Φρένο στο clawback μέσω της πιο δίκαιης κατανομής του θα επιδιώξει να βάλει το υπουργείο Υγείας το αμέσως προσεχές διάστημα. Αυτό ειπώθηκε στις τρεις συναντήσεις που είχε ο υπουργός με φορείς υπό την αιγίδα του ΠΙΣ, με τις Περιφερειακές Εργαστηριακές Ενώσεις από την επαρχία και με το Συντονιστικό Φορέων Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης Υγείας. 

Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν τα εξής:

1) Κατατέθηκε εκ μέρους των ιατρικών φορέων η πρόταση της καθιέρωσης ενός οικονομικού ορίου (πλαφόν) κατά την παραγωγή του παραπεμπτικού, πέραν του οποίου τα παραπεμπτικά θα εκδίδονταν με την ένδειξη : «εκτελούνται μόνο σε Δημόσια Δομή», σε συνδυασμό με ελεγκτικούς μηχανισμούς (διαγνωστικά πρωτόκολλα, αριθμητικοί περιορισμοί κλπ), για τον περιορισμό στην ορθή και απαραίτητη συνταγογράφηση.

Με αυτό τον τρόπο κάθε εκδιδόμενο παραπεμπτικό θα ήταν και πλήρως αποζημιούμενο.

Τη συγκεκριμένη πρόταση ο υπουργός την απέρριψε στο σύνολό της, επικαλούμενος την αδυναμία εξυπηρέτησης των ασθενών από τις Δημόσιες Δομές μετά το κλείσιμο του πλαφόν.

2) Αντί αυτού εκδήλωσε την πρόθεσή του, της διατήρησης του Claw back, με δικαιότερη κατανομή αυτού, σε συνδυασμό με τη λήψη  μέτρων περιστολής της περιττής συνταγογράφησης εξετάσεων ώστε αυτό να μειωθεί δραστικά ως εξής:

α) Ατομικό Clawback:  Αφού διαχωριστεί ο προϋπολογισμός ανά Νομό και υποκατηγορίες (βιοπαθολογικά, ακτινολογικά κλπ), σε κάθε υποκατηγορία θα οριστεί ένας μηνιαίος μέσος όρος κόστους (βιοπαθολογικά) ή  αριθμού εξετάσεων (ακτινολογικά), ανά ΑΜΚΑ ασθενούς, σύμφωνα με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους.

Εάν ο μέσος μηνιαίος όρος αιτούμενης δαπάνης του εργαστηρίου ανά ΑΜΚΑ ασθενούς, υπερβαίνει  το προκαθορισμένο μέσο όρο (δαπάνης ή αριθμού εξετάσεων) του ΕΟΠΥΥ, τότε αυτός θα περικόπτεται (σε ποσό ή αριθμό εξετάσεων) κατά το ποσό της υπέρβασης.

Με αυτό τον τρόπο ο  υπουργός ευελπιστεί ότι θα περιορίσει την ατομική προκλητή ζήτηση από ορισμένους παρόχους.

β)  Γενικό  Clawback:  Μετά την πρώτη αυτή ατομική περικοπή, εάν εξακολουθεί και υπάρχει υπέρβαση του κλειστού προϋπολογισμού του Νομού, τότε αυτή θα κατανέμεται οριζόντια σε όλους τους παρόχους.

γ) Πλήρης εφαρμογή από την ΗΔΙΚΑ των διαγνωστικών πρωτοκόλλων, και των αριθμητικών περιορισμών στην αναγραφή των εξετάσεων.

δ) Πρόθεση για αφαίρεση  από τον κατάλογο του ΕΟΠΥΥ αριθμού αποζημιούμενων εξετάσεων  που δεν είναι απόλυτα αναγκαίες (πχ η D3 κλπ), κατόπιν υποδείξεων από τις επιστημονικές ενώσεις και σύμφωνα και με τα διεθνώς ακολουθούμενα.

ε) Πίστωση του ποσού από την εισφορά του ασθενούς του 1 ή 3 ευρώ στον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ ώστε να μειώνεται περαιτέρω το Claw back.

Με τα ανωτέρω μέτρα θεωρεί ο υπουργός ότι θα μειωθεί δραστικά το Clawback σε ανεκτά επίπεδα.

3) Στο αίτημα των ιατρικών φορέων για τη διαγραφή των παλαιοτέρων  τεχνητών χρεών  από το Clawback, ο υπουργός Υγείας παρέπεμψε τους φορείς στο υπουργείο Οικονομικών, θεωρώντας πάντως  ότι  συζήτησή του στο μέλλον, σε συνθήκες ομαλοποίησης των δαπανών για την ΠΦΥ, θα ήταν προσφορότερη.

4) Στο αίτημα των φορέων για σύναψη Συλλογικής σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ  όπως προβλέπει και ο προσφάτως ψηφισθείς Νόμος,  ο υπουργός δεν δεσμεύτηκε και επιφυλάχθηκε  να συζητήσει μελλοντικά.

5) Τέλος στο αίτημα των φορέων για την συμπερίληψη και των βιοπαθολόγων, στο πρόγραμμα δράσης πρόληψης του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, με την εξέταση HPV-DNA,  ως καθ’ ύλην αρμοδίων  για τη λήψη και εκτέλεση αυτής, ο Υπουργός την έκανε αρχικά δεκτή αν και τόνισε ότι πρέπει να γίνει συνεννόηση με την Υφυπουργό  κα Αγαπηδάκη η οποία έχει και την αρμοδιότητα.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Κίρρωση ήπατος: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Γιατί υπάρχει τόσο στρες στις γιορτές
Δωμάτιο Snoezelen - Μία καινοτόμος θεραπευτική παρέμβαση για ασθενείς με άνοια