Γονιδιακή θεραπεία θα μπορούσε να βοηθά στο μέλλον παχύσαρκα παιδιά να αποφεύγουν προβλήματα που σχετίζονται με το επιπλέον σωματικό βάρος, όπως η αρθρίτιδα, έδειξε νέα προκαταρκτική έρευνα σε ποντικούς.

Η θεραπεία οδηγεί στη μετατροπή των ωμέγα-6 λιπαρών οξέων σε ωφέλιμα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Υπέρβαροι ποντικοί που έλαβαν μια ένεση με τη γονιδιακή θεραπεία βελτίωσαν τη μεταβολική τους υγεία, καθώς και πρώιμα συμπτώματα αρθρίτιδας γόνατος.

Ο Farshid Guilak, διευθυντής στο Shriners Children’s St. Louis δήλωσε οτι παρατηρείται πως η παχυσαρκία οδηγεί σε γερασμένα γόνατα σε νέους ασθενείς.

Η σχετική με την παχυσαρκία αρθρίτιδα προάγεται από τα φλεγμονώδη ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, δήλωσαν ερευνητές. Αυτά μπορούν να προάγουν την αρθρίτιδα και την καρδιοπάθεια, καθώς και μεταβολικές διαταραχές.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τη φλεγμονή και προάγουν την ευαισθησία  στην ινσουλίνη και την καύση θερμίδων.

Οι ερευνητές ανέπτυξαν θεραπεία που τοποθετεί το γονίδιο για ειδικό ένζυμο στα κύτταρα, αλλάζοντας τον τρόπο που επεξεργάζονται βλαβερά λιπαρά. Η θεραπεία χορηγήθηκε μέσω ανενεργού ιού.

Η γονιδιακή θεραπεία θα μετατρέπει αυτόματα τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα σε ωμέγα- 3 μετατρέποντας με αποτελεσματικότητα βλαβερά λιπαρά σε ωφέλιμα.

Ποντικοί που έλαβαν την πειραματική θεραπεία είχαν ένα είδος αρθρίτιδας που είναι σύνηθες στα παιδιά, τη μετατραυματική αρθρίτιδα.

Η θεραπεία μείωσε σημαντικά τη βλαβερή επίδραση της πλούσιας σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα διατροφής στην αρθρίτιδα γόνατος στο βάρος και τον μεταβολισμό των ποντικών στο εργαστήριο. Επίσης μείωσε τον αριθμό των κυττάρων που προάγουν τη φλεγμονή.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η αρθρίτιδα μπορεί να είναι οδυνηρή κατάσταση για τα παιδιά και ελπίζουν ότι η έρευνα θα μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξής της και θα κάνει πιο αποτελεσματικές τις θεραπευτικές αγωγές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Proceedings of the National Academy of Sciences.

Αύξηση 33% στον καρκίνο του παχέος εντέρου σε μία 20ετία