Στην Ετήσια Έκθεσή του για το 2021 το INCB:
- εντοπίζει αυξανόμενα στοιχεία για τη σχέση μεταξύ της έκθεσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και της χρήσης ναρκωτικών, καθώς οι πλατφόρμες προσφέρουν νέες ευκαιρίες για αγορά ελεγχόμενων ουσιών, περιβάλλοντας με αίγλη αρνητικές μορφές συμπεριφοράς,
- εκφράζει ανησυχία για τον ευρύ αρνητικό αντίκτυπο των παράνομων χρηματοοικονομικών ροών που σχετίζονται με τη διακίνηση ναρκωτικών και προειδοποιεί ότι εκατομμύρια δολάρια χάνονται ετησίως εξαιτίας τους, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες,
- προσφέρει μια παγκόσμια ανασκόπηση του προβλήματος των ναρκωτικών και των προσπαθειών ελέγχου τους,
- εξακολουθεί να εκφράζει την ανησυχία του για τις περιφερειακές ανισότητες στη διαθεσιμότητα αναλγητικών φαρμάκων και καλεί τις κυβερνήσεις να εξισώσουν την πρόσβαση,
- προειδοποιεί για σημαντικές ελλείψεις στους ελέγχους σχετικά με την παραγωγή, το εμπόριο και τη διανομή πρόδρομων χημικών ουσιών, και προτρέπει τις κυβερνήσεις να βελτιώσουν τα ρυθμιστικά πλαίσια.
Η σχέση μεταξύ της έκθεσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και της χρήσης ναρκωτικών πρέπει να αντιμετωπιστεί
Στην Έκθεσή του για το 2021 το INCB ασχολείται με τα αυξανόμενα στοιχεία σύνδεσης μεταξύ της έκθεσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και της χρήσης ναρκωτικών. Η Πρόεδρος του INCB Jagjit Pavadia δήλωσε: «Η Ετήσια Έκθεση διαπιστώνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο προωθούν αρνητικές συμπεριφορές που σχετίζονται με τη χρήση ναρκωτικών, περιβάλλοντάς τες με αίγλη, αλλά προσφέρουν επίσης στους χρήστες την ευκαιρία να αγοράσουν σε πολλές πλατφόρμες κάνναβη, συνταγογραφούμενα παυσίπονα και άλλες ελεγχόμενες ουσίες».
Mελέτη του 2014 πάνω σε τυχαία δείγματα αναρτήσεων στο Instagram σχετικών με την κάνναβη, έδειξε ότι υπερτερούσαν οι αναρτήσεις που προωθούσαν και κανονικοποιούσαν τη χρήση της. Η μελέτη βρήκε επίσης ότι οι διαφημίσεις στο Instagram είχαν ξεκάθαρο και όχι συγκαλυμμένο μήνυμα, είχαν στρατηγική και ακολουθούσαν διάφορες τακτικές προώθησης, όπως εκπτώσεις, δώρα κ.λπ. Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η έκθεση νεαρών ενηλίκων σε περιεχόμενο του twitter που προωθεί και περιβάλλει με αίγλη τη χρήση αλκοόλ και κάνναβης συνδέεται με αυξημένες πιθανότητες τρέχουσας χρήσης ή επεισόδια υπερβολικής χρήσης αλκοόλ, καθώς και τρέχουσας χρήσης κάνναβης.
Λόγω του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος των μέσων, όσοι ακολουθούν ήδη λογαριασμούς που προωθούν ή κανονικοποιούν τη χρήση λαμβάνουν ακόμα περισσότερο σχετικό περιεχόμενο. Aυτό το φαινόμενο του «θαλάμου αντήχησης» ενισχύει τις αντιλήψεις και τις επιλογές τους σε σχέση με τη χρήση. Αυτές ενισχύονται επίσης από την άμεση ανατροφοδότηση, μέσω σχολίων στις πλατφόρμες, που προσφέρουν οι συνομήλικοι, αλλά και από influencer οι οποίοι ανεβάζουν σχετικό υλικό, είτε με δική τους πρωτοβουλία είτε ύστερα από οικονομικές συμφωνίες με εταιρείες που προωθούν σχετικά προϊόντα.
Φαίνεται επίσης ότι η εκτεταμένη έκθεση των νέων σε ψηφιακό περιεχόμενο που δείχνει ή προωθεί τις ουσίες μπορεί τους δημιουργήσει την παραπλανητική εντύπωση ότι οι συνομήλικοι κάνουν αυξημένη χρήση και ότι ο κίνδυνος από τη χρήση είναι μικρότερος, οδηγώντας τους τελικά σε περισσότερη χρήση.
Πηγές:
ΚΕΘΕΑ
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}