Την καθυστέρηση καταγγέλλει ο πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Θαλασσαιμίας Βαγγέλης Στουμπιάδης, επισημαίνοντας παράλληλα την ευθύνη της κυβέρνησης για το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια των αντιδραστηρίων, αν και έχει την πλειοψηφία στη Διακομματική Επιτροπή, ενώ παράλληλα υπογραμμίζει την ανακολουθία και αναβλητικότητα των εκπροσώπων των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Πρόεδρος της ΕΟΘΑ έχει περάσει περίπου ένας χρόνος από τη σύσταση και λειτουργία της Διακομματικής Επιτροπής για τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού και την προμήθεια των αντιδραστηρίων, για τον έλεγχο του αίματος και δεν έχει γίνει τίποτα!
'Δυστυχώς, όπως τονίζει ο κ Στουμπιάδης, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα. Κι αυτό γιατί ενώ αρχικά όλα τα μέλη της Διακομματικής Επιτροπής είχαν αποδεχτεί τον κατεπείγοντα χαρακτήρα του ζητήματος, (μετά την μόλυνση της 16χρoνης από τον ιό του HIV, στη Θεσσαλονίκη),στη συνέχεια η λειτουργία της Επιτροπής και κυρίως η στάση ιδιαίτερα των εκπροσώπων των κομμάτων της αντιπολίτευσης χαρακτηρίζεται από ανακολουθία και αναβλητικότητα στις θέσεις και τις απόψεις τους , με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τη διαρκή αμφισβήτηση των πορισμάτων της Επιστημονικής κοινότητας'.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει:
Η Επιστημονική Επιτροπή , εκπληρώνοντας το χρέος της, κατέθεσε όπως της ζητήθηκε, τις προδιαγραφές τις οποίες έπρεπε να πληρούν οι προσφορές των εταιρειών για την προμήθεια των αντιδραστηρίων. Ενώ αρχικά διατυπώθηκαν δειλά κάποιες επιφυλάξεις από τους εκπροσώπους των κομμάτων, στη συνέχεια αμφισβητήθηκαν ανοικτά.
Το γεγονός είχε χαρακτηριστεί από την Ομοσπονδία ως παράδοξο.
Τον Οκτώβρη του 2006 και ενώ είχαν ήδη προηγηθεί αρκετές συνεδριάσεις της Επιτροπής, οι εκπρόσωποι των κομμάτων αρνήθηκαν ξαφνικά την συνέχιση της διαδικασίας, καταγγέλλοντάς την ως 'σκάνδαλο', χωρίς να εξηγήσουν γιατί αυτό έγινε εκείνη τη δεδομένη στιγμή, (αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές), και όχι από την πρώτη στιγμή.
Αν αυτό δεν σηματοδοτεί αλλαγή στάσης αναρωτιόμαστε τι άραγε σημαίνει.
Την ίδια στιγμή βέβαια βουλευτές όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης εγκαλούσαν με επίκαιρες ερωτήσεις τους στη βουλή, τον Υπουργό Υγείας για την καθυστέρηση της ΝΑΤ. Αν αυτό δεν χαρακτηρίζεται από έλλειψη θέσης σχετικά με το θέμα, για την Ομοσπονδία θεωρείται επιεικώς ανακολουθία.
Στη συνέχεια και ενώ ο διαγωνισμός προβλεπόταν να είναι ενιαίος και για τα εννέα κέντρα, διαχωρίστηκε για να γίνει σε κάθε κέντρο ξεχωριστά ενώ στο τέλος ακυρώθηκε και ζητήθηκε από την Επιστημονική Επιτροπή να 'διορθώσει' τις προδιαγραφές.
Σήμερα, ένα χρόνο μετά τη σύσταση και λειτουργία της Διακομματικής Επιτροπής, αποφασίστηκε (στη συνεδρίασή της 8/8/07) να ζητηθεί και από τις δύο εταιρίες που μετέχουν στο διαγωνισμό, να καταθέσουν μέχρι τις 20/8/07 νέες προσφορές!!!
'Δυστυχώς σήμερα βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο όπου ήμασταν πριν από τέσσερις μήνες' καταγγέλλει ο κ Στουμπιάδης και συνεχίζει.
' Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, έχουμε κάθε δικαίωμα να θεωρούμε ότι όλη αυτή η αναβλητικότητα και ανακολουθία των εκπροσώπων της επιτροπής υπαγορεύεται από πολιτικά κυρίως κίνητρα.
Την ίδια στιγμή βέβαια η κυβέρνηση έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την καθυστέρηση της εφαρμογής του Μοριακού Ελέγχου και για την κατάσταση όπως αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα, ενώ καλύπτεται και οχυρώνεται πίσω από την ανακολουθία, την αναβλητικότητα και τις παλινδρομήσεις, της Διακομματικής Επιτροπής.
Η κυβέρνηση, δια των εκπροσώπων της, έχει την πλειοψηφία στη διακομματική επιτροπή και θεωρούμε ότι πρέπει επιτέλους να αναλάβει την ευθύνη προκειμένου να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Άλλωστε ο Ελληνικός λαός την ψήφισε να εφαρμόσει το πρόγραμμά της και να διαχειριστεί τα σημαντικά και κρίσιμα ζητήματα όπως αυτό.
Τα χρονικά περιθώρια, ωστόσο, στενεύουν ενώ έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Η κυβέρνηση όμως σ’ αυτό το λίγο χρονικό διάστημα έχει την ευκαιρία να ολοκληρώσει το θέμα και να πιστωθεί στο έργο της η εφαρμογή του Μοριακού ελέγχου σε όλη την επικράτεια.
Διαφορετικά θα έχει χρεωθεί με μία αποτυχία, γιατί μετά από περίπου ένα χρόνο λειτουργίας της Διακομματικής Επιτροπής, δεν κατέστη δυνατόν να ολοκληρωθεί η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού'.
Το μεγάλο πρόβλημα του ελέγχου του αίματος με μοριακές τεχνικές εντοπίζεται αυτή τη στιγμή κυρίως, στην Αθήνα. Στην υπόλοιπη χώρα, αν και το θέμα δεν έχει αντιμετωπιστεί πλήρως, είτε με ενεργοποίηση παλαιότερων συμβάσεων, είτε με πρωτοβουλίες και ενέργειες των Διοικητών των ΥΠΕ και των Νοσοκομείων, υπάρχει μια κάλυψη σε ορισμένες περιοχές της τάξης του 60% ίσως και μεγαλύτερη, ενώ στην περιοχή της Μακεδονίας η κάλυψη είναι 100% (ΑΧΕΠΑ).
Υπάρχουν βέβαια και περιοχές χωρίς σχεδόν καμία κάλυψη (Νησιωτική Ελλάδα, εκτός Κέρκυρας, Κρήτη και Θράκη, εκτός Αλεξανδρούπολης). Στην Αθήνα, ωστόσο, όπου βρίσκεται και ο μεγάλος όγκος των θαλασσαιμικών, (από τις 3000 σύνολο οι 2000 περίπου μεταγγίζονται στην πρωτεύουσα) αλλά και του συνόλου των αναγκών σε αίμα, ο έλεγχος του αίματος με Μοριακές Τεχνικές γίνεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις υπεύθυνων αιμοδοσιών μόνο κατά 30 – 40%.
'Το θέμα, καταλήγει ο κ Στουμπιάδης, άπτεται της δημόσιας υγείας και της ασφάλειας του Ελληνικού λαού. Αυτή τη στιγμή η Πολιτεία παρέχει σε ορισμένους πολίτες ασφαλέστερο αίμα απ’ ότι σε άλλους. Κάποιοι δηλαδή είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, κάτι που ασφαλώς έρχεται σε αντίθεση με το Σύνταγμα και τα δικαιώματα των πολιτών.
Με βάση λοιπόν την παραπάνω κατάσταση, η οποιαδήποτε ολιγωρία και παραπέρα καθυστέρηση στην εφαρμογή του Μοριακού ελέγχου σε όλη την επικράτεια με την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου των Κέντρων Μοριακού Ελέγχου, είναι εγκληματική'.
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}