Έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘New England Journal of Medicine’ αναφέρει ότι το κόκκινο κρέας και τα αυγά συνδέονται με καρδιοπάθεια. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Ωστόσο, έκπληξη προκαλεί η αιτία.

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα, υπάρχει κάτι στον ανθρώπινο οργανισμό που μπορεί να επηρεάσει τη νόσο. Η νέα έρευνα δείχνει ότι δεν πρόκειται μόνο για το τι τρώμε αλλά πώς το χωνεύουμε, που μπορεί να οδηγήσει σε καρδιοπάθεια.

Ο ερευνητής Dr. Stanley Hazen, της Cleveland Clinic, δήλωσε ότι μια απλή εξέταση αίματος ουσίας που τελικά παράγεται από βακτήρια του εντέρου χρησιμεύει ως ισχυρός και ανεξάρτητος προγνωστικός παράγοντας για μελλοντικό κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου και θνησιμότητας.

Τρόφιμα όπως αυγά και κρέας έχουν υψηλές ποσότητες λιπαρής ουσίας, της λεκιθίνης. Τα βακτήρια στα έντερα προχωρούν στην πέψη της λεκιθίνης παράγοντας τη χημική ουσία TMAO.

Η TMAO κυκλοφορεί στο αίμα όπου μπορεί να καταστήσει πιθανότερη τη θρόμβωση των αρτηριών. Οι ερευνητές παρακολούθησαν περισσότερους από 4.000 ασθενείς με υποψία καρδιακής νόσου για 3 χρόνια. Όσοι είχαν τα υψηλοτέρα επίπεδα TMAO ήταν 2,5 φορές πιθανότερο να έχουν σημαντικό καρδιαγγειακό συμβάν σε σχέση με όσους είχαν τα χαμηλότερα επίπεδα.

Ο Hazen δήλωσε ότι το συγκεκριμένο τεστ αίματος για την TMAO βοήθησε να εντοπιστούν άνθρωποι που βρίσκονταν σε κίνδυνο να υποστούν σημαντικό καρδιακό συμβάν, καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο ή θάνατο τα ακόλουθα 3 χρόνια, ακόμα και αν δεν υπήρχε εγκατεστημένη καρδιακή νόσος ή παράγοντες κινδύνου για καρδιοπάθεια.

Επιπλέον όταν οι ερευνητές μείωσαν την ποσότητα εντερικών βακτηρίων τα επίπεδα της TMAO τους επίσης μειώθηκαν αυξάνοντας την προκλητική πιθανότητα ότι η καρδιοπάθεια θα μπορούσε να προληφθεί ή να αντιμετωπιστεί με την ανάπτυξη νέων φαρμάκων που θα μειώνουν τα επίπεδα TMAO.

Είναι η TMAO τόσο μεγάλος κίνδυνος όσο και η υψηλή χοληστερόλη;

Γνωρίζουμε ότι άνθρωποι με φυσιολογικά ή ακόμα και χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης μπορούν να υποστούν καρδιακή προσβολή. Αν η έρευνα επιβεβαιωθεί μπορεί να αποδειχτεί ότι το υψηλό επίπεδο TMAO βοηθά στον εντοπισμό αυτών των ανθρώπων.

Η μεγάλη ερώτηση είναι αν η μείωση του επιπέδου της TMAO περιορίζει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Άδ. Γεωργιάδης: Συμφωνία με γιατρούς τριών πόλεων - Τι ανακοίνωσε στη Βουλή