύνου και η νέα έρευνα εστίασε στον τρόπο με τον οποίο μπορεί ενδεχομένως να σχετίζονται μεταξύ τους, δήλωσε η Claire Simon, από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.

Η Simon δήλωσε ότι ανακάλυψε πως η σχέση ήταν ισχυρότερη σε ανθρώπους που ανέφεραν ότι καπνίζουν σε σχέση με ανθρώπους που δεν κάπνιζαν.

Η έρευνα δεν ανακάλυψε σχέση μεταξύ του καπνίσματος και ενός γονιδίου που συνδέεται με το ανοσοποιητικό σύστημα το οποίο ονομάζεται HLA-DR15, το οποίο πιστεύεται ότι αποτελεί άλλον παράγοντα κινδύνου για την πολλαπλή σκλήρυνση.

Η Simon δήλωσε ότι η μελέτη των ενδεχόμενων παραγόντων κινδύνου ταυτόχρονα θα μπορούσε να παράσχει στοιχεία σχετικά με την αιτία που ορισμένοι άνθρωποι νοσούν από πολλαπλή σκλήρυνση και άλλοι όχι.

Η πολλαπλή σκλήρυνση επηρεάζει περισσότερους από 1 δισ. ανθρώπους παγκοσμίως. Η Simon ανέλυσε πληροφορίες 442 ανθρώπων με πολλαπλή σκλήρυνση και 865 χωρίς τη νόσο. Η ερευνητική ομάδα καθόρισε αν οι συμμετέχοντες είχαν κάποιον άλλον πιθανό παράγοντα κινδύνου και εξέτασε το ιστορικό καπνίσματος των συμμετεχόντων.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ανακάλυψαν σταθερή σχέση μεταξύ της πολλαπλής σκλήρυνσης, του καπνίσματος και της ανοσολογικής ανταπόκρισης του οργανισμού στον ιό Epstein-Barr σε τρεις ξεχωριστές γεωγραφικές περιοχές.

‘Neurology.’

Απλές συμβουλές για διατροφή και καλή υγεία
CrossFit: Όσα θέλετε να ξέρετε
Από τη διάγνωση στην ανάγνωση του μυαλού;