Περισσότερες από 20 νέες περιοχές του γενετικού κώδικα έχουν συνδεθεί με την αρτηριακή πίεση από διεθνή ομάδα επιστημόνων.

Σχεδόν όλοι φέρουμε τουλάχιστον μια από τις γενετικές ποικιλομορφίες, σύμφωνα με έρευνες που δημοσιεύονται στα περιοδικά ‘Nature’ και ‘Nature Genetics’.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το εύρημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη νέων αγωγών.

Η υπέρταση μπορεί να αφορά οικογένειες ή να επηρεάζεται από την παχυσαρκία, την άσκηση και την ποσότητα αλατιού στη διατροφή.

Ενώ οι κίνδυνοι του τρόπου ζωής είναι γνωστοί, το γενετικό στοιχείο της υπέρτασης δεν έχει κατανοηθεί σε μεγάλο βαθμό.

Οι ερευνητές δηλώνουν ότι πέτυχαν σημαντικό βήμα στην κατανόηση του ρόλου των γονιδίων.

Στην πρώτη έρευνα, επιστήμονες από 24 χώρες ανέλυσαν στοιχεία περισσότερων των 200.000 ανθρώπων.

Εντόπισαν 16 νέα σημεία του γονιδιώματος που συνδέονταν με την αρτηριακή πίεση.

Ένας από τους επικεφαλής της έρευνας, ο Mark Caulfield, από το Barts και το London Medical School, δήλωσαν ότι κάθε γενετική ποικιλομορφία υπήρχε στο 5% των ανθρώπων τουλάχιστον, ενώ ορισμένες ήταν πολύ περισσότερο συνήθεις.

Η ανακάλυψη της γενετικής βάσης της υπέρτασης αποκάλυψε διαδικασίες στον οργανισμό που μια μέρα θα μπορούσαν να γίνουν στόχος φαρμάκων.

Ο Καθηγητής Caulfield δήλωσε ότι υπάρχει σημαντική δυναμική για τη μετακίνηση των ευρημάτων από το εργαστήριο στην κλινική.

Ωστόσο, οι ερευνητές δήλωσαν ότι έχουν ανακαλύψει μόνο το 1% της γενετικής συμβολής στην αρτηριακή πίεση.

Δεύτερη έρευνα που παρουσιάστηκε στο περιοδικό ‘Nature Genetics’, εντόπισε επιπλέον 6 νέες περιοχές του γενετικού κώδικα.

Ο Peter Weissberg, του Βρετανικού Ιδρύματος Καρδιολογίας, δήλωσε ότι ερευνητές εντόπισαν ορισμένα από τα γονίδια που συνδέονται με τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για νέες θεραπείες.

Ωστόσο, πρόσθεσε, τα γονίδια αποτελούν ένα μέρος του πάζλ. Είναι λιγότερο πιθανό να έχει κάποιος υψηλή αρτηριακή πίεση αν ακολουθεί υγιεινή διατροφή, ασκείται και διατηρεί υγιές βάρος.

‘Nature’ και ‘Nature Genetics’.

Άδ. Γεωργιάδης: Μείωση δαπανών 1,5% στα νοσοκομεία, με αύξηση αποδοτικότητας