Για τα παιδιά και τους εφήβους με συγγενή αρρυθμία, η ψυχική ένταση κατά την διάρκεια παιχνιδιού στον υπολογιστή μπορεί να γίνει θανάσιμος κίνδυνος. Παιδoκαρδιολόγοι από την Αυστραλία συγκέντρωσαν και κατέγραψαν 22 περιπτώσεις στο "Heart Rhythm". Σε ορισμένα παιδιά, η υποκείμενη νόσος δεν εντοπίστηκε παρά μόνο μετά το θάνατο.
Οι αθλητικές δραστηριότητες αποτελούν γνωστό παράγοντα κινδύνου για αιφνίδιο καρδιακό θάνατο στην παιδική και εφηβική ηλικία σε περιπτώσεις συγγενών καρδιοπαθειών. Οι ασθενείς με διαταραχές ερεθιστικής αγωγιμότητας διατρέχουν ισοβαρό κίνδυνο. Ως εκ τούτου, ο καρδιολογικός έλεγχος διενεργείται σε πολλά ανταγωνιστικά αθλήματα.
Τα παιχνίδια στον υπολογιστή θεωρούνταν μέχρι τώρα αβλαβή. Tα περιστατικά που συγκέντρωσε και κατέγραψε η Claire Lawley από το "Heart Centre for Children" στο Σίδνεϊ αμφισβητούν πλέον αυτή την άποψη. Η παιδοκαρδιολόγος εντόπισε συνολικά 22 περιπτώσεις στο "PubMed" και σε άλλες βάσεις δεδομένων.
Τα παιδιά και οι έφηβοι ηλικίας 7 έως 16 ετών είχαν παρουσιάσει ξαφνικά ταχυπαλμία και πόνο στο στήθος ενώ έπαιζαν ηλεκτρονικά παιχνίδια, ορισμένα είχαν λιποθυμήσει, συνολικά 8 παιδιά χρειάστηκε να αναζωογονηθούν και 4 παιδιά πέθαναν από αιφνίδιο καρδιακό θάνατο.
Η καρδιακή αρρυθμία διαγνώστηκε σε 19 από τους 22 ασθενείς (86%), σε 7 (32%) ήταν γνωστή πριν από το συμβάν, ενώ στις άλλες 12 περιπτώσεις η διάγνωση έγινε αργότερα.
10 ασθενείς είχαν κατεχολαμινεργική πολυμορφική κοιλιακή ταχυκαρδία, 4 ασθενείς είχαν σύνδρομο μακρού QT, 2 ασθενείς είχαν διαγνωστεί με ιδιοπαθή κοιλιακή μαρμαρυγή, και 2 είχαν υποβληθεί προηγουμένως σε καρδιοχειρουργική επέμβαση.
Σε έναν ασθενή, η "παραγνωρισμένη" νόσος Kawasaki ήταν η αιτία της στεφανιαίας ισχαιμίας. Σε 3 ασθενείς, εκ των οποίων οι 2 πέθαναν, δεν κατέστη δυνατή η διάγνωση.
Σε 13 ασθενείς ήταν δυνατόν να προσδιοριστεί το παιχνίδι που έπαιζαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της καρδιακής επείγουσας κατάστασης: Σε 8 περιπτώσεις (62%) επρόκειτο για πολεμικό παιχνίδι.
Ο αθλητισμός είναι σημαντικός για τα παιδιά με καρδιακές παθήσεις
Συγγενείς καρδιοπάθειες: Η συμμαχία δράσης συμβουλεύει τους εφήβους και τους ενήλικες να κάνουν αποτοξίνωση
Η αύξηση του καρδιακού ρυθμού κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και η απελευθέρωση κατεχολαμινών είναι πιθανοί παθομηχανισμοί, γεγονός που υποστηρίζεται επίσης από το υψηλό ποσοστό κατεχολαμινεργικής πολυμορφικής κοιλιακής ταχυκαρδίας. Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι ο καρδιακός ρυθμός μπορεί να αυξηθεί κατά 80 παλμούς ανά λεπτό κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών shooter.
Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αιμοδυναμικές αλλαγές παρόμοιες με αυτές που παρατηρούνται στα αθλήματα αντοχής. Επιπλέον, ορισμένοι παίκτες μπαίνουν ορατά σε κίνηση από τις ενέργειες στο πληκτρολόγιο και το ποντίκι.
Ο συντάκτης Daniel Sohinki του Πανεπιστημίου της Augusta, Georgia, προτείνει επομένως ότι οι παίκτες των eSports θα πρέπει να ελέγχονται όπως και άλλοι ανταγωνιστικοί αθλητές. Τα eSports έχουν γίνει παγκόσμιος διαγωνισμός τα τελευταία χρόνια με αυξανόμενο αριθμό επαγγελματιών παικτών. Ο κύκλος εργασιών εκτιμάται σε 1,38 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ φέτος.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}