Τα μηχανήματα ανίχνευσης στα αεροδρόμια, αποτελούν εξαιρετικά χαμηλή πηγή έκθεσης σε ραδιενέργεια, που δεν οδηγεί σε σχεδόν καθόλου προβλήματα υγείας, ακόμα και σε όσους πετούν συχνά, ανακοίνωσαν Αμερικανοί ερευνητές.
Η έρευνα μπορεί να βοηθήσει να καθησυχαστούν οι ανησυχίες των ταξιδιωτών, που ήδη αυξάνονται από τις ειδήσεις για το πρόσφατο ατύχημα στο πυρηνικό εργοστάσιο στην Ιαπωνία.
Η Dr. Rebecca Smith-Bindman, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, δήλωσε ότι υπάρχει τεράστια διαφορά στις εξαιρετικά χαμηλές δόσεις ραδιενέργειας και τις πραγματικά υψηλές δόσεις που υπάρχουν όταν κάποιος βρίσκεται στον τόπο ενός πυρηνικού ατυχήματος.
Επειδή ονομάζονται όλα ραδιενέργεια έχουμε την τάση, συνέχισε η ειδικός, να τα εντάσσουμε στην ίδια κατηγορία, κάτι που είναι λάθος.
Η ερευνήτρια δήλωσε ότι η κρίση στην Ιαπωνία αύξησε το φόβο σχετικά με τη ραδιενέργεια, αλλά κάποιος θα πρέπει να περάσει περισσότερες από 50 φορές από τα μηχανήματα ανίχνευσης αεροδρομίου για να λάβει την ίδια έκθεση με αυτή μιας ακτινογραφίας δοντιών.
Πρόσθεσε ότι όταν χρησιμοποιούνται σωστά οι δόσεις από τα συγκεκριμένα μηχανήματα είναι εξαιρετικά χαμηλές.
Οι ερευνητές χώρισαν ταξιδιώτες σε 3 ομάδες. Σε όσους πετούν συνέχεια, σε όσους πετούν συχνά και σε 5χρονα κορίτσια που ταξιδεύουν συχνά με αεροπλάνο επειδή τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στις επιπτώσεις της ραδιενέργειας. Όπως δήλωσαν, από τα 750 εκατομμύρια πτήσεις το χρόνο, 100 εκατομμυρίων επιβατών, θα υπήρχαν επιπλέον 6 περιστατικά καρκίνου, στα 40 εκατομμύρια περιστατικά καρκίνου που θα αναπτύσσονταν φυσιολογικά σε ανθρώπους ομάδας τέτοιου μεγέθους.
Σε όσους πετούν συχνά, σε 60 ώρες πτήσης την εβδομάδα, θα υπάρξουν ενδεχομένως 4 επιπλέον περιστατικά καρκίνου στους 600 παραπάνω καρκίνους μόνο από την πτήση και στους 400.000 καρκίνους που φυσιολογικά θα εμφανίζονταν κατά τη διάρκεια της ζωής τους.
Για κάθε 2 εκατομμύρια 5χρονα κορίτσια που ταξιδεύουν μια φορά την εβδομάδα, το πέρασμα από μηχανήματα ανίχνευσης θα προκαλούσε έναν επιπλέον καρκίνο σε 250.000 καρκίνους στο μαστό, που αναμένεται να συμβούν σε αυτή την ομάδα κατά τη διάρκεια της ζωής της.
Η Smith-Bindman, δήλωσε ότι ο κίνδυνος από τα μηχανήματα ανίχνευσης των αεροδρομίων είναι ασήμαντος. Πρόσθεσε ότι σε σύγκριση με μια αξονική τομογραφία κάποιος θα πρέπει να περάσει 200.000 φορές από ένα μηχάνημα ανίχνευσης στο αεροδρόμιο για να είναι ισοδύναμη η δόση με αυτή μιας αξονικής τομογραφίας.
Πηγές:
′Archives of Internal Medicine′.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}