Ασθενείς με καρκίνο μαστού που εμφανίζουν υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα μπορεί ενδεχομένως να έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιζήσουν, σε σύγκριση με γυναίκες που παρουσιάζουν έλλειψή της, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, ανέλυσαν επίπεδα της βιταμίνης D σε ομάδα 4.443 ασθενών με καρκίνο μαστού που έλαβαν μέρος σε 5 χωριστές έρευνες.

Κάθε έρευνα παρακολουθούσε τις γυναίκες για 9 χρόνια κατά μέσον όρο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι γυναίκες με υψηλά επίπεδα βιταμίνης D είχαν διπλάσιες πιθανότητες να επιβιώσουν σε σύγκριση με γυναίκες που είχαν χαμηλά επίπεδα της συγκεκριμένης βιταμίνης στο αίμα.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι η βιταμίνη D βοηθά να αυξηθεί η επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων, ενεργοποιώντας μια πρωτεΐνη που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της επιθετικής διαίρεσης των κυττάρων.

Ο ερευνητής Cedric F. Garland, δήλωσε ότι όσο είναι παρόντες υποδοχείς της βιταμίνης D, η ανάπτυξη του όγκου εμποδίζεται και αποτρέπεται η επέκταση της παροχής του σε αίμα. Οι υποδοχείς της βιταμίνης D δεν χάνονται μέχρι να προχωρήσει πολύ ο όγκος. Αυτή είναι η αιτία για την καλύτερη επιβίωση που παρουσιάζουν ασθενείς με υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα.

Αν και ο Garland δήλωσε ότι χρειάζονται περισσότερες κλινικές δοκιμές, συνιστά οι γιατροί να σκέφτονται την πρόσθεση της βιταμίνης στην αγωγή, άμεσα.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Anticancer Research.'