Η παγκόσμια αγορά των OTC πρόκειται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6,8% την επόμενη πενταετία, φτάνοντας στο υψηλότερο σημείο του 7,4% το 2028 είπε ο Amit Shukla της IQVIA CH στους παρευρισκόμενους στο Association of the European Self κατά τη διάρκεια της 60ης Ετήσιας Συνάντησης της Care Industry στις Βρυξέλλες.

Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Οι δαπάνες για την Υγεία και την ευεξία εξακολουθούν να αποτελούν βασική προτεραιότητα για τους καταναλωτές, εξήγησε ο Shukla. Για να παραμείνουν όμως οι μάρκες ανταγωνιστικές  πρέπει να διαφοροποιηθούν, υποστήριξε ο ίδιος, τονίζοντας ότι υπάρχουν μάρκες που υπάρχουν εδώ και 100 χρόνια γιατί έχουν διαφοροποιηθεί, έχουν κατανοήσει τον καταναλωτή και έχουν προσαρμόσει τις λειτουργίες τους.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο Διαδίκτυο, όπου οι καταναλωτές ψωνίζουν όλο και περισσότερο αναζητώντας ευκαιρίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του IQVIA CH, το διαδικτυακό κανάλι φαρμακείων αναπτύσσεται ταχύτερα. Σε αρκετές χώρες εμφανίζει διψήφια ανάπτυξη, όπως στην Τσεχική Δημοκρατία (30%), τη Σλοβακία (28%), τη Σουηδία (30%), την  Ιταλία (22%), την Πολωνία (14%) και την Ισπανία (12%).

Η εταιρεία προβλέπει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα διαμορφωθεί στο 18% - 20% περίπου της ευρωπαϊκής αγοράς. Μερίδιο που αλλάζει ανάλογα με την κατηγορία.

Για τις εταιρείες – που επί του παρόντος πραγματοποιούν περίπου το 10% των πωλήσεών τους μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμφωνα με την IQVIA CH – το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι «κάτι που δεν πρέπει να φοβόμαστε, αλλά να το αποδεχόμαστε, γιατί ποτέ δεν θα έχει πλήρως πλειοψηφικό μερίδιο », σχολίασε ο Shukla. 

Τεχνητή νοημοσύνη

Οι φαρμακοποιοί, από την άλλη πλευρά, ειδικά όσοι ασχολούνται φαρμακεία στην Κοινότητα μπορεί να έχουν περισσότερα να ανησυχούν σχετικά με την ψηφιοποίηση. Εκτός από το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε άλλες, διαδικτυακές πηγές πληροφοριών για την υγεία, επεσήμανε η εταιρεία Simon-Kucher & Partners.

"Στο παρελθόν, το φαρμακείο, ο επαγγελματίας υγείας, ήταν η κύρια πηγή πληροφοριών", εξήγησε ο Simon-Kucher ανώτερος συνεργάτης και επικεφαλής στο τμήμα καταναλωτικών προϊόντων.

Σήμερα, περίπου το 60% των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη με κάποιο τρόπο και η υγεία είναι ο νούμερο τρία λόγος για τον οποίο το κάνουν. 

Πρόληψη

Τα προληπτικά προϊόντα υγείας, από την άλλη πλευρά, είναι κάτι για το οποίο οι καταναλωτές θα ξοδέψουν σίγουρα περισσότερα στο μέλλον.

Σύμφωνα με έρευνα Simon-Kucher του 2022, το 84% των καταναλωτών παγκοσμίως μέσω της αυτοφροντίδας συμμετέχει ήδη ενεργά στην πρόληψη ασθενειών. Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι ξοδεύουν περισσότερα από 21 ευρώ (22,50 $) το μήνα σε προϊόντα υγείας για την πρόληψη ασθενειών και το 43% αναμένει να ξοδέψει περισσότερα στο μέλλον.

Για τον Shukla, η υγεία του εντέρου ήταν ένας ιδιαίτερα πολλά υποσχόμενος τομέας πρόληψης τον οποίο οι εταιρείες πρέπει να παρακολουθούν.

Οι πωλήσεις φαρμάκων που βοηθούν στη χώνευση, για παράδειγμα, αυξήθηκαν κατά 8,4% το 2023, σύμφωνα με την IQVIA CH, με την κατηγορία να κατέχει τώρα περίπου το 15% της παγκόσμιας αγοράς OTC. 

Πηγές:
https://hbw.citeline.com/RS154736/AESGP-Annual-Meeting-OTC-Firms-Must-Innovate-Harder-To-Realize-Growth-Opportunity

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Famar: Οι περιπέτειες από την εποχή Μαρινόπουλου και ο νέος ιδιοκτήτης
Εκστρατεία ενημέρωσης της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
Τα πρώτα "ναι" ιδιωτών παθολόγων για εφημερίες στο ΕΣΥ