Ένα από τα συχνότερα προβλήματα στην επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων είναι ότι πολλές φορές θα έρθουν αντιμέτωπες δύο εξίσου σημαντικές πτυχές της φύσης μας: Η ανάγκη να παραπονεθούμε για κάποιο πρόβλημα, και η ανάγκη μας να βοηθάμε στα προβλήματα. Δυστυχώς, αυτά τα δύο δεν συμβιώνουν πάντα αρμονικά.

Για την ακρίβεια, πάρα πολλές φορές που κάποιος θα παραπονεθεί σε εμάς, δεν θέλει να ακούσει μια πρόταση για λύση: Θέλει απλώς να ξεσπάσει την έντασή του. Όταν αυτό δεν γίνεται με επιθετικό τρόπο (κάποιος δηλαδή που ενδίδει στην ένταση και αυτό αλλάζει την συμπεριφορά του), αλλά με απλώς... γκρινιάρικο τρόπο, η καλύτερη λύση είναι να αφήσουμε το άτομο να γκρινιάξει. Αν χρειαστεί την γνώμη ή την βοήθειά μας, θα μας την ζητήσει. Για να είμαστε απόλυτα σίγουροι, μπορούμε να ρωτήσουμε κι εμείς:"Θέλεις να σκεφτούμε μαζί κάποια λύση, ή θέλεις απλώς να σε ακούσω για λίγο ακόμα;"

Το να ακούμε κάποιον χωρίς να του λέμε τι να κάνει μπορεί να είναι δύσκολο, επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι έχουμε την ανάγκη να νιώθουμε χρήσιμοι, να βοηθούμε και να λύνουμε τα προβλήματα που προκύπτουν.

Υπάρχουν τρόποι να ακούσετε χωρίς να εισάγετε τη γνώμη σας ή να πείτε τι θα κάνατε στη θέση του άλλου ατόμου.

Ρωτήστε αν θέλει βοήθεια

Προτού πείτε οτιδήποτε, ρωτήστε αν υπάρχει κάτι που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε. Αν το άλλο άτομο χρειάζεται βοήθεια, είναι μια καλή ευκαιρία για να σας την ζητήσει - το ίδιο και αν απλώς χρειάζεται έναν καλό ακροατή.

Εξασκηθείτε στην ενεργή ακρόαση

Η ενεργή ακρόαση απαιτεί να είστε προσεκτικοί και παρόντες με τον συνομιλητή σας, ώστε να μπορείτε να εστιάσετε σε αυτό που προσπαθεί να σας πει. Και αν είναι κάτι που σας δυσκολεύει, θα χρειαστεί επιμονή και υπομονή (και από εσάς, και από τους κοντινούς σας ανθρώπους που γνωρίζουν ότι προσπαθείτε να βελτιωθείτε).

Επικυρώστε τα συναισθήματα του συνομιλητή σας

Το να πείτε σε κάποιον που γίνεται ευάλωτος μαζί σας ότι αυτά που αισθάνεται είναι κατανοητά και φυσιολογικά, πολλές φορές μπορεί να είναι και αρκετό για να ηρεμήσετε την τρικυμία στο μυαλό του. Προσπαθήστε η επιβεβαίωση που θα δίνετε στους συνομιλητές σας να είναι ειλικρινής και να βασίζεται πάνω σε αληθινά πράγματα - αλλιώς αυτό δημιουργεί άλλα προβλήματα στην επικοινωνία μεταξύ σας.

Κάντε το άλλο άτομο να νιώσει ασφαλές

Αυτό ακούγεται πιο πολύπλοκο απ' ό,τι είναι στην πραγματικότητα: Αυτή η συμβουλή δεν είναι τίποτα παραπάνω από "Μην κουτσομπολεύετε". Ένας άνθρωπος που επιδίδεται συχνά στο σπορ του κουτσομπολιού για άλλους μπροστά μας, είναι λογικό να μην μας εμπνέει την κατάλληλη εμπιστοσύνη για να μοιραστούμε μαζί του τα προβλήματά μας, ούτε για να ζητήσουμε την γνώμη του για κάποιο από αυτά.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
ΕΔΟΕΑΠ - ΤΥΠΕΤ στις ρυθμίσεις ΕΟΠΥΥ για τη φαρμακευτική δαπάνη - Γεωργιάδης: Θα βγουν κερδισμένοι
Μιχ. Γιαννάκος: Γιατί είναι χαμηλή η συμμετοχή στις απεργίες των υγειονομικών
Οι συμπεριφορές που επιδεινώνουν την κατάθλιψη