Τα chatbots που προσφέρουν στους χρήστες των ιστότοπων διάλογο και άμεση επικοινωνία  μπορούν να βοηθήσουν τους ασθενείς να βρουν θεραπεία προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους. Αυτό δείχνει η εμπειρία που απέκτησε το Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS) στην Αγγλία σε μια πλατφόρμα για τις ψυχικές ασθένειες. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην επιθεώρηση "Nature Medicine".

Το NHS προσφέρει στα άτομα με προβλήματα ψυχικής υγείας μια σειρά από "Ομιλητικές θεραπείες για το άγχος και την κατάθλιψη".

Οι ασθενείς μπορούν να εγγραφούν σε έναν δικτυακό τόπο. Η συνήθης οδός είναι να περιηγηθούν στον ιστότοπο και να βρουν τους συνδέσμους προς τις κατάλληλες υπηρεσίες και στη συνέχεια να συμπληρώσουν μια αίτηση.

Αυτό μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο, και όχι μόνο για τα άτομα με προβλήματα ψυχικής υγείας.

Το NHS δημιούργησε, λοιπόν, ένα chatbot, που βασίζεται σε λογισμικό, το οποίο, όταν οι επισκέπτες ανοίγουν τον ιστότοπο, τους καθοδηγεί στην κατάλληλη θεραπευτική προσφορά μέσω ενός διαλόγου.

Είναι προγραμματισμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να κατανοεί και να μπορεί να απαντά στις πληροφορίες που παρέχουν οι ασθενείς.

Σε αντίθεση με έναν άνθρωπο και την φυσική παρουσία του, το chatbot δεν αγχώνεται. Μπορεί να ενεργήσει εμφατικά, εάν έχει προγραμματιστεί ανάλογα. Παρέχει δε στους ασθενείς όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται και είναι επίσης μη επικριτικό.

Το chatbot "Limbic Access" έχει βοηθήσει τους ασθενείς να βρουν την κατάλληλη για αυτούς θεραπεία από τις 28 "Talking Therapies" που προσφέρονται στον ιστότοπο του NHS.

Μια ανάλυση 129.400 ατόμων που επισκέφθηκαν τον ιστότοπο διαπίστωσε ότι μετά την εισαγωγή του "Limbic Access", ο αριθμός των παραπομπών αυξήθηκε κατά 15% σε σύγκριση με μια αύξηση 6% κατά την ίδια περίοδο σε περιοχές του NHS που δεν είχαν εγκαταστήσει το chatbot στον ιστότοπό τους.

Όπως αναφέρουν η Johanna Habicht από το Limbic στο Λονδίνο και οι συνεργάτες της, η αύξηση ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκή στις κοινωνικά περιθωριοποιημένες ομάδες. Η αύξηση κατά 179% των παραπομπών μεταξύ των μη δυαδικών ατόμων ήταν εντυπωσιακή.

Τα άτομα ασιατικής καταγωγής (αύξηση 39%) ή οι έγχρωμοι (αύξηση 40%) φάνηκε επίσης να χρησιμοποιούν συχνότερα το ανώνυμο λογισμικό για να βρουν την κατάλληλη ψυχοθεραπεία.

Η παραπομπή μέσω του chatbot δεν οδήγησε σε αναγνωρίσιμες καθυστερήσεις στην έναρξη της θεραπείας και ο κίνδυνος εσφαλμένων παραπομπών φαίνεται να είναι χαμηλός. Σύμφωνα με την έρευνα της Habicht, ο αριθμός των αρχικών εξετάσεων πριν από την έναρξη της θεραπείας δεν αυξήθηκε.

Η Habicht θεωρεί μάλιστα ότι μειώθηκε ο φόρτος εργασίας των θεραπευτών, καθώς το chatbot ήταν γενικά σε θέση να επιλέξει αμέσως τη σωστή θεραπεία.

Τα σχόλια των χρηστών ήταν κατά κύριο λόγο θετικά. Μόνο το 4% αξιολόγησε το chatbot ως αρνητικό, το 7% ήταν ουδέτερο, ενώ το υπόλοιπο 89% των απαντήσεων ήταν θετικές.

Οι χρήστες επαίνεσαν την απλότητα και την ευκολία της όλης διαδικασίας.

Για ορισμένους, τα chatbots αύξησαν ακόμη και την ελπίδα τους ότι η θεραπεία τελικά θα τους βοηθούσε. Σύμφωνα με την Habicht, η συμβουλευτική μέσω chatbot βοήθησε κάποιους να αξιολογήσουν καλύτερα την τρέχουσα κατάσταση υγείας τους.

Άλλοι, τέλος, δήλωσαν ότι το chatbot τους βοήθησε να συνειδητοποιήσουν ότι όντως πάσχουν από ψυχική ασθένεια και χρειάζονται θεραπεία.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Το θαυματουργό γκι
Χριστουγεννιάτικη επίσκεψη Γεωργιάδη - Βιλδιρίδη σε 4 νοσοκομεία της Αττικής
4 υγιεινά πιάτα για το γιορτινό τραπέζι