ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ. κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Θέμα: Λειτουργία Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών
Μετά από τις μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η κυβέρνηση δέχθηκε να ικανοποιήσει εν μέρει το αίτημα για υποχρεωτική ενός έτους φοίτηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο (μολονότι η Διδασκαλική Ομοσπονδία ζητούσε την καθιέρωση υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης), ισχυριζόμενη ότι και αρκετά από τα υπόλοιπα αιτήματα των απεργών τα θεωρεί δίκαια αλλά αδυνατεί λόγω έλλειψης χρημάτων να τα υλοποιήσει.
Έτσι ψηφίστηκε ο νόμος 3518 το Δεκέμβριο του 2006 που ορίζει ότι η φοίτηση στα νηπιαγωγεία είναι μεν διετής, αλλά μόνο ο ένας χρόνος (ο δεύτερος, για τα νήπια που συμπληρώνουν τα πέντε έτη) είναι υποχρεωτικός.
Τον Ιούνιο του 2007, το Υπουργείο Παιδείας με τον νόμο 3577, έδωσε τη δυνατότητα στους παιδικούς σταθμούς να λειτουργήσουν τμήματα νηπιαγωγείων, στα οποία η εποπτεία του εκπαιδευτικού έργου θα γίνεται από το ΥΠΕΠΘ, ενώ για να λειτουργήσουν χρειάζεται επίσης άδεια λειτουργίας από τη Νομαρχία (υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης).
Στην άδεια αυτή εκ μέρους της Νομαρχίας απαιτούνται, εκτός των άλλων, χώροι για 25 παιδιά (ελάχιστη άδεια) και διαφορετική είσοδος για τα παιδιά διαφορετικών ηλικιών.
Στο παρελθόν, μέχρι δημοσίευσης του νόμου, αδειοδοτούνταν και λειτουργούσαν μικροί παιδικοί σταθμοί με νήπια και προνήπια όπου η άδεια λειτουργίας δινόταν κατ’ αναλογία: δηλαδή αν οι χώροι του σταθμού μπορούσαν να φιλοξενήσουν 15 παιδιά, δινόταν η αντίστοιχη άδεια, αν μπορούσαν να φιλοξενήσουν 18 παιδιά, έπαιρναν άδεια για 18 παιδιά κλπ.
Οι μικροί αυτοί παιδικοί σταθμοί εντελώς αδικαιολόγητα δεν μπορούν πλέον να φιλοξενούν νήπια παρά μόνο προνήπια, κάτι που εκτός του ότι είναι παράλογο, ευνοεί τα μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.
Δεν είναι δυνατόν οι ιδιωτικοί σταθμοί να μην αδειοδοτούνται κατ’ αναλογία των κτιριακών τους υποδομών όταν και τα δημόσια νηπιαγωγεία, κατόπιν ειδικής αδείας από τον κατά τόπους προϊστάμενο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μπορούν να λειτουργούν με μικρότερο αριθμό νηπίων -προνηπίων, όταν αυτό επιβάλλεται από τις δικές τους κτιριακές υποδομές.
Όμως και για το ζήτημα της διαφορετικής εισόδου, οι απαιτήσεις του νόμου δεν είναι ορθολογικές στις περιπτώσεις των μικρών παιδικών σταθμών που ήδη υφίστανται, δε συστεγάζονται με σχολεία και συνεπώς δεν χρησιμοποιείται η είσοδος από μεγαλύτερες ηλικίες παιδιών.
Με βάση τα προαναφερθέντα και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι με τα νέα δεδομένα 1700 περίπου μικροί ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί σε όλη την Ελλάδα, οι περισσότεροι οικογενειακές επιχειρήσεις, κινδυνεύουν με κλείσιμο,
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.
κ. Υπουργοί:
1.Προτίθενται να προβούν σε τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας, ώστε η άδεια λειτουργίας των ιδιωτικών νηπιαγωγείων- παιδικών σταθμών, να δίνεται κατ’ αναλογία των κτιριακών υποδομών των αιτουμένων προς τούτο, όσον αφορά τον αριθμό των παιδιών που φιλοξενούν, χωρίς να υφίσταται το ελάχιστο όριο των 25 παιδιών, όπως πλέον ορίζεται;
2.
Προτίθενται να επανεξετάσουν την αναγκαιότητα ύπαρξης δεύτερης εισόδου σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία που δε συστεγάζονται, ούτε έχουν ίδιο προαύλιο χώρο, με ιδιωτικά δημοτικά σχολεία;
3. Προτίθεται γενικότερα το Υπουργείο Παιδείας να συνεργαστεί με το Υπουργείο Υγείας ως προς τα δεδομένα των κτιριακών εγκαταστάσεων σε προϋπάρχοντες παιδικούς σταθμούς (που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί και ελέγχονται από το Υπουργείο Υγείας) για να λύσει το πρόβλημα χιλιάδων ιδ.
Παιδικών σταθμών που επιθυμούν να έχουν τμήματα νηπίων, εφόσον βέβαια οι επιταγές του ΟΣΚ είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν (π.χ. χώρος πολλαπλών χρήσεων);
Ο ερωτών βουλευτής
Περικλής Κοροβέσης
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}