Άνθρωποι με λοίμωξη από κορωνοιό μπορεί ενδεχομένως να είναι πιο μεταδοτικοί 2 έως 3 ημέρες πριν αρχίσουν να νιώθουν άρρωστοι, αναφέρει νέα έρευνα.

Καθώς ερευνητές έλαβαν υπόψη ζεύγη ανθρώπων στα οποία ο ένας άνθρωπος κόλλησε τον κορωνοιό από τον άλλον, υπολογίζουν ότι περίπου το 44% των περιστατικών  COVID-19 μπορεί ενδεχομένως να μεταδίδονται από άνθρωπο σε άνθρωπο πριν την εμφάνιση συμπτωμάτων.

Τα αποτελέσματα δείχνουν  ότι προσπάθειες να ερευνηθούν οι επαφές ανθρώπων με την COVID-19 θα πρέπει να περιλαμβάνουν ανθρώπους που συνάντησαν αρκετές ημέρες πριν τα συμπτώματα, αναφέρει η έρευνα που δημοσιεύτηκε στις 15 Απριλίου στο Nature Medicine.

Επιστήμονες έλαβαν δείγμα από τη μύτη  94 ασθενών με κορωνοιό που νοσηλεύτηκαν σε νοσοκομείο της Κίνας από 21 Ιανουαρίου έως 14 Φεβρουαρίου. Ποσότητες του γενετικού υλικού του ιου αυξήθηκαν γρήγορα μετά την έναρξη των συμπτωμάτων και στη συνέχεια μειώθηκαν κατά τη διάρκεια 21 ημερών περίπου, ανακάλυψε η ομάδα.

Αυτό το αποτέλεσμα δείχνει ότι η παραγωγή του ιου μπορεί ενδεχομένως να είναι δυνατότερη στην έναρξη της λοίμωξης πριν το ανοσοποιητικό παρέμβει για να σκοτώσει τον ιο και να παράξει συμπτώματα

Αναλύοντας 77 ζεύγη όπου το ένα σκέλος είχε λοίμωξη και το άλλο προσβλήθηκε, οι ερευνητές μπόρεσαν να υπολογίσουν πότε είναι πιο μεταδοτικοί οι άνθρωποι. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ομάδας, η μεταδοτικότητα αρχίζει 2.3 ημέρες πριν τα συμπτώματα και φτάνει στο αποκορύφωμα 0,7 ημέρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων.

Αυτοί οι υπολογισμοί είναι παρόμοιοι με αυτούς που βασίστηκαν σε μικρό αριθμό ανθρώπων με COVID-19 στη Γερμανία όταν ερευνητές απομόνωσαν πραγματικό λοιμώδη ιο έναντι γενετικού υλικού των ασθενών. Εκείνη η έρευνα ανακάλυψε ότι ο λοιμώδης ιος παράγεται πριν την έναρξη συμπτωμάτων και την πρώτη εβδομάδα νόσησης. Ένας συμμετέχων ήταν ασυμπτωματικός –δεν παρουσίασε ποτέ συμπτώματα αλλά παρήγαγε τον λοιμώδη ιο.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η ιχνηλάτιση των επαφών και η καραντίνα περιστατικών μόνο, μπορεί ενδεχομένως να μην είναι επιτυχής στον τερματισμό περισσότερων εξάρσεων αν περισσότερο από το 30% των περιστατικών προκύπτουν από προσυμπτωματική ή ασυμπτωματική μετάδοση.

Αν αυτή είναι η κατάσταση, περισσότερο από το 90% των επαφών θα χρειαζόταν να εντοπιστούν για να περιοριστεί η μετάδοση του ιού.

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας ρίχνει χρήμα στο Εθνικό Πρόγραμμα Σπύρος Δοξιάδης