Μέσα από μία ανάλυση 1600 εταιρειών, η Boston Consulting Group (BCG) δημιούργησε μια λίστα με τις 50 πιο καινοτόμες εταιρείες του 2021. Εταιρείες τεχνολογίας και καταναλωτικών αγαθών εκπροσωπούν το 64% των εταιρειών που συμμετέχουν στη λίστα, 20% αφορά εταιρείες υγείας, το 12% αναφέρεται σε επιχειρήσεις μεταφορών και ενέργειας και το υπόλοιπο ποσοστό 4% αφορά εταιρείες Ενημέρωσης και Τηλεπικοινωνίες. 

 Είναι αξιοσημείωτο ότι για  δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Apple κατέλαβε την πρώτη θέση σε αυτή τη λίστα.

 Οπως αναφέρει το δημοσίευμα, η πολυεθνική φαρμακοβιομηχανία Pfizer,  που απουσίαζε από την προαναφερόμενη λίστα τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκε και πάλι καταλαμβάνοντας την 10η θέση , συμβάλλοντας βεβαίως σε αυτό και ο ρόλος της στην καταπολέμηση της COVID-19. Σε συνεργασία με την BioNTech, η Pfizer παρήγαγε ένα εμβόλιο COVID-19 σε λιγότερο από ένα χρόνο. Αυτό είναι εντυπωσιακό, δεδομένου ότι, ιστορικά, η ανάπτυξη εμβολίων μπορεί να διαρκέσει έως και μια δεκαετία για να ολοκληρωθεί.

 Εντυπωσιακό δε είναι ότι στη λίστα συμμετέχουν και οι άλλες τρεις εταιρείες που ήταν από τις πρώτες που κυκλοφόρησαν εμβόλια για τον κορωνοϊό και συγκεκριμένα οι Moderna, Johnson & Johnson και AstraZeneca .

Εν τω μεταξύ, σε μια εντελώς διαφορετική βιομηχανία, η Toyota πήρε τη 21η θέση στη φετινή λίστα, κερδίζοντας 20 θέσεις σε σύγκριση με την κατάταξη του προηγούμενου έτους. Αυτό το τεράστιο άλμα μπορεί να αποδοθεί στην πρόσφατη επένδυση της, αξίας 400 εκατομμυρίων δολαρίων σε μια μονάδα που θα κατασκευάσει ιπτάμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 Οπως αναφέρει το δημοσίευμα, παρόλο που συχνά πιστεύουμε ότι η Ερευνα και η Ανάπτυξη (Ε & Α) και η καινοτομία είναι συνώνυμες έννοιες αυτό δεν ισχύει, ενώ η πρώτη είναι αυτή που βοήθησε τις εταιρείες να κερδίσουν μια θέση στη λίστα. Άλλες εταιρείες έχουν καινοτομήσει με διαφορετικούς τρόπους, όπως ο εξορθολογισμός των διαδικασιών τους για την αύξηση της αποτελεσματικότητας τους. Για παράδειγμα, το 2021, η Coca-Cola περιόρισε τη λίστα των εμπορικών σημάτων της στο μισό, από 400 σε 200 παγκοσμίως.

 Η καινοτομία δημιουργεί αξία

Όπως δείχνει η φετινή κατάταξη, η καινοτομία έρχεται σε πολλές μορφές και σχετίζεται με την έννοια της αξίας. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία της BCG, ο συσχετισμός μεταξύ αξίας και καινοτομίας έχει αυξηθεί ακόμη περισσότερο τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

 Για παράδειγμα, το 2020, ένα χαρτοφυλάκιο που θεωρητικά επενδύθηκε στις πιο καινοτόμες εταιρείες της BCG θα είχε καλύτερη απόδοση κατά 17% .

 Ωστόσο, παρά την αξία της καινοτομίας, πολλές εταιρείες δεν μπορούν να αποκομίσουν τα οφέλη που προσφέρει η καινοτομία, επειδή δεν είναι έτοιμες  να κλιμακώσουν τις καινοτόμες πρακτικές τους.

 Το χάσμα ετοιμότητας καινοτομίας

 Σύμφωνα με την ανάλυση της BCG, μόνο το 20% των εταιρειών που ερωτήθηκαν ήταν έτοιμες να κλιμακώσουν την καινοτομία.

 Τι εμποδίζει τις εταιρείες να επιτύχουν το δυναμικό καινοτομίας τους; Το πιο σημαντικό κενό φαίνεται να είναι αυτό που η BCG αποκαλεί πρακτικές καινοτομίας, όπως η διαχείριση έργων ή η ικανότητα εκτέλεσης μιας ιδέας που είναι και αποτελεσματική και συνεπής με τη γενικότερη στρατηγική.

 Για να ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο, η BCG λέει ότι οι εταιρείες πρέπει να καλλιεργήσουν τη «νοοτροπία  ομάδας» αυξάνοντας τη διατμηματική συνεργασία και την ευθυγράμμιση των κινήτρων της ομάδας, έτσι ώστε όλοι να εργάζονται προς τον ίδιο στόχο.

Πηγές:
https://www.visualcapitalist.com/ranked-the-most-innovative-companies-in-2021/

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Τα ρόδια καθυστερούν την απώλεια όρασης που σχετίζεται με την ηλικία
Βρώμη και άλλες ιδέες για πρωινό που θα βοηθήσουν με την τουαλέτα
Οι αναπνευστικές λοιμώξεις προστατεύουν τα παιδιά από σοβαρή εξέλιξη CoViD