Συμβουλευτικό ρόλο στη διενέργεια των διαγωνισμών που πραγματοποιεί το Υπουργείο Υγείας ή Εποπτευόμενοι από αυτό φορείς για την προμήθεια ιατροτεχνολογικών προϊόντων, διεκδικούν κατά πληροφορίες μέσω του θεσμικού τους οργάνου, του ΣΕΙΒ, οι εταιρείες -μέλη του που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Ρόλος που θα μπορούσε να αποτρέψει από τις διαγωνιστικές διαδικασίες τους κατά καιρούς "αλεξιπτωτιστές" που εμφανίζονται - εταιρείες που δεν είναι καν μέλη του ΣΕΙΒ- ενώ την ίδια στιγμή οι δημόσιες δομές υγείας θα μπορούσαν να προμηθευτούν ασφαλή και αποτελεσματικά υλικά στις καλύτερες δυνατές τιμές, προστατεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό και μηδενίζοντας τους όποιους φωτογραφικούς όρους συμμετοχής συγκεκριμένων παικτών.
Όμως, αναφέρουν στελέχη της αγοράς μολονότι επί του παρόντος ένας τέτοιος ρόλος είναι ανύπαρκτος, ευελπιστούν ότι αυτό θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον μετά και την πρόσφατη αποτυχημένη προσπάθεια μέσω διαγωνισμού της προμήθειας αυτοδιαγνωστικών self tests. Και ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, για την ανάληψη δηλαδή πιο ενεργού ρόλου του ΣΕΙΒ στις διαγωνιστικές διαδικασίες έχουν ξεκινήσει επαφές.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν γίνει δεκάδες αναρτήσεις στο site της ΕΚΑΠΥ για αντίστοιχες διαβουλεύσεις ενιαίων τεχνικών προδιαγραφών σε διάφορες κατηγορίες Ιατροτεχνολογικών προϊόντων (Ι/Π). Συγκεκριμένα έχουν γίνει 24 Αναρτήσεις από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ) για την προμήθεια διαφόρων υλικών όπως:
Αναλώσιμα Εργαστηρίου - Σετ Συλλογής Αίματος, Αναλώσιμα Χειρουργείου, Βηματοδότες-Απιδινωτές, Γάντια, Γάζες, Ιματισμός, Καθετήρες Ενδοτραχιακοί,
Καθετήρες Ουρολογικοί,Καρδιακές Βαλβίδες, Κοχλιακά Εμφυτεύματα, Λαπαροσκοπικά Εργαλεία, Μοσχεύματα, Οροί - Διαλύματα Ηλεκτρολυτών, Ράμματα, Στεντ (Ενδοστεφανιαίες Προθέσεις), Σύριγγες - Βελόνες, Συρραπτικά Χειρουργείου, Συσκευές Έγχυσης, Σωλήνες Παροχέτευσης, Φλεβοκαθετήρες.
Την ίδια στιγμή, οι προσκλήσεις για απευθείας αγορά υγειονομικού υλικού, ατομικών μέτρων προστασίας και φαρμάκων με σκοπό την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 (σε γάντια, γάζες, προστατευτικά κεφαλήν, ολόσωμες φόρμες, εξοπλισμό για ΜΕΘ) από το Υπουργείο Υγείας έχουν φτάσει από αρχές του έτους μέχρι και 30/4/2021 τις 110.
Όπως υποστηρίζεται, είναι εμφανής η προσπάθεια της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας να διοργανώσει κεντρικούς διαγωνισμούς προμήθειας Ι/Π. Η προσπάθεια αυτή είναι εύλογη διότι μπορούν να επιτευχθούν καλύτερες (χαμηλότερες) τιμές ιατρικών υλικών, αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστούν κάποιοι επιπλέον παράγοντες:
- Οι κεντρικοί διαγωνισμοί μπορεί να είναι επιτυχημένοι σε υλικά με απλές τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. βαμβάκι). Αντίθετα, σε σύνθετα τεχνικώς υλικά πιθανώς θα πρέπει να αναζητηθεί λύση σε μικρότερες περιφέρειες πχ ανά ΥΠΕ, είτε σε ομοειδή Νοσοκομεία, είτε ακόμα και σε γειτνιάζοντα Νοσοκομεία.
- Η διαδικασία επιλογής των προμηθευτών δεν θα πρέπει να οδηγεί σε μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές καταστάσεις.
- Δεν θα πρέπει να αγνοείται η αξία του συνυπολογισμού της ποιότητας στην τελική τιμή προμήθειας του προϊόντος.
Σε κάθε περίπτωση, αναφέρεται υπάρχουν θεσμικοί εκπρόσωποι του χώρου των Ι/Π, στους οποίους μπορούν να αναζητηθούν συμβουλευτικές παρεμβάσεις, για να αποφευχθούν τόσο διαγωνιστικές διαδικασίες αμφίβολης αποτελεσματικότητας, όσο και απευθείας αναθέσεις που καταλήγουν να γίνονται με πίεση χρόνου.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}