Ερευνητές του Duke Health ενδεχομένως ανακάλυψαν τρόπο να γυρίσουν το χρόνο πίσω και να αποκαταστήσουν το γερασμένο ήπαρ.

Σε πειράματα με ποντικούς και ηπατικό ιστό ανθρώπων, οι ερευνητές εντόπισαν πως η διαδικασία γήρανσης οδηγεί στον θάνατο ορισμένα ηπατικά κύτταρα. Στη συνέχεια, μπόρεσαν να αναστρέψουν τη διαδικασία στα πειραματόζωα με πειραματικό φάρμακο.

Το εύρημα, που δημοσιεύεται στο Nature Aging, είναι υποσχόμενο για εκατομμύρια ανθρώπους με κάποιου βαθμού ηπατική βλάβη.

Οι ερευνητές σημειώνουν οτι η έρευνα δείχνει ότι η γήρανση είναι τουλάχιστον μερικώς, αναστρέψιμη.

Οι ερευνητές θέλησαν να κατανοήσουν πώς η μη αλκοολική ηπατική νόσος αναπτύσσεται σε κίρρωση.

Η γήρανση είναι κύριος παράγοντας κινδύνου  για κίρρωση σε αυτούς που έχουν διαγνωστεί  με μη  αλκοολική ηπατική νόσο.

Μελετώντας το ήπαρ ποντικών, οι ερευνητές εντόπισαν γενετική υπογραφή, ιδιαίτερη για το γερασμένο ήπαρ.

Σε σύγκριση με νεαρό ήπαρ, τα γερασμένα είχαν πληθώρα γονιδίων που ενεργοποιήθηκαν για την πρόκληση εκφύλισης ηπατοκυττάρων.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η γήρανση προάγει ένα είδος προγραμματισμένου κυτταρικού θανάτου στα ηπατοκύτταρα, την απόπτωση, που εξαρτάται από τον σίδηρο. Μεταβολικοί στρεσογόνοι παράγοντες ενισχύουν το πρόγραμμα θανάτου αυξάνοντας την ηπατική βλάβη.

Οι ερευνητές ανέλυσαν ανθρώπινο ηπατικό ιστό και διαπίστωσαν ότι το ήπαρ ανθρώπων με παχυσαρκία και μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος έφερε την υγογραφή και όσο χειρότερη ήταν η νόσος τους τόσο πιο ισχυρή ήταν αυτή.

Σημαντικά γονίδια στο ήπαρ ανθρώπων με μη αλκοολική ηπατική νόσο ηταν πολύ ενεργά για την προαγωγή του κυτταρικού θανάτου μέσω απόπτωσης.

Ερευνητές χορήγησαν διατροφή σε νέους και γερασμένους ποντικούς που τους οδήγησε να αναπτύξουν μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος. Στη συνέχεια χορήγησαν στα μισά ζώα placebo και στα υπόλοιπα Ferrostatin-1, που καταστέλλει την οδό του κυτταρικού θανάτου.

Σε ανάλυση μετά την αγωγή, το ηπαρ των ζώων με Ferrostatin-1 βιολογικά έμοιαζε σαν νέο, υγιές όργανο-ακόμα και στα γερασμένα ζώα που τράφηκαν με τροφές που προκαλούσαν νόσους.

ECDC: Αυξημένη δραστηριότητα της CoViD στην Ευρώπη - Η εικόνα στην Ελλάδα