Παρά τη συντηρητική στάση απέναντι στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών, η πανδημία COVID-19 λειτούργησε ως μια ώθηση που ανάγκασε τον φαρμακευτικό τομέα να επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, υποστηρίζει η Global Data.

Σύμφωνα με μια έρευνα, το 35% των στελεχών της φαρμακοβιομηχανίας πιστεύουν ότι η πανδημία COVID-19 επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κατά πέντε χρόνια. 

Ο Urte Jakimaviciute MSc, Ανώτερος Διευθυντής της Έρευνας Αγοράς, σχολιάζει, «Σε σύντομο χρονικό διάστημα, η φαρμακευτική βιομηχανία είδε να συμπιέζεται σε εβδομάδες ο ψηφιακός μετασχηματισμός της, προκειμένου να μπορέσει να προσαρμοστεί στις μειωμένες επαφές με άλλα πρόσωπα, στους περιορισμούς των μετακινήσεων και στην ενίσχυση της εργασίας από απόσταση. 

Οι απαγορεύσεις, οι περιορισμοί μετακίνησης και οι κανόνες κοινωνικής απόστασης ώθησαν τις υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης στην απομακρυσμένη παρακολούθηση των ασθενών  ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την αυξημένη χρήση της τηλεϊατρικής, των ψηφιακών θεραπευτικών σχημάτων, καθώς και των  αποκεντρωμένων κλινικών δοκιμών. Η πανδημία άλλαξε επίσης τα παραδοσιακά μοντέλα πωλήσεων και μάρκετινγκ, οδηγώντας σε αυξημένη ζήτηση για διαδικτυακά εργαλεία μάρκετινγκ και επικοινωνίας.

Για παράδειγμα, το Doxy.me, μια κορυφαία πλατφόρμα τηλεϊατρικής για παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, σημείωσε σημαντική αύξηση στις μηνιαίες επισκέψεις της, από 250.000 τον Φεβρουάριο του 2020 σε  23,2 εκατομμύρια επισκέψεις τον Απρίλιο του 2020. 

Τον Μάρτιο του 2020, η Veeva - μια εταιρεία που ειδικεύεται σε επιχειρηματικές λύσεις που βασίζονται στο cloud για τη βιομηχανία των βιοεπιστημών - άρχισε να προσφέρει το εργαλείο CRM Engage Meeting δωρεάν, ώστε να επιτρέπει στους πελάτες της να παραμένουν συνδεδεμένοι με τους επαγγελματίες υγείας. Περισσότερες από 64.000 συναντήσεις είχαν προγραμματιστεί χρησιμοποιώντας αυτό το εργαλείο μεταξύ 16-21 Μαρτίου 2020, με αύξηση άνω του 275% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θεωρείται επίσης ένα θετικό βήμα για την αντιμετώπιση των προκλήσεων παραγωγικότητας, αλλά και της Ε & Α. Τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), έχουν ήδη επιτύχει σημαντικά ορόσημα στην ανακάλυψη φαρμάκων. Για παράδειγμα, στις αρχές του 2020, η Sumitomo Dainippon Pharma και η Exscientia ανακοίνωσαν ότι μια ένωση που δημιουργήθηκε από AI (DSP-1181) θα  μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους. Ερευνητές από το Benevolent AI αναγνώρισαν το baricitinib της Eli Lilly ως πιθανή θεραπεία για την COVID-19. Η θεραπεία αυτή έλαβε άδεια έκτακτης ανάγκης από τον FDA για νοσοκομειακούς ασθενείς με COVID-19 τον Νοέμβριο του 2020.

Ο Jakimaviciute καταλήγει στο συμπέρασμα: «Ο φαρμακευτικός τομέας ήταν σχετικά αργός όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του. Αυτή η τάση έχει επηρεαστεί από την ανάγκη για τη βιομηχανία να επικεντρωθεί σε ευρείας κλίμακας εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες, όπως η αύξηση του κόστους Ε & Α, οι ανησυχίες για την τιμολόγηση και την επιστροφή των φαρμάκων, την αυξανόμενη επιβάρυνση, τη λήξη των ευρεσιτεχνιών και τις φορολογικές μεταρρυθμίσεις. Παρ 'όλα αυτά, η COVID-19 αποκάλυψε μια ισχυρή ανάγκη για καινοτομία και για την υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων, ενώ απέδειξε το πόσο γρήγορα η βιομηχανία μπορεί να αποδεχθεί επιτυχώς τις αλλαγές όταν πιέζεται να το κάνει.

 

Πηγές:
expresspharma.in

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Τα πρώτα "ναι" ιδιωτών παθολόγων για εφημερίες στο ΕΣΥ
Το ''μέλλον είναι λαμπρό'' για τις εταιρείες παραγωγής OTC
Parent2Parent Support