Οι νυχτερίδες έχουν μια ασυνήθιστη ικανότητα να αποφεύγουν τον καρκίνο και να αντιμετωπίζουν τις λοιμώξεις και οι ερευνητές τώρα έχουν μια πιθανή εξήγηση.

Συγκεκριμένες γενετικές προσαρμογές που προκλήθηκαν από την ταχεία εξέλιξη έκανε τις νυχτερίδες εξαιρετικά ανθεκτικές στον καρκίνο, αναφέρουν ερευνητές στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Genome Biology and Evolution.

Ο Armin Scheben, του Cold Spring Harbor Laboratory in Woodbury, στη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι δημιουργώντας αυτά τα νέα γονιδιώματα νυχτερίδων και συγκρίνοντάς τα με άλλα θηλαστικά συνεχίζουμε να ανακαλύπτουμε ασυνήθιστες νέες προσαρμογές σε γονίδια κατά των ιών και του καρκίνου.

Αυτές οι έρευνες είναι το πρώτο βήμα προς τη μετάφραση της έρευνας στη μοναδική βιολογία των νυχτερίδων σε πληροφορίες σχετικές με την κατανόηση και αντιμετώπιση της γήρανσης και νόσων όπως ο καρκίνος, στους ανθρώπους.

Οι νυχτερίδες ξεχωρίζουν μεταξύ των θηλαστικών. Μπορούν να πετούν και ζουν πολλά χρόνια, έχουν ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα και χαμηλά ποσοστά καρκίνου.

Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι ένας λόγος που οι νυχτερίδες τείνουν να χρησιμεύουν ως ξενιστής ιών για νόσους όπως η COVID, δήλωσαν ερευνητές. Επειδή μπορούν να ανέχονται λοιμώξεις χρησιμεύουν ως τέλειοι ξενιστές για την εξάπλωση ιών.

Οι ερευνητές αλληλούχησαν το γονιδίωμα δυο ειδών νυχτερίδων-της νυχτερίδας της Τζαμάικα και της Μεσοαμερικανικής. Στη συνέχεια πραγματοποίησαν συγκριτική γονιδιακή ανάλυση με άλλες νυχτερίδες και θηλαστικά. Η γενετική τους ανάλυση αποκάλυψε συγκεκριμένες προσαρμογές σε 6 πρωτεΐνες που συνδέονται με την επιδιόρθωση του DNA και 46 πρωτεΐνες που καταστέλλουν τον καρκίνο.

Επιπλέον, οι νυχτερίδες έχουν διπλάσια από αυτά τα γονίδια που συνδέονται με τον καρκίνο έναντι άλλων θηλαστικών.

Αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν τις νυχτερίδες ενδιαφέρον ζώο για εξέταση, επειδή ενδεχομένως μπορεί να έχουν εφαρμογή στην υγεία των ανθρώπων.

Ερευνητές θα μπορούσαν ενδεχομένως να εμποδίσουν τη μεταπήδηση νόσων από ανθρώπους σε ζώα, αν κατανοήσουν καλύτερα τους μηχανισμούς του ανοσοποιητικού συστήματος των νυχτερίδων.

Συγκριτικές γενετικές αναλύσεις με άλλα θηλαστικά, πιο ευάλωτα στον καρκίνο, θα μπορούσαν τελικά να δώσουν νέες πληροφορίες για τα αίτια καρκίνου και τις σχέσεις μεταξύ καρκίνου και ανοσίας.

Genome Biology and Evolution.

Τα ρόδια καθυστερούν την απώλεια όρασης που σχετίζεται με την ηλικία