Ευεργετική δράση κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου και των βακτηρίων του πεπτικού, έχουν τα μανιτάρια, όπως προκύπτει από μελέτη Ούγγρων επιστημόνων, η οποία δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό Cancer Cell International.

Μετά τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο καρκίνος είναι η δεύτερη κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως. Έχει αποδειχθεί ότι τα μανιτάρια έχουν ιδιότητες ικανές να αναστέλλουν την καρκινογένεση και τη μικροβιακή ανάπτυξη, κυρίως δευτερογενείς μεταβολίτες, όπως κινολόνες, στεροειδή, τερπένια, ανθρακινόνες και παράγωγα βενζοϊκού οξέος.

Όπως αναφέρει η συντακτική ομάδα, η μελέτη είχε ως στόχο να τεκμηριώσει την ισχύ των ισχυρισμών που αφορούν τον καρκίνο του παχέος εντέρου και την αντιμικροβιακή δράση. Έγινε συστηματική αναζήτηση στη βιβλιογραφία, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα άρθρα που δημοσιεύτηκαν μέχρι τον Απρίλιο του 2022.

Οι βιοδραστικές ενώσεις που υπάρχουν στα μανιτάρια που χρησιμοποιούνται για θεραπευτικούς σκοπούς, όπως το ασκορβικό οξύ, τα οργανικά οξέα, τα φλαβονοειδή, οι πολυσακχαρίτες, οι γλυκοσίδες, οι φαινόλες, το λινολεϊκό οξύ, η γρριφολίνη και οι τοκοφερόλες, παίζουν βασικό ρόλο στην καταστολή του πολλαπλασιασμού των καρκινικών κυττάρων και επιλεκτικά δρουν ως αντιβακτηριακά.

Οι συγκεκριμένοι μεταβολίτες καθαρίζουν ενεργά τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, τις ρίζες υδροξυλίου και τις ρίζες νιτρωδών αλάτων που διαφορετικά θα αύξαναν τους κινδύνους ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα μανιτάρια αυτά πρέπει να θεωρούνται ως εναλλακτικοί φυσικοί χημειοπροληπτικοί παράγοντες στη μάχη κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου. Δεν έχει αναφερθεί ότι παρουσιάζουν δυσμενείς επιβλαβείς επιδράσεις, αλλά επιδεικνύουν σημαντικά ευεργετικά αποτελέσματα.

Τα ρόδια καθυστερούν την απώλεια όρασης που σχετίζεται με την ηλικία