Επιστήμη & Ζωή

Ποια είναι η σχέση μεταξύ μέσων κοινωνικής δικτύωσης και χρήσης ναρκωτικών

Το ΚΕΘΕΑ ανακοίνωσε σήμερα την Ετήσια Έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής του ΟΗΕ για τον Έλεγχο των Ναρκωτικών (INCB).


Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2022, 14:39

Στην Ετήσια Έκθεσή του για το 2021 το INCB:

Η σχέση μεταξύ της έκθεσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και της χρήσης ναρκωτικών πρέπει να αντιμετωπιστεί

Στην Έκθεσή του για το 2021 το INCB ασχολείται με τα αυξανόμενα στοιχεία σύνδεσης μεταξύ της έκθεσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και της χρήσης ναρκωτικών. Η Πρόεδρος του INCB Jagjit Pavadia δήλωσε: «Η Ετήσια Έκθεση διαπιστώνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο προωθούν αρνητικές συμπεριφορές που σχετίζονται με τη χρήση ναρκωτικών, περιβάλλοντάς τες με αίγλη, αλλά προσφέρουν επίσης στους χρήστες την ευκαιρία να αγοράσουν σε πολλές πλατφόρμες κάνναβη, συνταγογραφούμενα παυσίπονα και άλλες ελεγχόμενες ουσίες». 

Mελέτη του 2014 πάνω σε τυχαία δείγματα αναρτήσεων στο Instagram σχετικών με την κάνναβη, έδειξε ότι υπερτερούσαν οι αναρτήσεις που προωθούσαν και κανονικοποιούσαν τη χρήση της. Η μελέτη βρήκε επίσης ότι οι διαφημίσεις στο Instagram είχαν ξεκάθαρο και όχι συγκαλυμμένο μήνυμα, είχαν στρατηγική και ακολουθούσαν διάφορες τακτικές προώθησης, όπως εκπτώσεις, δώρα κ.λπ. Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η έκθεση νεαρών ενηλίκων σε περιεχόμενο του twitter που προωθεί και περιβάλλει με αίγλη τη χρήση αλκοόλ και κάνναβης συνδέεται με αυξημένες πιθανότητες τρέχουσας χρήσης ή επεισόδια υπερβολικής χρήσης αλκοόλ, καθώς και τρέχουσας χρήσης κάνναβης.

Λόγω του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος των μέσων, όσοι ακολουθούν ήδη λογαριασμούς που προωθούν ή κανονικοποιούν τη χρήση λαμβάνουν ακόμα περισσότερο σχετικό περιεχόμενο. Aυτό το φαινόμενο του «θαλάμου αντήχησης» ενισχύει τις αντιλήψεις και τις επιλογές τους σε σχέση με τη χρήση. Αυτές ενισχύονται επίσης από την άμεση ανατροφοδότηση, μέσω σχολίων στις πλατφόρμες, που προσφέρουν οι συνομήλικοι, αλλά και από influencer οι οποίοι ανεβάζουν σχετικό υλικό, είτε με δική τους πρωτοβουλία είτε ύστερα από οικονομικές συμφωνίες με εταιρείες που προωθούν σχετικά προϊόντα. 

Φαίνεται επίσης ότι η εκτεταμένη έκθεση των νέων σε ψηφιακό περιεχόμενο που δείχνει ή προωθεί τις ουσίες μπορεί τους δημιουργήσει την παραπλανητική εντύπωση ότι οι συνομήλικοι κάνουν αυξημένη χρήση και ότι ο κίνδυνος από τη χρήση είναι μικρότερος, οδηγώντας τους τελικά σε περισσότερη χρήση.

Πηγές:
ΚΕΘΕΑ



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων